yeshiva.org.il


תנ"ך חומש שמות בשלח פרשת בשלח ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט, רש"י ושפתי חכמים לפרשת בשלח

א. ביום הראשון.
ב. ביום השני.
ג. ביום השלישי.
ד. ביום הרביעי.

א. להוריד גשם בעת הצורך.
ב. להסתיר את בנ"י מעין רעה של האומות.
ג. תשובות א' ד' נכונות.
ד. להורות להם את הדרך.

א. פי החירות.
ב. פיתום.
ג. ארנון.
ד. תשובות א' ב' נכונות.

א. בבוקר יום שישי ירדו לים ובשביעי אמרו שירה.
ב. בבוקר יום שביעי ירדו וכשיצאו אמרו שירה והוא קרוב לשקיעה.
ג. ליל שביעי ירדו ובשחרית (שהוא שביעי של פסח) אמרו שירה.
ד. ליל שביעי אמרו שירה (שידעו שיקרה להם הנס) ובשביעי שחרית ירדו לים.

א. לקבל חיצים ובליסטראות של המצריים.
ב. להחשיך למצריים.
ג. שיראו המצריים שהשכינה שורה בישראל אולי יחזרו בהם.
ד. לא היה צורך בענן ועמד מאחורי המצריים.

א. לקבל בליסטראות של המצרים.
ב. להחשיך למצרים.
ג. לרדת ולעשות טיט.
ד. להוריד גשם על המצריים.

א. בלבול וערפול חושים.
ב. אדם העושה מעשה היפך מחשבתו.
ג. שם חולי הוא.
ד. הרעשת קול הוא.

א. כל מקום שאדם יורד אליו ונעלם.
ב. בים.
ג. בטיט.
ד. תשובות א' ב' נכונות

א. כשישראל עושים רצונו של מקום השמאל נעשית ימין.
ב. אחד לחסד והשני לרחמים.
ג. אחד למצרים ואחד לעתיד לבוא במלחמת גוג ומגוג.
ד. אחד למצריים ואחד לשאר מלכויות.

א. בשכר שאמרו שלח את האנשים... הטרם תדע..., שנכנעו.
ב. בשכר שנתקדש שם שמים ע"י שקבלו המכות.
ג. בשכר שאמר "חטאתי לה' אלקיכם".
ד. בשכר שאמרו ה' הצדיק.

א. חשבו את השעבוד מלידת יצחק שהוא 30 שנה אחרי גזרת בין הבתרים.
ב. חשבו השעבוד מגזרת בין הבתרים שהוא 30 שנה קודם לידת יצחק.
ג. חשבו את השעבוד מכניסתו של אברהם לארץ.
ד. חשבו את הקץ מלידתו של אברהם ויצאו הרבה לפני הזמן.

א. לקיים ואחרי כן יצאו ברכוש גדול והוציאו כל מה שאפשר.
ב. להפריש המצריות מע"ז שהיו מתופפות ומזמרות לעבודת כוכבים.
ג. מובטחות היו צדקניות שבדור שהקב"ה עושה להם ניסים.
ד. משום שבתוך התופים הן החביאו את כלי הזהב ה"מושאלים".

א. מצוות כיבוד אב ואם.
ב. מצוות עריות.
ג. שבע מצוות בני נח.
ד. שבת, פרה אדומה, דינין.

א. אם האזנת לדיברי תורה סופך שיזונו אותך.
ב. מכאן שאסור להאזין לדברים בטלים.
ג. תטה אוזן לדקדק בהם.
ד. מכאן שדברה תורה בלשון הקודש, האזנת מלשון אוזן.

א. 16.
ב. 61.
ג. 132.
ד. 55.

א. שיאכל אדם בשר מבושל כל צרכו שהוא ראוי לאכילה.
ב. כשאוכל בשר יהיה שמח באכילתו ואל תקרי בָּשָר אלא בְּשִר לאכול.
ג. שאין אוכלים בשר לשובע (כדי לשבוע).
ד. שלא יבלע אדם גוש בשר אלא ילעסנו היטב ואח"כ יבלע.

א. שפורפרת הביצה תתפוצץ.
ב. עליו לחכות עד שיצא ממנה אפרוח.
ג. הביצה תעלה מאליה.
ד. צבע הביצה יתהפך מלבן לשחור.

א. ירמיה הוכיח את ישראל שאינם עוסקים בתורה, אמרו לו מהיכן נתפרנס? הוציא להם צנצנת המן "ראו דבר ה'" שמעו לא נאמר אלא ראו, בזה נתפרנסו אבותיכם, הרבה שלוחין לו למקום להכין מזון ליראיו.
ב. כתשובה א' אלא שהיה זה יחזקאל.
ג. כתשובה א' אלא שהיה זה ישעיה.
ד. כתשובה א' אלא שהיה זה שמואל.

א. מעץ ארז שנטע אברהם.
ב. מפלדה חסינה.
ג. מדבר חזק ושמו סנפירינון שהצור נבקע ממנו.
ד. מדבר חזק ושמו סברינון.

א. צא מחוץ לתחום.
ב. צא מהענן.
ג. צא בגבורה.
ד. צא מהמדבר.