yeshiva.org.il


תנ"ך חומש במדבר פנחס פרשת פנחס ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט, רש"י ושפתי חכמים לפרשת פנחס

א. לשון קניין.
ב. הכועס לנקום נקמת דבר.
ג. לשון קנקנים הוא, קנקן שלה.
ד. לשון קן צפור, קן שלה.

א. ארבעה בתי אב היו לשבט שמעון והיה נשיא לאחד מהם.
ב. חמישה בתי אב היו לשבט שמעון והיה נשיא לאחד מהם.
ג. עשרה בתי אב היו לשבט שמעון והיה נשיא על שניים מהם.
ד. שבעה בתי אב היו לשבט שמעון והוא היה הנשיא הראשי הממונה על נשיאי כל בתי האב.

א. בשליחות הראשונה לבלעם ישבו שרי מואב עם בלעם ואילו שרי מדין הלכו, נתן ה' שכר מואב שלא העליבו את בלעם.
ב. שהם מזרעו של לוט בן אחי אברהם.
ג. שעדיין לא נתמלאה סאתם.
ד. מפני רות שעתידה לצאת מהם.

א. כשמת אהרון נסתלקו ענני הכבוד וחזרו בנ"י לאחוריהם, ורדפו בני לוי אחריהם והרגו מהם 7 משפחות.
ב. מתו במגפה.
ג. תשובות א' ב' נכונות.
ד. מתו מהנחשים שבפרשת חקת.

א. לא ידע אם אזני היה מיורדי מצרים אם לאו.
ב. זוהי משפחת אצבון ולא ידע רש"י מדוע לא נקראת משפחתו על שמו.
ג. כתשובה ב' אלא שאזני משפחת צוחר היא.
ד. כתשובה ב' אלא שאזני משפחת צפון היא.

א. מדוע נמנו בני מנשה ואפרים כראשי משפחות הרי לא היו מיורדי מצרים.
ב. מדוע נמנו ארד ונעמן כראשי משפחות הרי לא היו מיורדי מצרים.
ג. מדוע נמנו ארד ונעמן כראשי משפחות הרי לא היו מיוצאי מצרים.
ד. מדוע לא נמנו בני מנשה ואפרים כראשי משפחות הרי היו מיוצאי מצרים.

א. בפלגש בגבעה.
ב. במלחמת לוי, כשעם ישראל חזרו לאחוריהם וחסרו 5 משפחות מבנימין.
ג. כשמת שאול המלך.
ד. כשנחרב המקדש שהיה גם בתחומו של בנימין.

א. "ובני ישראל היוצאים מארץ מצרים" אלו יוצאי מצרים, "לאלה תחלק הארץ" לבאי הארץ.
ב. "לשמות מטות אבותם" לבאי הארץ, "לאלה תחלק הארץ" אלו יוצאי מצרים.
ג. "לאלה תחלק הארץ" לבאי הארץ, "לשמות מטות אבותם" אלו יוצאי מצרים.
ד. "לבני ישראל תחלק" ליוצאי מצרים, "ביום עברם את הירדן" אלו באי הארץ.

א. טענו שהן עומדות במקום בן, ואם אין הן חשובות זרע צריכה אימן להתיבם.
ב. טענו שיוסף קבל חלק נוסף בארץ מיעקב ולהן מגיע אותו חלק.
ג. טענו שהן 5 כנגד 5 חומשי התורה ולכן מגיע להן חלק בארץ.
ד. טענו שהן עומדות במקום בן ואם אין הן חשובות זרע צריך אביהן היתר לישא אישה נוספת.

א. לאחי הנפטר.
ב. לאחי האב.
ג. לאשתו.
ד. לסבו.

א. אין מקומה של פרשה זו כאן שהרי כשעלה אל הר העברים שהוא הר נבו לא ירד משם, לכן נותן טעם...
ב. שהייתי טועה לעשות היקש מה בנות צלפחד 5 אף למשה היו חמש בנות ואינו כן.
ג. שהרי הר העברים הוא ההר שדרכו עוברים את הירדן ומשה הרי לא עבר את הירדן.
ד. שהר העברים הוא מושג בחכמת הנסתר ואין מקומו כאן כידוע ליודעי ח"ן.

א. על יוסף שהתגבר על יצרו וזכה למלכות.
ב. על כלב שלא הוסת מעצת המרגלים וזכה בחברון.
ג. על יהושע שלא מש מלימוד התורה וזכה בהנהגה.
ד. על משה שהנהיג בנאמנות את העם וזכה בתורה שתקרא על שמו.

א. עשה כמו שנצטוה במלואו.
ב. עשה מעט פחות ממה שנצטוה כדי שיהושע לא יתגאה.
ג. עשה בעין יפה ויותר ממה שנצטוה.
ד. נחלקו בזה התנאים.

א. אלו עמודים שהיו במקדש לתלות עליהם הקרבן.
ב. אלו האבות שהם עמודי העולם.
ג. שצריך כל אדם לעמוד על קרבנו (וקרבן ציבור הוא של כלל ישראל) וזה אי אפשר, לכן תקנו שלוחין מכל ישראל שיעמדו על הקרבן ונקראים אנשי מעמד.
ד. כתשובה ג' אלא שדי בכהנים שיהיו שלוחי ישראל ונקראים גם אנשי מעמ

א. פרים 2, איל 1, כבשים 7,שעיר 2.
ב. פרים 2, איל 2, כבשים 7, שעיר 1.
ג. פרים 2, איל 1, כבשים 7.
ד. פרים 2, איל 1, כבשים 7, שעיר 1.

א. מכפרים על הרהורי ע"ז.
ב. מכפרים על מצוות עשה ולאו הניתק לעשה.
ג. מכפרים על לאו שאין בו מעשה.
ד. מכפרים על הנכנס למקדש בטומאה, ומקריב קרבן בטומאה, ולא ידע לא בתחילה ולא בסוף.

א. פרים 2, איל 1, כבשים 7, שעיר 1.
ב. פרים 2, איל 2, כבשים 7, שעיר 1.
ג. פרים 3 אילים 2 כבשים 7 שעירים 2.
ד. פרים 7 אילים 2 כבשים 2 שעיר 1.

א. פרים כנגד יעקב, אילים כנגד יצחק, כבשים כנגד אברהם.
ב. אילים כנגד יעקב, פרים כנגד יצחק, כבשים כנגד אברהם.
ג. פרים כנגד אברהם, אילים כנגד אילו של יצחק, כבשים כנגד יעקב.
ד. אילים כנגד אברהם, פרים כנגד יצחק, כבשים כנגד יעקב.

א. פר 1, איל 1, כבשים 7, שעיר 1.
ב. פר 2, איל 1, כבשים 7, שעיר 1.
ג. פרים 3 אילים 2 כבשים 7 שעירים 2.
ד. פרים 7 אילים 2 כבשים 2 שעיר 1.

א. אדם שיש לו אורח בביתו לא ישנה באיכות סעודתו אלא כל ימי שהותו שוין, ונלמד מהכבשים שהיו שוים במספרם בכל יום.
ב. הולך וממעט באיכות סעודתו ונלמד מהפרים שהולכים ומתמעטים.
ג. שאדם ילמד ק"ו שאם למזבח מספיק פר אחד ואיל אחד שגם הוא יסתפק במועט ולא יאכל יותר מפר ואיל.
ד. שה' חס על ממונם של ישראל ולא מבקש יותר מפר ואיל.