yeshiva.org.il


גמרא חולין מבחן דפים ל"ב-מ"ו

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת חולין, דפים ל"ב-מ"ו

א. לכו"ע שיעור שחיטה בלבד.
ב. לכו"ע שיעור הטלה לארץ ושחיטה.
ג. לר' יוחנן שיעור שחיטה ולר' חנינא שיעור הטלה לארץ ושחיטה.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. מחלוקת: לתנא דברייתא מזמנין ולר' אחא בר יעקב אין מזמנין.
ב. לכו"ע אין מזמנין.
ג. לכו"ע מזמנין.
ד. לכו"ע מזמנין מדאורייתא, ומדרבנן אין מזמנין.

א. לכו"ע אין בהם שלישי.
ב. לכו"ע יש בהם שלישי.
ג. לרבב"ח יש בהם שלישי רק מדרבנן ולרב אסי יש בהם שלישי מה"ת.
ד. לרבב"ח אין בהם שלישי ולרב אסי יש בהם שלישי.

א. תרומה ומעשרות.
ב. קדשי קדשים.
ג. בשר קרבן וחלות תודה ומנחות שקדשו בכלי.
ד. דבר שהוקדש בקדושת פה.

א. לכו"ע תולין לראות אם נמצא דם בסוף שחיטה.
ב. לכו"ע לא אוכלין ולא שורפין.
ג. לרב פפא תולין עד גמר שחיטה ולרב אשי עד גמר שחיטת סימן ראשון.
ד. לרב פפא תולין עד גמר שחיטה ולרב אשי לא אוכלין ולא שורפין.

א. שלא אכל נבילה וטריפה.
ב. שלא אכל מבהמה שנשחטה כשהיא בחזקת מסוכנת.
ג. שלא אכל מבהמה שהורה בה חכם.
ד. שלא אכל בהמה ששחטה עכו"ם.

א. תלוי: קולה עבה וחזק הוי פירכוס - אין קולה חזק אינו פירכוס.
ב. מחלוקת: לרב הוי פירכוס ולרב יוסי משום ר"מ אינו פירכוס.
ג. לכו"ע הוי פירכוס.
ד. לכו"ע לא הוי פירכוס.

א. מותרת בהנאה.
ב. אסורה בהנאה.
ג. ללישנא קמא אסורה וללישנא בתרא מותרת.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. מעיקר הדין לא קנה אך יכתוב המקבל שטר שמחזיר הנכסים לנותן.
ב. מחלוקת: לת"ק קנה ולר"ש בן גמליאל לא קנה.
ג. לכו"ע לא קנה.
ד. לכו"ע קנה.

א. אסורה בהנאה משום דבעלי חיים מיקרו אלהות.
ב. מותרת בהנאה משום דבע"ח אינם נאסרים להדיוט בנעבד.
ג. אסורה בהנאה - והוי הלכה למשה מסיני.
ד. אסורה בהנאה מדרבנן שלא יבואו לזלזל באיסור ע"ז.

א. שתים - משום שבת ומשום שחוטי חוץ.
ב. אחת - משום שחוטי חוץ.
ג. שתים משום שבת ומשום עכו"ם.
ד. שתים שחוטי חוץ ומשום עכו"ם.

א. בכותי שמנסך יינו של ישראל.
ב. היכא דעשה מעשה כל דהו.
ג. בישראל ששוחט עוף של חבירו לעכו"ם.
ד. בישראל שניסך יינו של חבירו וחשב שהוא שלו.

א. בשדה.
ב. בין בבית ובין בשדה.
ג. בבית.
ד. אם עושה משום מנהג צדוקים אסור בכל גווני ואם לאו מותר.

א. למ"ד טריפה חי' ילפי' מהכא דחי' ולמ"ד אינה חי' ילפי' דאינה חי'.
ב. לכו"ע דטריפה אינה חי'.
ג. לכו"ע דטריפה חי'.
ד. לכו"ע שתפס הקב"ה מכל מין ומין והראה לו למשה זאת אכול וכו'.

א. לכו"ע טריפה.
ב. לכו"ע אינה טריפה.
ג. לת"ק הוי טריפה ולתנא דבי ר' ישמעאל ולר"ש בן אלעזר כשירה.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. לכו"ע כשירה.
ב. לכו"ע טריפה.
ג. מחלוקת: לרב נחמן כשירה ולר' יצחק ב"ר יוסף טריפה.
ד. לכו"ע מדאורייתא כשירה ומדרבנן טריפה.

א. בין שהמיעוט הנשאר מחובר במקום אחד ובין שמחובר בכמה מקומות.
ב. שהמיעוט הנשאר אינו מחובר במקום אחד אלא בכמה מקומות.
ג. שהמיעוט הנשאר מחובר במקום אחד.
ד. שהמיעוט הנשאר מחובר דוקא בב' מקומות.

א. בהוראה של דבר שקיבל החכם מרבו אף שהוא עצמו קיבל מרבו אחרת.
ב. בהוראה של דבר התלוי בסברא.
ג. בין בהוראה שקיבל מרבו ובין בהוראה התלוי' בסברא.
ד. בהוראה שהורה החכם בצירוף עוד ב' דיינים.

א. לחד מ"ד רוב עורו ולחד מ"ד אף רוב מוחו.
ב. לחד מ"ד רוב עורו ולחד מ"ד רוב מוחו.
ג. לכו"ע רק רוב עורו.
ד. לכו"ע רק רוב מוחו.

א. בין בהאדימה כולה ובין בהאדימה מקצתה טריפה.
ב. האדימה מקצתה כשירה האדימה כולה טריפה.
ג. האדימה מקצתה כשירה האדימה כולה אסורה מדרבנן.
ד. בין בהאדימה כולה ובין בהאדימה מקצתה כשירה.