yeshiva.org.il


גמרא נידה מבחן דפים מ"ח-ס'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת נידה, דפים מ"ח-ס'

א. לכו"ע אפשר רק במיעוט.
ב. לכו"ע אי אפשר כלל.
ג. מחלוקת: לרבי מאיר אפשר ולחכמים אי אפשר.
ד. מחלוקת: לרבי מאיר אפשר ולחכמים אי אפשר ולרשב"ג אפשר רק בבנות כפרים.

א. גסטרא לענין קבלת טומאה.
ב. כלי חרס לענין קידוש מי חטאת.
ג. כלי חרס לענין להכשיר את הזרעים.
ד. כלי חרס לענין להוציאו מטומאתו.

א. אצבע רגילה מטמאה, אצבע יתירה אינה מטמאה.
ב. נספרת ע"ג היד מטמאה, אינה נספרת ע"ג היד אינה מטמאה.
ג. רגילה מטמאה, יתירה תלוי: נספרת ע"ג היד מטמאה אינה נספרת אינה מטמאה.
ד. אם יש בה כזית מטמאה ואם לאו אינה מטמאה.

א. מחלוקת: מאן דמקיש דינים לנגעים ס"ל דאין גומרין ומאן דלא מקיש ס"ל דגומרין.
ב. לכו"ע גומרין.
ג. לכו"ע אין גומרין.
ד. תלוי: מדאורייתא גומרין ומדרבנן אין גומרין.

א. לכו"ע חייבת.
ב. לכו"ע פטורה.
ג. מחלוקת לת"ק חייבת ולר' שמעון פטורה.
ד. תלוי: מדאורייתא פטורה ומדרבנן חייבת.

א. תלוי: ביד איכא וברגל ליכא.
ב. בכל מקום ליכא.
ג. בכל מקום איכא.
ד. תלוי: בגוף איכא ובראש ליכא.

א. תלוי: מדאורייתא אינה מטמאה ומדרבנן מטמאה.
ב. מחלוקת: לרבי מטמאה ולר"ש בן אלעזר אינה מטמאה.
ג. לכו"ע מטמאה.
ד. לכו"ע אינה מטמאה.

א. דכ' והדוה בנדתה וילפי' מדוה כמותה.
ב. ילפי' מזוב שמטמא במגע ובמשא.
ג. דכ' יהי', וריבויא הוא.
ד. הלכה למשה מסיני.

א. מחלוקת: לר"ל מטמא מדרבנן ולרבי יוחנן אינו מטמא כלל.
ב. מחלוקת: לר"ל מטמא מדאורייתא ולרבי יוחנן אינו מטמא כלל.
ג. לכו"ע מטמא מדאורייתא.
ד. לכו"ע אינו מטמא כלל.

א. ילפי' בהיקש מטמא מת.
ב. מסברא דלא גרע משכבת זרע.
ג. ילפי' בהיקש מזב מה זב מטמא בגדים אף זוב מטמא בגדים.
ד. הלכה למשה מסיני.

א. תלוי: מדאורייתא אינו מטמא כלל ומדרבנן מטמא בכל גווני.
ב. בכל גווני אינו מטמא.
ג. בכל גווני מטמא.
ד. תלוי: כולו מטמא, מקצתו אינו מטמא.

א. משום שחזקתו בדוק.
ב. משום שחזקתו מתכבס.
ג. ב' הטעמים נכונים ובכל גווני אזלי' לחומרא.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. בעומד שם כהן כותי ואוחז תרומה בידו.
ב. בעומד שם כהן כותי ואוכל תרומה.
ג. בעומד שם כותי ואוחז תרומה בידו.
ד. בעומד שם כותי ואוכל תרומה.

א. בכל גווני טהורה.
ב. בכל גווני טמאה.
ג. תלוי: מן החגור ולמעלה טהורה ומן החגור ולמטה טמאה.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. שמא ישבה ורגלי' לאחורי' ונגעה באותו מקום.
ב. שמא בעת הליכתה נטף על מקום זה דם מאותו מקום.
ג. שמא נגע בעקבה והי' על עקבה דם שנטף מאותו מקום.
ד. שמא נזדקרה ונפל דם על מקום זה מאותו מקום.

א. מחלוקת: לרב הונא אינה תולה ולרב חסדא תולה.
ב. לכו"ע תולה.
ג. לכו"ע אינה תולה.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. תלוי: אם יודעת שהרגה מאכולת טהורה ואם לאו טמאה.
ב. לכו"ע טהורה.
ג. לכו"ע טמאה.
ד. מחלוקת: לר"א ברבי צדוק טמאה ולרבנן טהורה.

א. מחלוקת: לר"ל טמאה ולרבי יוחנן ולתנא דברייתא טהורה.
ב. לכו"ע טמאה.
ג. לכו"ע טהורה.
ד. תלוי: מדאורייתא טהורה ומדרבנן טמאה.

א. לכו"ע בראוי' לראות.
ב. לכו"ע ביודעים שכבר ראתה.
ג. מחלוקת: לת"ק ביודעים שכבר ראתה ולרבי מאיר בראוי לראות.
ד. מחלוקת: לרב ששת בראוי' לראות ולרבא ביודעים שכבר ראתה.

א. מחלוקת: לבר פדא טמאות ולרב אושעיא טהורות.
ב. מחלוקת: לבר פדא טמאות ודאי ולרב אושעיא טמאות רק מחמת גזירת מעת לעת.
ג. לכו"ע טמאות ודאי.
ד. לכו"ע טמאות רק מחמת גזירת מעת לעת.