yeshiva.org.il


תנ"ך חומש במדבר מטות פרשיות מטות מסעי א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת מטות

א. שיחיד מומחה יכול גם כן לנדור, שהייתי חושב אולי לא תהיה לו התרה.
ב. ללמד שיחיד מומחה מפר, ואם אין מומחה, מפר בשלושה הדיוטות.
ג. כיון שגם נדבת הנשיאים למשכן היתה על ידי נדר.
ד. שתפקידם של הנשיאים ללמד את העם שלא ירבו לנדור.

א. נמצאת בביתו של האב ממש.
ב. נמצאת ברשותו של האב.
ג. הכונה שאביה קיים.
ד. צריך שהאב יהיה בתוך ביתו ואם לאו אין נדרי הבת כלום.

א. היות והפר לה פטורה מכל.
ב. חייבת בקרבן חטאת על שלא התיעצה עם בעלה.
ג. גילתה דעתה שאין לה רוח הקודש ופטורה.
ד. עליה נאמר וה' יסלח לה, שצריכה סליחה.

א. כיון שהיא עדיין נערה, אביה מפר נדריה.
ב. אחיה ואחיותיה מפרים נדריה.
ג. אין מפר יותר נדריה.
ד. האם בלבד מפרה נדריה.

א. כיון שלוט לא גילה על שרה שהיתה בתיבה לכן..
ב. שהמואבים נכנסו לדבר מחמת יראה אך המדינים נתעברו על ריב לא להם.
ג. מפני רות המואביה שעתידה לצאת מהם.
ד. תשובות ב' ג' נכונות.

א. שכלל ישראל בכו על אהרון.
ב. משידעו שמיתת משה תלויה במלחמת מדין לא רצו להמסר אנשי הצבא.
ג. שחיכו למרים 7 ימים.
ד. מעמרם שהחזיר את יוכבד, וכל ישראל עשו כמותו.

א. מי שהתחיל במצוה, שהרג כזבי, יגמור.
ב. הלך לנקום נקמת יוסף אבי אימו שנא' והמדינים מכרו…
ג. שהיה משוח מלחמה.
ד. כל התשובות נכונות.

א. שויקצוף לשון כעס הוא.
ב. שכל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו.
ג. שכל סרחון הדור תלוי בגדולים.
ד. שיש למנות מפקדים על הצבא.

א. "את" לרבות את הזהב האדום.
ב. "אך" חַלֵק חציו לה' וחציו לכם.
ג. שאין לו תקנה אלא להכותו ולהתיכו.
ד. שצריך להעביר החלודה קודם שיגעילנו.

א. א.מגעילו ברותחין ומטבילו ודיו.
ב. מלבנו באור ודיו.
ג. מטבילו ודיו.
ד. אין לו תקנה אלא בשבירה.

א. 337.
ב. 576.
ג. 756.
ד. 675.

א. בהר הזיתים לזכרון.
ב. באהל משה לזכרון.
ג. באהל מועד, שיהיה לזכרון טוב מלפני ה'.
ד. ציפו בו את מזבח הזהב לזכרון.

א. רצו לשמור על עם ישראל מפני האויב.
ב. שהיה להם מקנה רב והמקום מקום מקנה.
ג. שתהא להם אפשרות בבין הזמנים לשוט בנהר.
ד. פחדו להלחם ביושבי הארץ.

א. "ומחץ פאתי מואב".
ב. "כי באפם הרגו איש".
ג. "וטרף זרוע אף קדקד".
ד. "ידך בערף אויביך".

א. קבלו עליהם שבמקרה מלחמה יבואו לעזור לעם ישראל.
ב. קבלו עליהם להשאר עם ישראל עד שיחלקו את הארץ.
ג. קבלו עליהם לכבוש את כל הארץ.
ד. קבלו עליהם לכוון בקריאת שמע של שחרית לפני כל יציאה לקרב.