yeshiva.org.il


מבחנים הלכה הלכות שבת מוקצה

מקורות ללימוד לפני המבחן:
סימנים שח-שיא, רנט, רעט, שש"כ וילקוט יוסף.
אין ללמוד מהמבחנים פסק הלכה למעשה.

א. רק לפי השו"ע
ב. רק לפי הרמ"א
ג. לא
ד. רק אם יש בע"ח באותו מקום

א. כן
ב. רק בהפסד גדול
ג. רק כלי שמלאכתו לאיסור
ד. לא

א. לא
ב. כן
ג. רק לפוסקים כרב עובדיה יוסף
ד. רק לפוסקים כשמירת שבת כהלכתה

א. כן
ב. מחלוקת
ג. לא
ד. ראוי להימנע

א. רק לפי ה'שמירת שבת כהלכתה'
ב. רק לפי הרב עובדיה יוסף
ג. כן
ד. לא

א. אין מקרה כזה
ב. אם אין ספסל אחר
ג. אם אין בכך טורח
ד. במקום צורך

א. כן
ב. רק לפי הרמ"א
ג. לא
ד. רק לפי השו"ע

א. ביצה שנולדה בשבת
ב. קסת של סופרים
ג. נשק
ד. נר דולק

א. כן
ב. רק אם אינן ראויות למאכל בהמה
ג. רק לפי ה'שמירת שבת כהלכתה'
ד. לא

א. רק לפי הרב עובדיה יוסף
ב. רק לפי הרמ"א
ג. רק לפי המ"ב
ד. רק לפי השו"ע

א. כן
ב. לא
ג. רק לפי הרמ"א
ד. רק לפי השו"ע

א. אסור בטלטול
ב. אסור אפילו בנגיעה
ג. מותר בטלטול
ד. מותר לטלטלו בשינוי

א. כן
ב. רק לפי הרמ"א
ג. רק לפי השו"ע
ד. רק אם השתמש בה

א. בסיס לדבר האסור
ב. מוקצה מחמת חסרון כיס
ג. מוקצה מחמת חסרון הכנה
ד. כלי שמלאכתו לאיסור

א. כן
ב. לא
ג. רק לפי הרב עובדיה יוסף
ד. רק לפי ה'שמירת שבת כהלכתה'

א. רק לפי הרב עובדיה יוסף
ב. רק לפי ה'שמירת שבת כהלכתה'
ג. כן
ד. לא

א. כשמטלטל מקצתו
ב. לצורך שבת
ג. במקום פסידא
ד. בשינוי

א. מיועד רק לאיסור
ב. רוב תשמישו לאיסור
ג. תשמישו העיקרי לאיסור
ד. מיועד גם לאיסור

א. רק לפי הרב עובדיה יוסף
ב. רק לפי ה'שמירת שבת כהלכתה'
ג. לא
ד. כן

א. קל
ב. מחלוקת
ג. חמור
ד. כל מקרה לגופו

א. לצרך גופו ומקומו
ב. במקום הפסד
ג. לצורך גופו
ד. לשום צורך

א. פסידא
ב. כשאינו עושה בידים
ג. לצורך שבת
ד. פסידא ואינו עושה בידים

א. כלי שמלאכתו להיתר
ב. כלי שמלאכתו לאיסור
ג. בסיס לדבר האסור
ד. מוקצה מחמת חסרון כיס

א. מיגו דאתקצאי
ב. מוקצה מחמת חסרון כיס
ג. כלי שמלאכתו לאיסור
ד. בסיס לדבר האסור

א. כן
ב. לא
ג. רק לפוסקים כרמ"א
ד. רק לפוסקים כשו"ע

א. כן
ב. לא
ג. רק לפי הרב עובדיה יוסף
ד. רק לפי הגרש"ז

א. כן
ב. לא
ג. מחלוקת
ד. רק לפי הרב עובדיה יוסף

א. רק לפי השו"ע
ב. לא
ג. רק לפי הרמ"א
ד. כן

א. גרף של רעי
ב. עצמות רכות
ג. בשר חי
ד. בעלי חיים

א. רק אם אין חשש שיתנתק מהחשמל
ב. לא
ג. כן
ד. רק אם עוצמת האש אינה משתנה בכך

א. רק לפי השו"ע
ב. רק לפי הרמ"א
ג. לא
ד. כן

א. מכבה
ב. מוקצה ומכבה
ג. אין שום בעיה בכך
ד. מוקצה

א. גמרו בידי אדם
ב. אין סיבה לאסור בגד יבש
ג. ספק דרבנן לקולא
ד. לצורך שבת

א. כן
ב. לא
ג. רק לפי הרב עובדיה יוסף
ד. רק לפי ה'שמירת שבת כהלכתה'

א. לצורך שבת
ב. בכלי שמלאכתו לאיסור
ג. במקום פסידא
ד. לצורך דבר המותר

א. רק לפי השו"ע
ב. רק לפי הרמ"א
ג. כן
ד. לא

א. שדבר האיסור לא נפל משם
ב. שהונח ברצון בעליו
ג. שהמוקצה יהיה מחמת גופו
ד. שהמוקצה יהיה כלי שמלאכתו לאיסור

א. רק במקום צורך
ב. רק לפי השו"ע
ג. רק לפי הרמ"א
ד. כן