yeshiva.org.il


תנ"ך חומש דברים ראה פרשת ראה א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת ראה

א. צריך לאבד גם את ההר ומביא כלים מתאימים ומסלקים ההר.
ב. שופך על ההר כמויות גדולות של נפט שלא יהא מקום זה ראוי לכלום.
ג. משמיד הע"ז עצמה שעל ההר בלבד.
ד. תשובות א' ב' נכונות.

א. נאכלים בעזרה בלבד.
ב. נאכלים בהר הבית בלבד.
ג. אכלים לפנים מן חומת ירושלים.
ד. נאכלים בכל ישראל.

א. חטאות ואשמות בלבד.
ב. חטאות ונדרים אבל אשם לא בגזרת הכתוב.
ג. עופות בלבד.
ד. נדרים ונדבות שאינן קרבים חובה.

א. מדובר בבשר תאוה.
ב. מדובר בקדשים הנאכלים במקדש.
ג. מדובר בקדשים שנפל בהם מום קבוע שיפדו ויאכלו בכל מקום.
ד. מדובר בקדשים שנפל בהם מום עובר, שיפדו ויאכלו בכל מקום.

א. מקריב החלב בלא הכליות.
ב. מקריב חלב עם הכליות.
ג. אם הוא עולה מקריב את כולה.
ד. אין קרבן בא מצבי ואיל כלל.

א. שהיו חזקים במיוחד.
ב. כיון שכרת להם אברהם ברית.
ג. כיון שכרת להם יצחק ברית.
ד. תשובות א' ב' נכונות.

א. על המקלל אלקיו.
ב. על נביא שקר.
ג. על בן סורר ומורה.
ד. על המסית.

א. שפרסותיהם חלוקות לגמרי.
ב. מדובר על בריה שיש לה שני גבין ושתי שדראות.
ג. שהפרסות מובדלות רק מלמטה ומחוברות מעט מלמעלה.
ד. מדובר על בריה שיש לה שני גבים אבל רק שדרה אחת.

א. אסורה.
ב. מותרת.
ג. אם הוא רעב מאוד מותרת.
ד. מותרת למצורע בלבד.

א. גר שמל וטבל כדין.
ב. שמל ולא טבל וחייב במצוות שהנשים חייבות.
ג. גוי שקיבל עליו שלא לעבוד ע"ז (ומצוות שנצטוו בני נח) ואוכל נבלות.
ד. גוי שגר 30 יום בארץ ישראל.

א. שכתוב ומבשרך אל תתעלם.
ב. הסברה נותנת שכשיעזור לקרובים אולי יוכל להנות מהם אח"כ.
ג. שכתוב באחד שעריך.
ד. משום דרכי שלום.

א. כפשוטו עד שיפטר מן העולם.
ב. 70 שנה כנגד עולם של 7000 שנה.
ג. 50 שנה עולמו של יובל.
ד. 146 שנה כמנין עולם .

א. לילה ויום שנאמר ויהי ערב ויהי בקר יום אחד ואין אחד אלא בכור שיצא ראשון.
ב. לשני ימים ולילה שנאמר שנה בשנה יום בשנה זו ויום בשנה השניה.
ג. הדבר תלוי בסוג המקרר שנמצא אם יש בו הקפאה עמוקה יכול לאוכלו שנתיים ימים שנאמר שנה בשנה.
ד. בכור אסור לאכלו שקדושתו מרחם ויש להעלותו עולה כליל.

א. לילה למצרים ויום לישראל.
ב. שנתן להם פרעה רשות לצאת מהלילה.
ג. מיעוט יצאו בלילה והרוב ביום.
ד. אלא שמדובר בגאולה העתידה שתהיה בלילה.

א. מסברה שהרי בצליה יש תהליך של בישול.
ב. שנאמר "צלי אש" שהאש היא גם לבישול.
ג. שהיות ויש אפשרות לעשות שניהם בבת אחת – כצלי קדר, אין נפקותה בשמות.
ד. שכתוב בפסח "ובשלת ואכלת" והרי הפסח צלי הוא אלא...

א. שאינם בני עליה.
ב. בלי עול שפרקו עולו של מקום.
ג. בני בעל שחומסים זולתם.
ד. בני בעל שעובדים עכו"ם.