yeshiva.org.il


הלכה הלכות פסח מבחנים רחצה, מוציא, מצה

מקורות ללימוד לפני המבחן:
מקראי קודש פרק ז.
אין ללמוד מהמבחנים פסק הלכה למעשה.

א. כן
ב. לא, שהרי כבר נטל ידיו לכרפס
ג. מנהג האשכנזים לברך, ומנהג הספרדים שלא לברך.
ד. מנהג הספרדים לברך, ומנהג האשכנזים שלא לברך.

א. כן
ב. רק כאשר יש קרבן פסח.
ג. מחלוקת הפוסקים.
ד. לדעת פוסקי ספרד כן, ולדעת פוסקי אשכנז - רק כאשר יש קרבן פסח.

א. כלשהו
ב. מעט פחות מכזית
ג. כזית
ד. ארבע זיתים

א. על שתי השלמות.
ב. על שתי העליונות.
ג. על שתי התחתונות.
ד. יש אומרים שעל שתי השלמות ויש אומרים שעל שתי העליונות.

א. כל כזית בנפרד
ב. שניהם יחד
ג. מחלוקת הפוסקים
ד. לכתחילה שניהם יחד, ובדיעבד יצא ידי חובה גם אכל כל אחד במשך זמן זה.

א. רק אם עדיין לא אכל לפחות כזית אחד.
ב. למנהג הספרדים כל שלא התחיל ללעוס, ולמנהג האשכנזים כל שלא בלע כלשהו.
ג. למנהג האשכנזים כל שלא התחיל ללעוס, ולמנהג הספרדים כל שלא בלע כלשהו.
ד. למנהג האשכנזים כל שלא התחיל ללעוס, ולמנהג הספרדים כל שלא אכל כזית.

א. רק למנהג הספרדים.
ב. רק למנהג האשכנזים.
ג. כן
ד. לא

א. כדי שלא יחנק.
ב. כדי שירגיש את טעמה.
ג. כדי שיקיים את המצוה בהידור.
ד. אף תשובה אינה נכונה.

א. חיוב זה הוא מדרבנן.
ב. בלילה הראשון.
ג. כל ימי הפסח.
ד. בלילה הראשון. יש אומרים בכולו ויש אומרים עד חצות.

א. משעת הקצירה.
ב. לכתחילה משעת הקצירה, ומעיקר הדין משעת הלישה.
ג. לכתחילה משעת הקצירה, ומעיקר הדין משעת הטחינה.
ד. לכתחילה משעת הטחינה, ומעיקר הדין משעת הלישה.

א. יפורר אותה לפירורים דקים.
ב. יטבל אותה במים.
ג. יפורר אותה לפירורים, ואם עדיין קשה לו לאכלה ישרה אותה במים פחות מ24 שעות.
ד. ישרה אותה בכל משקה שהוא פחות מ24 שעות.