yeshiva.org.il


תנ"ך חומש דברים האזינו פרשת האזינו א'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט ורש"י לפרשת האזינו

א. הרוחות.
ב. המטר.
ג. הטל.
ד. האדמה.

א. אם.
ב. כאשר.
ג. הרי – שהוא נתינת טעם למעלה.
ד. תשובות א' ג' נכונות.

א. לרשעים אולי יעשו תשובה.
ב. לצדיקים.
ג. לאומות העולם.
ד. למספרי לשון הרע.

א. לשון קנין.
ב. לשון קן.
ג. לשון תיקון.
ד. כל התשובות נכונות.

א. מן החטא.
ב. מנחש שרף ועקרב ומן האומות.
ג. שלא יטעו בהלכה.
ד. כל התשובות נכונות.

א. יושב לו על ענף ומחכה בשקט עד שיעורו בניו ויהא בהם כוח לקבלו.
ב. מקשקש ומטרף בכנפיו כדי שיעורו בניו ויהא בהם כוח לקבלו.
ג. נכנס בשקט ויושב בקינו עד שיעורו ואז מאכיל אותם.
ד. דרך מנהרה שבונה בענפים ובעלים.

א. מגשם שוטף.
ב. ממטוסים שחגים בקרבתו.
ג. מן החץ.
ד. שלא יוכל להניע כנפיו ויפול.

א. בימי עשרת השבטים.
ב. בימי דוד.
ג. בימי שלמה.
ד. בימי חזקיהו.

א. נשכבות על גופו.
ב. עומדות.
ג. מתקפלות.
ד. מסתבכות זו בזו.

א. בירושלים.
ב. בבית המקדש.
ג. באבות שנקראו הרים.
ד. בארץ ישראל.

א. משליך חיצים בלבד ואפשר לו לאדם לחיות.
ב. משמע מכלה את חיציו ואינו זורקם בם.
ג. חיציו של הקב"ה כלים ועם ישראל אינו כלה.
ד. בעצים ובאבנים.

א. כשתתמלא סאתם.
ב. כשיגיע ט' באב ביום שרע מזלם.
ג. כשיתמו זכויות המצוות שעשו.
ד. כשתתם זכות אבות.

א. כשמשה עמד להפטר לקח את היו"ד שנתן ליהושע בשליחות המרגלים.
ב. לשון ציווי הוא שצוהו משה על ישראל.
ג. שלא זחה דעתו עליו.
ד. הוא הושע הוא יהושע בצידקו מתחילתו ועד סופו.

א. ארבעה.
ב. שניים.
ג. שלושה.
ד. שמונה.

א. ומה סלע זה שאינו שומע מוציא מים, אנו השומעים לא כל שכן שנוציא תורה מפינו שאין מים אלא תורה.
ב. ומה סלע זה שאינו לא לשכר ולא לפורענות מקיים מצות בוראו, אנו לא כל שכן.
ג. ומה הדיבורים הרכים יוצאים מפיו של משה המים שגם כן רכים יכולים לצאת מהסלע הקשה וכך היו יוצאים מים.
ד. ומה מים אלה שאינם לא לשכר ולא לפורענות מקיימים מצות בוראם, אנו לא כל שכן.