yeshiva.org.il


גמרא נידה מבחן דפים ל"ב-מ"ז

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת נידה, דפים ל"ב-מ"ז

א. בכל גווני אינה אסורה.
ב. בכל גווני אסורה.
ג. תלוי: באכילה ובסיכה אסורה, ובנגיעה אינה אסורה.
ד. תלוי: באכילה אסורה, בסיכה ובנגיעה מותרת.

א. שיהא תחתונו של בועל נדה כעליונו של זב שאינו מטמא אלא אוכלין ומשקין.
ב. שאם ישב על עשרה מצעות כולן טמאין.
ג. שיהא תחתונו של בועל נדה כעליונו של בועל נדה שמטמא אף אדם וכלים.
ד. שיהא תחתונו של בועל נדה כעליונו של זב שמטמא אוכלין ומשקין רק לתרומה.

א. מחלוקת: לרב פפא איירי בכותי חבר ולרב שימי בר אשי בכותי ע"ה.
ב. מחלוקת: לרב פפא איירי בין בחבר ובין בע"ה ולרב שימי בר אשי רק בע"ה.
ג. לכו"ע מיירי בכותי ע"ה.
ד. לכו"ע איירי בכותי חבר.

א. לכו"ע גזרו בו חכמים.
ב. לכו"ע לא גזרו בו חכמים.
ג. מחלוקת: לבית שמאי לא גזרו בו חכמים ולבית הלל גזרו חכמים.
ד. תלוי: ביבש מתחילתו לא גזרו, ובלח ונעשה יבש גזרו.

א. תלוי: אם היו ב' הראיות באונס מצטרפת, לא היו ב' הראיות באונס אינה מצטרפת.
ב. לכו"ע הוה ספק ויביא קרבן על תנאי.
ג. לכו"ע מצטרפת לחייבו קרבן.
ד. לכו"ע אינה מצטרפת לחייבו קרבן.

א. מחלוקת: לרב דמה טהור וללוי דמה טמא.
ב. מחלוקת: לרב דמה טהור וללוי מדאורייתא דמה טהור ומדרבנן דמה טמא.
ג. לכו"ע דמה טהור.
ד. לכו"ע דמה טמא.

א. מחלוקת: לרב אסורה מדאורייתא ולשמואל מדרבנן ולרב יצחק מותרת.
ב. מחלוקת: לרב ושמואל אסורה ולרב יצחק מותרת.
ג. לכו"ע מותרת.
ד. לכו"ע אסורה.

א. לכו"ע נ' יום.
ב. לכו"ע מ' יום.
ג. מחלוקת: לר' מאיר נ' יום ולר' יהודה חודש התשיעי ולר"י ולר"ש ב' שבתות.
ד. מחלוקת: לר' מאיר מ' יום ולר' יהודה חודש התשיעי ולר"י ולר"ש ב' שבתות.

א. משום שאז מתחלת להרגיש צער הלידה.
ב. כיון דדם קישוי ילפי' מקרא וטמאה שבועיים וכו' ממילא ילפי' דטהורה ב' שבתות.
ג. משום שמזמן זה כבר החשיבוה חז"ל לחולה שיש בו סכנה.
ד. הלכה למשה מסיני.

א. בכל גווני אסורה.
ב. תלוי: בימים שלמודה לראות בהם אסורה ובימים שאינה למודה לראות בהם מותרת.
ג. תלוי: בי"א ימי זיבה מותרת ובימים הראויים לנדות אסורה.
ד. תלוי: מדאורייתא מותרת בכל גווני ומדרבנן אסורה.

א. מחלוקת: לרב פפא מיום שהיתה ראוי' לראות בו ולר"ה ברי' דר"י מיום שראתה בו.
ב. לכו"ע מיום שהיתה ראוי' לראות בו.
ג. לכו"ע מיום שראתה בו.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. קדוש בקדושת הגוף, ואמו טמאה לידה, ואינו קדוש בקדושת בכורה.
ב. אינו קדוש בקדושת הגוף, ואין אמו טמאה לידה, ואינו קדוש בקדושת בכורה.
ג. קדוש בקדושת הגוף, ואמו טמאה לידה, וקדוש בקדושת בכורה.
ד. אינו קדוש בקדושת הגוף, ואמו טמאה לידה, ואינו קדוש בקדושת בכורה.

א. שיצא ולד דרך דופן ודם דרך רחם.
ב. שיצא ולד ודם דרך דופן.
ג. שיצא ולד דרך רחם ודם דרך דופן.
ד. שיצא ולד ודם דרך רחם.

א. לכו"ע דינה כרואה.
ב. לכו"ע דינה כנוגעת.
ג. מחלוקת: לרבנן דינה כרואה ולרבי שמעון דינה כנוגעת.
ד. תלוי: לענין לסתור דינה כרואה ולענין טומאה בכלשהו דינה כנוגעת.

א. לכו"ע אינה מטמאה.
ב. לכו"ע מטמאה.
ג. ללישנא קמא וללישנא בתרא מטמאה, וללישנא תניינא אינה מטמאה.
ד. ללישנא קמא מטמאה, ללישנא תניינא וללישנא בתרא אינה מטמאה.

א. מחלוקת: לרבי יהודה ילפי' מקטנה בת יום אחד ולר' ישמעאל מדכ' איש איש ב"פ.
ב. מחלוקת: לרבי יהודה דכ' איש איש ב"פ ולר' ישמעאל דכ' לזכר וילפי' כל שהוא זכר.
ג. לכו"ע מדכ' איש איש ב"פ.
ד. לכו"ע מדכ' כל זכר וילפי' כל שהוא זכר.

א. לכו"ע אינה מתקדשת.
ב. לכו"ע מתקדשת.
ג. מחלוקת: לחכמים אינה מתקדשת ולרבי מאיר מתקדשת.
ד. לדבי בר ינאי אינה מתקדשת ולר' יוחנן לחכמים אינה מתקדשת ולר"מ מתקדשת.

א. תלוי: בא עלי' משהגדיל נותן לה גט לא בא עלי' נותן לה גט וצריכה חליצה.
ב. תלוי: בא עלי' משהגדיל נותן לה גט לא בא עלי' אינה צריכה גט וצריכה חליצה.
ג. נותן לה גט ואינה צריכה חליצה.
ד. אינו נותן לה גט וצריכה חליצה.

א. ס"ל להאי תנא דנישואי יתומה קטנה הם מדאורייתא ולכן מפר לה.
ב. קודם שגדלה היא קטן אוכל נבילות וכשגדלה ובעלה נעשית אשתו מה"ת ומפר נדרי'.
ג. ס"ל להאי תנא דאפשר להפקיע נדר מה"ת ע"י נישואין שהם רק מדרבנן.
ד. הלכה למשה מסיני דבעל יכול להפר בכל גווני משום דנודרת רק על דעתו.

א. מחלוקת: לר"מ ורבי יהודה מדאורייתא, ולר' יוסי ורבי שמעון מדרבנן.
ב. לכו"ע מדאורייתא.
ג. לכו"ע מדרבנן.
ד. איבעיא דלא איפשטא.