yeshiva.org.il


תנ"ך חומש ויקרא שמיני פרשת שמיני א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת שמיני

א. שמיני לשבעת ימי המלואים שבסוף פרשת צו.
ב. שמיני עצרת היה.
ג. שנולד בן לאיתמר בן אהרון והיה יום שמיני למילתו.
ד. ח' בניסן היה שהוא יום השמיני.

א. בן שנה וחצי.
ב. בן שנה (בתוך שנתו הראשונה).
ג. בן שנתים.
ד. בן 3 שנים.

א. ששניהם נשרפו אף על פי שאין דינם להשרף שהם חטאות חיצוניות (שנזרק דמם במזבח החיצון).
ב. שניהם נאכלו אף על פי שדינם להשרף.
ג. בשני חטאות אלו לא הקריבו את הכליות.
ד. העגל נשרף ופר המילואים נאכל אף על פי שדינם הוא להפך.

א. שהכהנים משמשים בכתנת בלבד.
ב. שלא נשרפו בגדיהם אלא נשמתם.
ג. מדובר כאן בכתנתם של מישאל ואלצפן שהיו צריכים ללבשם והוראת שעה היתה שהרי היו לויים.
ד. מלמד שלא נתנה רשות ליגע בהם בבשרם שהיו צדיקים גמורים.

א. כהן במיתה וחכם באזהרה בעלמא.
ב. כהן באזהרה וחכם במיתה.
ג. שניהם במיתה.
ד. שניהם באזהרה.

א. בעזרת נשים בלבד.
ב. בעזרת נשים וישראל.
ג. בלשכת הגזית.
ד. בכל העיר (ירושלים) ובתוך החומה.

א. דינה להשרף.
ב. דינה להאכל.
ג. חלק באכילה וחלק בשרפה.
ד. מחלוקת גדולה היא זו ולכן תקבר מחוץ למחנה.

א. שפסיעותיה גדולות מידי.
ב. שהפרסה שסועה לגמרי ומובדלת.
ג. ששוסעת המאכל היטב ורק אח"כ אוכלתו.
ד. שהפרסה סדוקה אך אינה מובדלת.

א. מין צמח הגדל ליד הירדן.
ב. בהמה בת שנה וחצי נקראת שליל.
ג. ולד בהמה הנמצא במעי אמו.
ד. שלל האויבים המותר במלחמה.

א. מלפני עור לא תתן מכשול.
ב. מסברה, וכי קטן זה אינו יהודי, אלא ודאי יש אסור להאכילו עוף טמא.
ג. שכתוב "לא יאכלו" לא יהיו נאכלים על ידך.
ד. שכתוב "שקץ הם" אפילו לקטנים, מכאן שאסור להאכילם.

א. טומאת משא חמורה מטומאת מגע, שטומאת משא טעונה כבוס בגדים.
ב. טומאת מגע חמורה מטומאת משא, כיון שנוגע בידיו.
ג. הלכה למשה מסיני ששניהם שוין.
ד. טומאת משא חמורה כיון שנושא אותה למקומות אחרים ומרבה שם את הטומאה.

א. אבי אבות הטומאה.
ב. ראשון לטומאה.
ג. אב הטומאה.
ד. שני לטומאה.

א. מטבילו במקוה טהרה.
ב. מגעילו ברותחין.
ג. מערה עליו רותחין ודיו.
ד. שבירתו היא טהרתו.

א. כיון שנגבם היטב אין מקבלים טומאה.
ב. משהוכשרו לקבל טומאה שוב אינו נעקר מהם.
ג. מקבלים טומאה רק מולד הטומאה.
ד. מקבלים טומאה רק מאב הטומאה.

א. בודאי, שהרי נושא את הנבלה והנושא חייב בכיבוס בגדים.
ב. בודאי, שכתוב והאכל מנבלתה יכבס בגדיו.
ג. אין מטמא בגדים שעליו.
ד. בגדיו של המאכיל נטמאים, שהחטא שרצה להעביר על חבירו עובר עליו.