yeshiva.org.il


הלכה הלכות פסח מבחנים קידוש וארבע כוסות

מקורות ללימוד לפני המבחן:
מקראי קודש פרק ד.
אין ללמוד מהמבחנים פסק הלכה למעשה.

א. כדי לשמחם לכבוד החג.
ב. אגוזים - זכר לשעבוד הקשה, מיני מתיקה - סימן לחרות.
ג. כדי שישאלו מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות.
ד. כדי שיתעסקו בהם ולא יפריעו לקריאת ההגדה.

א. דרך חירות
ב. כדי שיהיה פנוי לעריכת הסדר
ג. הרמ"א לא כתב זאת
ד. להרבות אהבה ואחווה

א. יום טוב
ב. אכילת המצה
ג. אכילת המצה והמרור
ד. יום טוב, מצה, מרור ושאר מצוות הלילה

א. כן
ב. לא
ג. רק למנהג הספרדים
ד. יש נוהגים לשתות בהסיבה ויש שלא

א. החובה היא על המקדש בלבד. שאר המסובים - רק לכתחילה.
ב. על כל אחד מהמסובים לטעום מכוס הקידוש.
ג. כל אחד מהמסובים חייב לשתות כוס שלמה
ד. מחלוקת פוסקי זמננו

א. 86 סמ"ק
ב. 150 סמ"ק
ג. יש אומרים 86 סמ"ק ויש אומרים 150 סמ"ק
ד. 86, ומצוה מן המובחר לשתות 150.

א. כן
ב. לא
ג. רק לפי השו"ע
ד. כן, אך יש אומרים שלכתחילה יש לשתות יין

א. כן
ב. לא
ג. רק לפי השו"ע
ד. רק לפי הרמ"א

א. לא
ב. בתנאי שיש לפחות שישית יין
ג. לפי השו"ע - לא, לפי הרמ"א - בתנאי שיש שישית יין.
ד. לפי הרמ"א - לא, לפי השו"ע - בתנאי שיש שישית יין

א. לבן מבושל
ב. אדום מבושל
ג. לבן שאינו מבושל
ד. אדום שאינו מבושל

א. כן
ב. לא
ג. רק למנהג הספרדים
ד. רק למנהג האשכנזים

א. ימין
ב. שמאל
ג. מחלוקת פוסקי זמננו
ד. על היד שנוח לו יותר

א. כן
ב. לא
ג. רק למנהג הספרדים
ד. רק למנהג האשכנזים

א. רק פחות מכביצה
ב. רק פחות מכזית
ג. טעימה בלבד
ד. יש אומרים שפחות מכביצה ויש אומרים שפחות מכזית