yeshiva.org.il


הלכה הלכות פסח מבחנים מגיד

מקורות ללימוד לפני המבחן:
מקראי קודש פרק ו.
אין ללמוד מהמבחנים פסק הלכה למעשה.

א. מנהג ישראל דין הוא
ב. מצוות עשה מהתורה של סיפור יציאת מצרים
ג. תקנת חכמים
ד. יש אומרים שזו מצוה דאורייתא ויש אומרים דרבנן

א. לספר ביציאת מצרים, לעצמו או לאחרים
ב. לספר לאחרים בלבד, ולכתחילה לבניו.
ג. לספר לבניו
ד. הטוב ביותר שמספר לבניו, אם אינו יכול - מספר לאחרים, ואם יושב לבדו מספר לעצמו

א. כן
ב. לא
ג. מחלוקת הפוסקים.
ד. מחלוקת הפוסקים, ופוסקי זמננו פסקו שהשומע מאחר יוצא ידי חובה.

א. כן
ב. לא, שהרי זו מצוות עשה שהזמן גרמא
ג. מחלוקת הפוסקים
ד. מחלוקת הפוסקים, ולהלכה נפסק שחייבות

א. כן
ב. לא
ג. לא, אך יש אומרים שרשאי
ד. כן, אך יש אומרים שאין זו חובה

א. המצה, שאותה העורך מגביה כדי להראותה למסובים, משום שחובתה מהתורה.
ב. המרור, שאותו העורך מגביה כדי להראותו למסובים, שלא יחליפוהו עם הכרפס.
ג. המרור, שאותו העורך מראה למסובים בלי שמגביה אותו, משום שהוא זכר לשעבוד.
ד. הזרוע, שאותה העורך מראה למסובים בלי שמגביה אותו, משום שנראה כמגביה קדשים בחוץ.

א. אחרי "מה נשתנה"
ב. תוך כדי אמירת ההגדה
ג. אחרי ברכת "אשר גאלנו"
ד. אחרי ההלל

א. ברכה ראשונה - רק למנהג הספרדים, וברכה אחרונה לא מברכים.
ב. ברכה ראשונה - רק למנהג האשכנזים, וברכה אחרונה לא מברכים.
ג. ברכה ראשונה לא מברכים, וברכה אחרונה - רק למנהג הספרדים.
ד. ברכה ראשונה לא מברכים, וברכה אחרונה - רק למנהג האשכנזים.