yeshiva.org.il


תנ"ך חומש ויקרא מצורע פרשת מצורע ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט, רש"י ושפתי חכמים לפרשת מצורע

א. פרט לצפור של ע"ז שנעבדה.
ב. פרט לצפור של גויים.
ג. פרט לצפור שהיא טרפה.
ד. פרט לצפור בעלת מום.

א. שעץ ארז הוא גבוה כך צריך שיתעלה ממדרגתו ויפסיק לדבר לשון הרע.
ב. מה עץ ארז גבוה מכולם ואין שומעים אותו כך גם אתה…
ג. מה עץ ארז החזק סופו שנרקב אף כל מספרי לשון הרע.
ד. לפי שהנגעים באין על גסות הרוח (והארז גבוה ויפה מכל האילנות).

א. בדם הצפור ברביעית מים חיים.
ב. בדם הצפור בלבד.
ג. במים חיים בלבד.
ד. קודם בדם הצפור ואח"כ במים החיים.

א. "את כל" כלל, "שערו" פרט, "את כל" חזר וכלל.
ב. "יגלח את כל שערו" כלל, "את זקנו ואת גבות עיניו" פרט, "ואת כל שערו יגלח" חזר וכלל.
ג. "יגלח" כלל, "את כל שערו" פרט, "יגלח" חזר וכלל.
ד. "יגלח" כלל, "שערו" פרט, "את זקנו ואת גבות עיניו" חזר וכלל.

א. כלל ופרט וכלל דנים אותו לפי הפרט שהוא מקום כינוס שיער ונראה, ובית השחי אינו נראה ואין צריך לגלחו.
ב. כלל ופרט וכלל נדון לפי הכלל לכן צריך לגלח את כל שערו בכל מקום.
ג. זה תלוי בדעת המצורע אם ירצה או לא.
ד. זה תלוי בדעת הכהן אם ירצה או לא.

א. הבא בנדר ונדבה מנסכים לפני השחיטה, שאינו בנדר ונדבה מנסכים לאחר השחיטה.
ב. הפך תשובה א'.
ג. הבא בנדר ונדבה טעון נסכים, שאינו בא בנדר ונדבה אין טען נסכים.
ד. הפך תשובה ג'.

א. מניפו לאחר שחיטה כשהוא בין חיים למוות.
ב. מניפו לאחר שחלקו לאיברים.
ג. מניפו כשהוא חי.
ד. מניף את האיברים הנאכלים לכהנים לאחר הקטרת האימורים.

א. דינו כטמא מת.
ב. דינו כמי שנגע בשרץ.
ג. מחוסר כיפורים ואסור לו להכנס לעזרה.
ד. אינו מחוסר כיפורים ומותר לו להכנס לעזרה ולפנים.

א. נקמצת ונאכלת לכהנים.
ב. כולה כליל (לאשים).
ג. אינה נקמצת ונאכלת לכהנים.
ד. חציה לכהנים וחציה למזבח.

א. לצורך המנחה.
ב. לצורך בישול הקרבן.
ג. לשופכן על אש המזבח.
ד. לתת ממנו על הבהונות וכו'.

א. מזה אפילו אם נתקנח הדם.
ב. אם נתקנח הדם אינו מזה.
ג. צריך להזות שוב מן הדם ואח"כ השמן.
ד. אם נתקנח בעצמו אינו צריך, ואם בידי אדם צריך להזות שוב מן הדם ואח"כ השמן.

א. שיזהר תלמיד חכם בדבורו שלא להוציא דבר קללה מפיו.
ב. שאין אדם יכול לעמוד בברור על הנגעים מלבד הכהן.
ג. למדה תורה דרך ארץ שיאמר לשון ספק על טומאה.
ד. שינהג תלמיד חכם בענוה ולא יראה ברבים שהוא ת"ח היודע את הדין.

א. נותן לו שבוע נוסף בלא כלום.
ב. נותן לו שבועיים נוספים ואם פשה נותץ הבית.
ג. חולץ קוצה וטח ונותן לו שבוע.
ד. נותץ את הבית כולו.

א. שבועיים.
ב. שלושה שבועות.
ג. ארבע שבועות.
ד. שבועיים וחצי.

א. זמן אכילת 2 ביצים.
ב. זמן אכילת 4 ביצים.
ג. זמן אכילת 5 ביצים.
ד. זמן אכילת ½ 4 ביצים.

א. אם יכול לעמוד ולעזור במלאכה סימן שיש בו כח ואינו טמא ואינו מטמא.
ב. אם אתה עומד בצד ואנו עושים מלאכתנו סימן שיודע אתה שהנך טמא ולא טמאת כלום..
ג. שאי אפשר בעת שהוא משתמש בה למלאכתו שיהיה הזב שוכב או יושב עליה.
ד. שזו דרך הזבים שהם עומדים בצד כשכולם עובדים כדי שלא לטמא את המלאכה.

א. אדם וכלים.
ב. אוכלין ומשקין.
ג. כלי חד פעמי בלבד.
ד. כלים בלבד.

א. אדם וכלי חרס.
ב. כלי שטף (כלים שיש להם טהרה במקוה).
ג. אוכלין ומשקין בלבד.
ד. כלי חרס בלבד.

א. עץ שאחרי האוכף או לפניו שהרוכב מחזיק בו.
ב. זהו האוכף שיושב הרוכב עליו.
ג. אלו המושכות המכוונות את הסוס ותופס בהן הרוכב.
ד. זהו זנבו של הסוס שפעמים תופסים בו הילדים.

א. משכב מטמא הכל והמרכב מטמא אוכלין ומשקין בלבד.
ב. הנוגע במרכב (שנטמא בזב) טמא ואין טעון כבוס בגדים ובמשכב טעון כבוס.
ג. היפך תשובה ב'.
ד. אין בזה שום חומרה ודינם שווה.