yeshiva.org.il


תנ"ך חומש שמות תצוה פרשת תצווה ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
Vפשט, רש"י ושפתי חכמים לפרשת תצווה

א. תמיד פרושו כל הזמן יום ולילה ללא הפסק.
ב. כאן פרושו שבכל עת שירצה הכהן להדליק מדליק.
ג. כל לילה ולילה למרות שביום אינו דולק בכל זאת נקרא תמיד.
ד. תמיד פרושו מיד ואל תתמה על האות ת' הנוספת שאין היא מן היסו

א. חצי לוג.
ב. לוג שלם.
ג. רביעית.
ד. 7 רביעיות כנגד 7 קנים.

א. שהאפוד צריך להיות חגור כנגד ליבו, והלב השני "לב חכם לימינו".
ב. וליבי אומר לי שהוא חגור לו מאחוריו, ועוד ליבי אומר לי שיש ראיה שהוא מין לבוש.
ג. כתשובה ב' אלא שהלב השני "והיו על לב אהרון".
ד. על הפס' "ובלב כל חכם לב".

א. עד ברכיו מאחור.
ב. עד חצי השוק מאחור.
ג. עד עקביו מאחור.
ד. עד חצי ירכו מאחור.

א. מחובר לשתי משבצות הנמצאות על כתפות האפוד מלמעלה.
ב. מחובר בקשירה מאחורי גבו של הכהן.
ג. לשתי טבעות הנמצאות בשתי כתפות האפוד למטה מקום חיבורם בחשב.
ד. שתי טבעות היו בכותנת מלפנים ובהם היה מחובר.

א. עשה החשב לבד והאפוד לבד וחברם בחוט.
ב. ע"י כפתורים ולולאות.
ג. ע"י פתיל תכלת ושרשרות.
ד. היה ארוג עימו.

א. שאם היה נקוד קמץ היה מהבנינים הכבדים ואין לזה שייכות לענייננו.
ב. שאם היה נקוד חיריק אין לו משמעות לענייננו.
ג. תשובות א' ב' נכונות.
ד. כיון שהתיבה חרש דבוקה לאחריה, דהיינו אומן של אבנים.

א. כדי שיזכור אהרון שהוא שלוחם של כלל ישראל.
ב. ללמדך שהיו השבטים כיהלום הזה שאין בו דופי.
ג. כדי שיזכור הקב"ה צדקתם של השבטים.
ד. כדי שיבדילו בין השבטים המפותחים בצד ימין - השייכים למדת החסד, לבין לאלה שבשמאל השייכים למדת הדין, כידוע ליודעי ח"ן.

א. עד מחצית המשבצת ונעשה לנוי.
ב. שקועה כחצי אצבע בתוך המשבצת.
ג. היו ממלאים את המשבצת לא פחות ולא יותר.
ד. לא היו שקועים כלל אלא היו מונחים על המשבצת.

א. לא היה חושן כלל.
ב. החושן היה אבל בלא כתב שם המפורש.
ג. החושן היה עם הכתב אלא שהיה מחוסר אבנים.
ד. דבר זה נשאר בגדר תעלומה.

א. על פעמוני הזהב.
ב. על הרימונים.
ג. על המרחק בין רימון לפעמון.
ד. על גודל נקב בית הצואר של המעיל.

א. פעמון זהב ורימון אצלו (בצידו).
ב. פעמון תחת כל רימון.
ג. שני רימונים ופעמון שני רימונים ופעמון.
ד. רימון תחת כל פעמון.

א. כנגד שלושה אבות, שנים מן הצד ואחד באמצע.
ב. לקיים את הפס' "והיה על המצנפת".
ג. שאם לא היה פתיל אמצעי היה הציץ רופף למדי.
ד. שאם לא היה הולך מלמעלה לא היו קשרי הציץ סימטריים.

א. י"א שהציץ היה צריך להיות על מצחו 24 שעות וי"א בשעת עבודתו.
ב. י"א על מצחו מעל למצחו על ראשו וי"א כנגד מצחו.
ג. אין והיה אלא לשון שמחה שצריך להיות שמח תמיד וי"א אינו חובה.
ד. י"א מרצה בין נמצא על מצחו בין לא נמצא, וי"א על מצחו מרצה, שאינו על מצחו אינו מרצה.

א. כתונת מגבעת מכנסיים ואפוד.
ב. כתונת אבנט מגבעת ומעיל.
ג. כתונת אבנט מכנסיים ומגבעת.
ד. כתונת אבנט ומכנסיים.

א. היא מצוה הנוהגת בכל העולם גם מחוץ לא"י.
ב. חוקה שנוהגת רק בעולם הזה ולא לעולם הבא.
ג. מצוה שנוהגת רק בכדור הארץ, אבל אם יעלו לירח ויבנו שם מקדש ויכהנו שם כהנים אין נוהגת מצוה זו.
ד. גזרה מיד ולדורות ולעכב בו.

א. פר כהן גדול ביום הכיפורים שהיא חטאת ונשרפת.
ב. שעיר יום הכיפורים (שחברו משתלח) שהיא חטאת ונשרפת.
ג. שעיר ע"ז שהיא חטאת ונשרפת.
ד. עגל החטאת שבפרשת שמיני.

א. כל הקרבנות עולה בכבש ומזה באצבעו מלבד החטאת.
ב. כל הקרבנות זורק דמם בכלי מחצי המזבח ולמטה מלבד החטאת שעולה בכבש ומזה באצבעו על קרנות המזבח.
ג. חטאת ושלמים למעלה באצבעו ושאר קרבנות למטה ובכלי.
ד. כל הקרבנות למטה ובכלי מלבד אשם תלוי שהוא למעלה באצבעו.

א. הוקרב על המזבח.
ב. משה.
ג. אהרון.
ד. בני אהרון.

א. בשחרית ובבין הערביים.
ב. בשחרית ובחצות הלילה.
ג. בשחרית ובחצות היום.
ד. בחצות הלילה ובחצות היום.