yeshiva.org.il


הלכה הלכות פסח מבחנים מרור עד סוף הסדר

מקורות ללימוד לפני המבחן:
מקראי קודש פרקים ח-י.
אין ללמוד מהמבחנים פסק הלכה למעשה.

א. כן
ב. לא
ג. רק כאשר יש קרבן פסח
ד. יש אומרים שכן, ויש אומרים שרק כאשר יש קרבן פסח

א. יטבלו היטב כך שיהיה מלא בחרוסת
ב. ישרה אותו בחרוסת 24 שעות, יוציא אותו לפני ליל הסדר ויטבלו שוב לפני שאוכלו.
ג. ישרה אותו בחרוסת 24 שעות לפני זמן אכילתו, ויוציאנו לפני שאוכלו.
ד. לא יטבלו זמן רב אלא מועט, כדי שלא יבטל טעם מרירותו, ואח"כ ינער את החרוסת ממנו.

א. ילעסנו כך שירגיש את טעמו ויאכלנו לבדו ללא מאכל אחר.
ב. יאכלנו יחד עם מצה, כדי שטעמו המר לא יורגש - משום חירות.
ג. לכתחילה יבלענו בלי להרגיש את טעמו, ובדיעבד יצא ידי חובה גם אם הרגיש את טעמו.
ד. ירגיש את טעמו מעט בלבד.

א. לא, אך רשאי.
ב. לא, ולכתחילה יש להימנע מכך.
ג. לא. יש אומרים שרשאי, ויש אומרים שיש להימנע.
ד. כן.

א. כן, כשם שמותר לדבר כאשר אוכל מאכלים שונים עם ברכה אחת.
ב. כן, אך טוב להחמיר שלא לדבר בדברים שאינם מעניין המרור או הכריכה.
ג. אסור לדבר בדברים שאינם מעניין המרור או הכריכה.
ד. אסור לדבר כלל, ואם דיבר חוזר לברך.

א. כן
ב. רק בשורש הגדול שבו עומד הירק, אך לא בשורשים הקטנים.
ג. לא.
ד. יש אומרים שכן, ויש אומרים שרק בשורש הגדול.

א. כן
ב. לא
ג. רק למנהג הספרדים
ד. רק למנהג האשכנזים

א. שבעת המינים, כגון תמרים, ענבים ותאנים.
ב. פירות שנמשלה להם כנסת ישראל, כגון תפוחים, אגוזים ורימונים.
ג. פירות שאינם מתוקים.
ד. פירות מתוקים.

א. זכר למנהגו של הלל שהיה עושה כן, שנאמר "על מצות ומרורים יאכלוהו".
ב. שאם לא אכל כראוי את המצה או את המרור - יצא ידי חובה ע"י הכורך.
ג. כדי שישאלו הילדים מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות.
ד. זוהי הצורה שבה יש לקיים את מצוות מצה ומרור לכתחילה, שנאמר "על מצות ומרורים".

א. כן.
ב. לא.
ג. רק למנהג האשכנזים.
ד. רק למנהג הספרדים.

א. כדי שישאר טעם מצה בפיו.
ב. זכר לקרבן פסח, שבזמן שבית המקדש היה קיים היה נאכל לאחר הסעודה.
ג. כדי שישאלו הילדים מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות.
ד. אף תשובה אינה נכונה.

א. כן
ב. לא
ג. רק למנהג הספרדים
ד. רק למנהג האשכנזים.

א. מצה בלבד.
ב. הכל מלבד מצה.
ג. אין כל איסור לאכול אחר האפיקומן.
ד. כלום.

א. צלוי
ב. מבושל
ג. צלוי או מטוגן
ד. מבושל או מטוגן

א. כן
ב. לא
ג. רק לפי השו"ע
ד. רק לפי הרמ"א