yeshiva.org.il


תנ"ך חומש במדבר שלח לך פרשת שלח לך ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט, רש"י ושפתי חכמים לפרשת שלח לך

א. שקרא לו שיבוא אליו כמו "ויקרא לבנו ליוסף".
ב. שקרא לו בקול רם לפרסם (כמו ויקרא לפניו ככה יעשה...) אולי יקחו מוסר.
ג. לשון חיבה כמו וקרא זה אל זה.
ד. לשון תפילה כמו "ויקרא שם אברם בשם ה'".

א. מראים קודם את המשובח ואח"כ את הפסולת.
ב. מראים קודם הפסולת ואח"כ המשובח.
ג. דרכם להראות לקונים שאינם ממהרים למכור ויכולה הסחורה להשאר אצלם כמה שנים.
ד. דרכם להעלות במחיר תחילה ואח"כ להורידו.

א. שכבר שאל אם שמנה היא שאז ודאי יש בה עץ.
ב. שכבר שאל אם טובה היא שאז ודאי יש בה עץ.
ג. שכבר שאל "וראיתם את הארץ" ונכלל בה גם עצים.
ד. שהעצים נראים לכל ואין צורך לצוות עליהם.

א. הלכו בגבול צפון ממזרח למערב וגבול מערבי על שפת הים עד הר ההר.
ב. הלכו בגבול מערב תחילה, על שפת הים, עד הר ההר ואח"כ עלו בגבול דרום ממערב למזרח.
ג. הלכו בגבול דרום ממזרח למערב ומשם כל גבול מערבי מדרום לצפון על שפת הים.
ד. הלכו בגבול דרום ממערב למזרח וממזרח למערב ואח"כ גבול מערבי על שפת הים מדרום לצפון.

א. 12 פרסאות.
ב. 4 פרסאות.
ג. 10 פרסאות.
ד. 8 פרסאות.

א. שלא יתפסו ע"י יושבי הארץ.
ב. שלא רצה להכביד עליהם את טורח הדרך.
ג. שלא יוסיפו עוד ראיות על חסרונה של א"י.
ד. שגלוי לפניו שיגזור שנה כנגד כל יום שתרו את הארץ לכן לטובתם קיצר למרגלים את הדרך.

א. כיון שאמר להם הס ולא הבינו את המילה שתקו כולם.
ב. כיון שהגיע תורו לדבר.
ג. כיון שצווח בקול גדול.
ד. שחשבו שרוצה לדבר בגנות משה.

א. אנשים בעלי מידות טובות.
ב. אנשים בעלי מידות טובות או רעות.
ג. אנשים שצריך לתת בהם מידה.
ד. אל תקרי מדות אלא מתות שחייבים מיתה.

א. מרגלים נכנסו לארצנו.
ב. כדאי לנו להמלט מהר.
ג. נמלים יש בכרמים כאנשים.
ד. שועלים נכנסו לכרמים.

א. לשון עבודת כוכבים.
ב. נשים עלינו מלך.
ג. אפילו חותך לנו בן עמרם את ראשנו לא נעלה.
ד. תשובות א, ו-ב נכונות.

א. את משה כלב ויהושע.
ב. את יהושע וכלב.
ג. את כלב בלבד.
ד. את המרגלים.

א. שניים בים-1 אחד בירידה 2 ואחד בעליה. שניים במן- 3 ויצאו, 4 ויותירו. שניים בשלו- 5בשיבתנו על סיר הבשר, 6 והאספסוף. שניים במים – 7 מרה, 8 ורפידים. 9 עגל, 10 מרגלים.
ב. כתשובה א. אלא שבמקום עגל ומרגלים צריך להיות קורח וערבות מואב.
ג. כתשובה א. אלא שבמקום עגל ומרגלים צריך להיות מסה ומריבה.
ד. כתשובה א. אלא שבמקום מרה ורפידים צריך להיות קורח וערבות מואב.

א. רוח נבואה ורוח הקדש.
ב. רוח חכמה ורוח בינה.
ג. רוח דעת רוח אלוקים.
ד. אחד בפה ואחד בלב למרגלים אמר שהוא איתם ובלבו היה לומר את האמת.

א. כדי שיסבלו במדבר ויכירו את חטאם הגדול.
ב. שאם נגזר עליהם לא להכנס לארץ, כרת לא נתחייבו.
ג. כיון שה' אל רחום וחנון.
ד. צרוף של תשובה ב' וג'.

א. לשון הונאה.
ב. לשון תנועה (בכבישים ובדרכים).
ג. לשון תנובת הארץ.
ד. לשון הסרה.

א. שרצו לסקול את יהושע וכלב.
ב. שאמרו הלא טוב לנו שוב מצרימה.
ג. על אשר בכו בחינם.
ד. שאמרו "נשינו וטפנו יהיו לבז".

א. כבש נקרא עד יב' חודש, פלגס – כל חודש יג' ויום אחד, איל – מחודש יג' ויום אחד.
ב. כבש נקרא עד יב' חודש, איל – כל חודש יג' ויום אחד, פלגס – מחודש יג' ויום אחד.
ג. איל נקרא עד יב' חודש, פלגס – כל חודש יג' ויום אחד, כבש – מחודש יג' ויום אחד.
ד. איל נקרא עד יב' חודש, כבש – כל חודש יג' ויום אחד, פלגס – מחודש יג' ויום אח

א. מד' ביצים ושני חומשי ביצה.
ב. מב' ביצים וחומש ביצה.
ג. מג' ביצים וחומש ביצה.
ד. מא' ביצים ושני חומשי ביצה.

א. פר אחד לעולה ושעיר עיזים לחטאת והחטאת קודמת לעולה.
ב. פר אחד לעולה ושני כבשים לחטאת והעולה קודמת לחטאת.
ג. פר אחד לעולה ושעיר עיזים לחטאת והעולה קודמת לחטאת.
ד. פר אחד לעולה ופר אחד לחטאת והחטאת קודמת לעולה.

א. כנגד 4 אמהות.
ב. כנגד 4 אבות נזיקין.
ג. כנגד 4 לשונות גאולה, והוצאתי והצלתי וגאלתי ולקחתי.
ד. כנגד 4 רוחות העולם.