yeshiva.org.il


תנ"ך חומש דברים ואתחנן פרשת ואתחנן ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט, רש"י ושפתי חכמים לפרשת ואתחנן

א. שועה, צעקה, נאקה, רנה, פצור, קריאה, נפול, פלול, פגיעה, תחינה.
ב. שועה, צעקה, נאקה, רנה, צהלה, קריאה, נפול, פלול, פגיעה, תחינה.
ג. שועה, צעקה, פצור, רנה, , קריאה, נפול, פלפול, פגיעה, תחינה.
ד. צהלה, צעקה, נאקה, רנה, פצור, קריאה, נפול, פלול, פגיעה, תחינה.

א. 1) לגבי מרים, 2) שיעבור את הירדן, 3) במלחמת עוג.
ב. 1) לגבי מרים, 2) שירשו בניו גדולתו, 3) שיעבור את הירדן.
ג. 1) לגבי חטא העגל, 2) שירשו בניו גדולתו, 3) שיעבור את הירדן.
ד. 1) לגבי חטא המרגלים, 2) שירשו בניו גדולתו, 3) שיעבור את הירדן.

א. שבירת הלוחות שהיו מעשה אלוקים.
ב. עם ישראל, כיון שגרמו לו לומר להם שמעו נא המורים.
ג. קרח, דתן ואבירם, שהוצרך להטביעם באדמה.
ד. שהרג את המצרי וטמנו בחול.

א. עדיין נחשב לחכם.
ב. נחשב לשוטה.
ג. נחשב לעובד ע"ז.
ד. נחשב למסכן.

א. להאיר להם.
ב. לאלוהות, לא מנעם מלטעות אחריהם.נדרי ענוי נ
ג. תשובות א' ב' נכונות.
ד. שעתידים כל האומות להחלק.

א. הזהיר אותנו בעדים לבל יעבודו ע"ז.
ב. נתן לנו את התורה.
ג. נתן לנו את א"י.
ד. הגלה אותנו שנתיים לפני הזמן.

א. תרפא אותה.
ב. תן לה רפיון.
ג. אני ארפא אותה.
ד. הוא ריפא אותה.

א. 6 אמות.
ב. מן הארץ עד השמים.
ג. 5 אמות.
ד. 45 אמות כמנין אדם.

א. כל ההין הללו תמיהות הן.
ב. כל ההין הללו לשונות ודאי הן.
ג. פרושו שהמילה היא מבנין הפעיל.
ד. פרושו שהמילה אינה משתמעת לשני פנים.

א. בפני המלאכים.
ב. בפני האבות.
ג. בפני האמהות.
ד. בפני אדם הראשון שהרי לשון יחיד הוא.

א. סגול.
ב. שווא.
ג. קמץ.
ד. חיריק.

א. במצרים.
ב. על ים סוף.
ג. לאחר מתן תורה במרה.
ד. קודם מתן תורה במרה.

א. הרי בפ' יתרו כתוב לא תחמוד בית רעך ומדוע שינה כאן, לכן פרש...
ב. אין להקשות מדוע כפל איסור לא תחמוד שהרי נכתב כבר בפרשת יתרו.
ג. אין להקשות למה כפל לא תחמוד ולא תתאוה כשם שאין להקשות על הכפילות בפרשת יתרו.
ד. אין להקשות למה כתב רש"י לשון חמדה שהוא משורש ח.מ.ה. ולא לשון חימוד שהוא משורש ח.מ.ד.

א. ע"י מצוות ה'.
ב. שיתבונן במעשיו וברואיו הנפלאים הגדולים.
ג. ע"י שילמד בספרים הפנימיים כמה ה' אוהב אותנו - בני ישראל.
ד. שיכון היטב בקריאת שמע.

א. דיוטגמא - מצות המלך הבאה במכתב, סופנה - לשון חשיבות הוא.
ב. סופנה – מצות המלך הבאה במכתב, דיוטגמא – לשון חשיבות הוא.
ג. דיוטגמא - מתנה שנותן המלך למי שחפץ ביקרו. סופנה - עונש שמעניש המלך את עוברי רצונו.
ד. סופנה- מתנה שנותן המלך למי שחפץ ביקרו. דיוטגמא- עונש שמעניש המלך את עוברי רצונו.

א. כל אדם.
ב. מי שבקי בש"ס ופוסקים.
ג. אם הוא בעל חסד גדול.
ד. אם הוא ירא את שמו ועובד אותו.

א. 1) אסור לומר כמה נאה גוי זה, 2) אסור למכור קרקע לגוי בא"י.
ב. 1) אסור לומר כמה נאה גוי זה, 2) אסור ללמד גוי תורה.
ג. 1) אסור לומר כמה נאה גוי זה, 2) אסור להחזיר אבדתו של גוי.
ד. 1) אסור למכור קרקע לגוי בא"י, 2) אסור ללמד גוי תורה.

א. מדובר על בנו של יהודי שנשא גויה ואביה של אותה גויה יסיר את בנך.
ב. מדובר על בת יהודי שנשאה לגוי וילדה לו בן (ואותו גוי יסיר את נכד היהודי מאחרי ה').
ג. מדובר בכל מקרה שיש איזה גוי או גויה באבות אותו בן יהודי - והוא עלול להסיר את הבן.
ד. מדובר ביהודי שנשא גויה שבנו אינו יהודי ובעצם מוסר מאחרי ה'.

א. נבוכדנצאר, פרעה, חירם.
ב. חירם, סנחריב, גלית.
ג. נבוכדנצאר, סנחריב, גלית.
ד. נבוכדנצאר, סנחריב, חירם.

א. משלם לשונאיו אולי יחזרו בתשובה ואינו רוצה להאבידו.
ב. משלם לשונאיו בעולם הזה על מעוט המצוות שעשו כדי להאבידם מן העולם הבא.
ג. משלם לשונאי היצר הרע שכר טוב כיון שרוצה ה' בהכחדתו.
ד. משלם לשונאיו בעוה"ז כדי שיראו שה' לא ותרן ויחזרו בתשובה.