yeshiva.org.il


תנ"ך חומש דברים האזינו פרשת האזינו ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פשט, רש"י ושפתי חכמים לפרשת האזינו

א. הארץ נגד הגוף והשמים נגד הנשמה.
ב. שהם קיימים לעולם.
ג. שאם יזכו יבואו העדים ויתנו שכרם, ואם יתחייבו תהיה בהם יד העדים בתחילה.
ד. תשובות ב' ג' נכונות.

א. במטר שהוא מים לשתיה ולרוות השדות.
ב. בתינוק הנולד.
ג. בטל.
ד. בתורה.

א. שרבות אחת עם השניה מי תרד ראשונה.
ב. לשון רבים שיש כמות עצומה של טיפות.
ג. על שם שיורה כחץ כמו שנאמר "רובה קשת".
ד. רביבים כמו שביבים דהיינו טיפות קטנות.

א. הצייר שהוא צר העולם וצר בו את האדם, אין אחד שיאמר אילו היו לי 3 עיניים 3 ידיים... כמה הייתי נאה.
ב. פעולתו שלמה עם כל באי עולם, אין אחד שיאמר מה ראו אנשי דור המבול שנשטפו...
ג. אע"פ שהוא חזק כשמביא פורענות על עוברי רצונו לא בשטף הוא מביא כי אם בדין
ד. אין צייר כה' שצר צורה בתוך צורה ומטיל בה נשמה.

א. לעצמם.
ב. כביכול לקב"ה.
ג. לצדיקים.
ד. לחסידים.

א. להבדיל בין היום ובין הלילה.
ב. להבין את הנולדות שיש בידו להיטיב ולהרע.
ג. בחוכמת האלגברה.
ד. בחכמת קידוש החודש והתכונה.

א. בלבל את לשונם.
ב. הפך חלק מהם לקופים.
ג. הציף עליהם מי אוקינוס.
ד. באבני ברד על ראשם.

א. אלו האבות של כל אחד ואחד.
ב. אלו הנביאים.
ג. אלו תלמידי חכמים.
ד. מלך מלכי המלכים.

א. מסביב לעיגול העין.
ב. מהחלק הלבן והשחור.
ג. מהחלק הלבן שבעין.
ד. מהשחור שבעין.

א. מרוח מערבית ששם השכינה.
ב. מרוח מזרחית.
ג. מארבע רוחות.
ד. מדרום בלבד ששם כל החכמה.

א. קלים לאכילה.
ב. קלים להוציא תנובתם וקלים לבישול.
ג. קלים להמכר, שהם מבוקשים בכל מקום.
ד. קלים ליפול מהעץ לפי שהם גדולים ומלאים.

א. בסגול.
ב. בחיריק.
ג. בשווא.
ד. בקמץ.

א. שעזבו מקור מים חיים לעבוד...
ב. כדי שינחמם בכפליים כמו נחמו נחמו...
ג. שעבדו לדברים שאין בהם צורך (והנאה).
ד. שירדו עד לדיוטה התחתונה בעבודה זרה.

א. לשון אֹמֶן (מגַדֵל הקטן).
ב. לשון אמונה.
ג. לשון אָמֵן.
ד. תשובות א' ב' נכונות.

א. אלו בני עשו.
ב. אלו בני ישמעאל.
ג. אלו המלשינין.
ד. אלו המינים.

א. אדם שמן.
ב. בעלי הזרוע.
ג. אדם כחוש.
ד. בני האדם הגבוהים.

א. בהמה הוא שם כולל גם לחיה.
ב. מעשה היה והיו הרחלים נושכין וממיתין.
ג. אלו בני אדם שעושים מעשה בהמה.
ד. אין הכונה שינשכו בני אדם אלא יצאו מדעתם ויכלו שדותיהם.

א. אני לפני החטא אני אחרי.
ב. אני לעולם הזה אני לעולם הבא.
ג. אני להשפיל אני להרים.
ד. אני עם ישראל בארץ אני איתם כשגולים.

א. ביציאת מצרים, בנח, במיתת משה.
ב. בסנחריב, בנח, במיתת משה.
ג. בגוג ומגוג, בנח, במיתת משה.
ד. ביציאת מצרים, בנח, בשאול המלך.

א. באברהם אבינו היתה כונה אחרת שינצח את המתוכחים עימו מה שאין כן בשלושת המקומות שרצה לבטל מחשבתם.
ב. מה שכתוב באברהם בא להשמיענו שבאותו יום שנצטוה נימול, מה שאין כן בשלושת אלו.
ג. שבעצם היום הזה הכונה באמצעו של יום ואברהם עשה בהשכמה בבוקר.
ד. מה שכתוב באברהם בעצם היום הזה הוא תיקון סופרים.