yeshiva.org.il


תנ"ך חומש דברים עקב פרשת עקב ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט, רש"י ושפתי חכמים לפרשת עקב

א. שאדם מתבלה מהם כמו העש.
ב. לשון יוני הוא ופרושו בשר.
ג. לשון חוזק.
ד. לשון ריגול הוא שתרות תמיד אחר מזון.

א. אלא.
ב. דהא (הרי).
ג. אי (אם).
ד. דילמא (שמא).

א. שבדֶבֶר אמרו כולם הושיטו לנו יד (עזרה).
ב. מהפסוק "הנה יד ה' הויה במקנך".
ג. שמכה זו היא החמישית כמנין אצבעות יד.
ד. שבדֶבֶר אמרו כולם די.

א. נקוד קמץ כולו.
ב. נקוד פתח כולו.
ג. חציו קמץ וחציו פתח.
ד. נקוד כולו סגול.

א. שכתוב "את כל הדרך" שיעשה את הכל.
ב. שכתוב "כל המצוה" שיעשה את כלה.
ג. מסברה, אם יש ציווי שיתחיל במצוה מדוע שלא ימשיך הציווי לגומרה.
ד. נלמד מבנ"י שקברו את יוסף ונקראה המצווה על שמם אע"פ שמשה העלהו.

א. כשמת נוצר ממנו שד קטן.
ב. נרתיקו גדל עימו.
ג. לפעמים אורכו מגיע ל- 12.3 מטר.
ד. יוצרים מזנבו בושם ריחני.

א. פעמיים.
ב. 3 פעמים.
ג. 4 פעמים.
ד. 205 פעמים כמנין הר.

א. ב – א' בתשרי.
ב. ב-טו' באב.
ג. ביום הכיפורים.
ד. ב - יד' באדר.

א. שהיה בטוח שלא ישברו הלוחות פעם שניה.
ב. כיון שאין מוקדם ומאוחר בתורה.
ג. אמר כשאבוא והלוחות בידי היכן אתנם?
ד. שמעלין בקודש.

א. ארון שעשה משה ונענשו עליו.
ב. ארון שעשה בצלאל ונענשו עליו.
ג. לקחו את הארון המאה ואחד ונענשו שהיו צריכים לקחת את הארון הראשון.
ד. יצאו שני ארונות, של משה ובצלאל ונענשו.

א. 1. העגל, 2. בבנות מואב.
ב. 1. בעגל, 2. בקברות התאוה.
ג. 1. בעגל, 2. על האבטיחים והבצלים וכו'.
ד. 1. בעגל, 2. ב- 8 המסעות שחזרו בנ"י לאחוריהם.

א. מהפסוק "אשרי איש ירא את ה'".
ב. מהפסוק "אמרתך אשר ליראתך".
ג. מהפסוק "כי ירא אלקים אתה".
ד. מהפסוק "מה ה' שואל מעמך כי אם ליראה...".

א. רבי יהודה סובר שפתחה הארץ הרבה פיות והקשה עליו רבי נחמיה שכתוב פיה לשון יחיד.
ב. רבי יהודה סובר שנתקבצו כולם למקום אחד ובלעתם האדמה והקשה עליו רבי נחמיה שכתוב "בקרב כל ישראל" משמע כל אחד נבלע במקומו.
ג. רבי יהודה סובר שגם כל הרכוש נבלע והקשה עליו רבי נחמיה שכתוב "בקרב כל ישראל" יצאו רכוש שאינם דוקא בישראל ויש כמותם באומות העולם (והפס' ואת כל הרכוש כוונתו לבנ"א כעבדים).
ד. רבי יהודה סובר שרק בני אדם נבלעו שכתוב "בקרב כל ישראל" והקשה עליו רבי נחמיה שהרי כתוב ואת כל הרכוש - ריבה.

א. בונה את הכעור תחילה ואח"כ את הנאה.
ב. שיתן זה בזה וזה בזה שלא יהיה אחד נאה מאוד והשני כעור מאוד.
ג. בונה הנאה תחילה שיתן פסולתה בשני.
ד. בונה את שניהם כאחד שמצינו בדברי חז"ל שלא יבייש אדם אפילו את הדומם (כמו שמצינו בקידוש שצריך לכסות הלחם מפני היין).

א. אם תשמע בחדש, דהיינו שתרצה ללמוד עוד, תשמע בישן, תבין את מה שלמדת כבר.
ב. אם שמעת רכילות ולשון הרע סופך שתשמע עוד.
ג. אם שמעת בישן, דהיינו שתחזור על למודך, תשמע בחדש, תבין דברים חדשים מתוך הישנים.
ד. שמיעה לאוזן ושמיעה ללב.

א. מתוך שביעה.
ב. מתוך ליצנות.
ג. מתוך שכרות.
ד. מתוך עניות.

א. שתמיד מחליפים אותם באחרים.
ב. שתמיד אומרים לעובדיהם אחַר אחַר דהיינו אחר כך אתן לך מבוקשך ואינו נותן.
ג. צועק אליו ואינו עונהו נמצא עשוי לו כנכרי.
ד. שבתחילה הוא לו כ"אח" ואחר כך הוא "רים" דהיינו רמאי.

א. לצדיקים נותן עונשם מיד כדי לנקותם מעוון, מה שאין כן לרשעים.
ב. לישראל היה ממי ללמוד ולדור המבול לא היה ממי ללמוד.
ג. לדור המבול שעונשם היה כליון נתן להם ארכה אבל לישראל שעונשם לגלות לא נתן.
ד. דור המבול שחטאו בגזל ניתנה להם ארכה להחזירו שחס הקב"ה על ממונם של בני אדם, מה שאין כן ישראל שחטאו למקום.

א. אפילו אדם כגלית.
ב. אפילו ננס כנבוכדנצאר.
ג. אפילו אדם כסנחריב.
ד. אפילו אדם כעוג מלך הבשן.

א. פחד בחושך, מורא אפילו ביום.
ב. פחד לגנבים, מורא לגזלנים.
ג. פחד פתאומי, מורא דאגה מימים רבים.
ד. פחד על עבירות דרבנן, מורא על דאוריתא.