yeshiva.org.il


גמרא חולין מבחן דפים ק"ז-קכ"א

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת חולין, דפים ק"ז-קכ"א

א. מחלוקת: לרבא אין נוטלין ולאמימר נוטלין.
ב. תלוי: אחד אין נוטל אבל בשנים יכול השני ליטול משיירי ראשון.
ג. בכל גווני נוטלין.
ד. בכל גווני אין נוטלין.

א. תלוי: אוכל מחמת מאכיל צריך נט"י ומאכיל אין צריך נט"י.
ב. שניהם אינם צריכים נט"י.
ג. שניהם צריכים נט"י.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. לכו"ע לוקה.
ב. לכו"ע אינו לוקה.
ג. מחלוקת: לרב אינו לוקה וללוי לוקה.
ד. לכו"ע אינו לוקה מדאורייתא אבל מכין אותו מכת מרדות מדרבנן.

א. לכו"ע קורעו שתי וערב וטחו בכותל.
ב. לכו"ע קורעו שתי או ערב.
ג. לכו"ע קורעו או שתי וטחו בכותל או ערב וטחו בכותל.
ד. מחלוקת: לרב יהודה קורעו שתי וערב ולר' אלעזר קורעו או שתי או ערב.

א. משום שחולה שיש בו סכנה פטור מן המצוות.
ב. משום שצריך לחלצן תדיר.
ג. משום שאינו יכול לכוון כלל בתפלתו פטרוהו אף מתפילין.
ד. חיישי' שמא יסיח דעתו מהתפילין מחמת צערו.

א. בכל גווני מכין אותו מכת מרדות.
ב. בכל גווני לוקה ארבעים חסר אחת.
ג. בכל גווני מכין אותו עד שתצא נפשו.
ד. על כיבוד אב ואם אין עושין כלום, ועל סוכה מכין אותו עד שתצא נפשו.

א. דגים שנתבשלו עם רוטב של בשר על האש.
ב. דגים שנתבשלו עם בשר והפרידם מן הבשר.
ג. דגים רותחים לאחר צלייתן שנתנן בקערה שאכלו בה בשר.
ד. דגים שנתבשלו עם חלב על האש.

א. בכל גווני מותר.
ב. בכל גווני אסור ואפי' חתך עוד דברים שאינם חריפים ביחד עם הסילקא.
ג. בדיעבד מותר ולכתחילה לא יעשה כן.
ד. אם חתך רק סילקא אסור ואם חתך פעם ליפתא ופעם סילקא מותר.

א. בין בכלי מנוקב ובין בכלי שאינו מנוקב אסורין.
ב. בין בכלי מנוקב ובין בכלי שאינו מנוקב מותרין.
ג. תלוי: בכלי מנוקב אסורין ובכלי שאינו מנוקב מותרין.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. למ"ד איסור חל על איסור חייב ולמ"ד אין חל על איסור אינו חייב.
ב. לכו"ע חייב מיתה.
ג. לכו"ע אינו חייב מיתה.
ד. תלוי: נטמא גופו קודם חייב מיתה נטמאה התרומה קודם אינו חייב מיתה.

א. תלוי: לענין בשר וחלב לא הוו כחלב ולענין הכשר זרעים הוו כחלב.
ב. לכל מילי הוו כחלב.
ג. לכל מילי לא הוו כחלב.
ד. מדאורייתא לא הוו כחלב כלל, ומדרבנן הוו כחלב לכל מילי.

א. שמה שנאסר באיסור ערלה אין לו היתר עולמית ואף אחר ג' שנים.
ב. שמתחילת הוויתו גדל באיסור ולא הי' לו זמן קודם לכן שהי' מותר.
ג. שאיסור ערלה הי' נוהג אף קודם מתן תורה.
ד. שאיסור ערלה נוהג בין בפרי ובין בענץ הפרי.

א. לכו"ע אסור מדאורייתא.
ב. לכו"ע אסור מדרבנן.
ג. מחלוקת: לר' עקיבא אסור מדרבנן ולר"י הגלילי מותר אף מדרבנן.
ד. מחלוקת: לר' עקיבא אסור מדאורייתא ולר"י הגלילי אסור מדרבנן.

א. לכו"ע מותר לו להשתמש בהם ביוה"כ אחר.
ב. לכו"ע אסור לו להשתמש בהם ביוה"כ אחר.
ג. מחלוקת: לרבנן מותר לו ולר' דוסא אסור.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. משום דדם גופי' מתיר הוא ופיגול שייך רק בדבר שיש לו מתירין.
ב. דכ' לכם שלכם יהא.
ג. דכ' לכפר לכפרה נתתיו ולא לפיגול.
ד. דכ' הוא הוא.

א. לכו"ע יש יד.
ב. לכו"ע אין יד.
ג. מחלוקת: לר' חייא אין יד ולר' יוחנן יש יד.
ד. מדאורייתא אין יד ומדרבנן יש יד.

א. היכא דהי' מתחילה יותר מכפול ונפל.
ב. היכא דהוי כברייתו.
ג. היכא דהשומר עצמו הוי כפול.
ד. בפירות.

א. לכו"ע פטור.
ב. לכו"ע חייב.
ג. מחלוקת: לר' אליעזר חייב ולר' יהושע פטור.
ד. לכו"ע מדאורייתא פטור ומדרבנן חייב.

א. לכו"ע גיד הנשה.
ב. לכו"ע בשר שפלטתו סכין.
ג. מחלוקת: לר' יוחנן גיד הנשה השדרה והצואר ולר"י בשר שפלטתו סכין.
ד. לכו"ע גיד הנשה השדרה והצואר.

א. כשירה.
ב. פסולה.
ג. מדאורייתא כשירה ומדרבנן פסולה.
ד. איבעיא דלא איפשטא.