yeshiva.org.il


גמרא עירובין מבחן דפים ל"ג - מ"ז

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת עירובין, דפים ל"ג-מ"ז

א. לכו"ע ביש בו ארבעה.
ב. לכו"ע באין בו ארבעה.
ג. מחלוקת: לרבינא באין בו ארבעה ולר' ירמי' ביש בו ארבעה.
ד. לכו"ע בין ביש בו ארבעה ובין באין בו ארבעה.

א. מחלוקת: לרבא הוה עירוב ולרבינא לא הוה עירוב.
ב. מחלוקת: לרבנן לכו"ע לא הוה עירוב ולרבי לרבא הוה עירוב ולרבינא לא הוה עירוב.
ג. מחלוקת: לרבנן לא הוה עירוב ולרבי הוה עירוב.
ד. לכו"ע לא הוה עירוב.

א. בניסט מחמת כוחו.
ב. בניסט מחמת רעדה.
ג. ברעדה מחמת כוחו.
ד. בניסט מחמת כח כוחו.

א. לרב הונא בר חיננא ולרבא ב' הדינים הם דעת רבי יוסי ולתי' שני בגמ' הא דידי' והא דרבי'.
ב. לרב הונא בר חיננא ב' הדינים הם דעת רבי יוסי ולרבא הא דידי' והא דרבי'.
ג. לכו"ע הא דידי' והא דרבי'.
ד. לכו"ע ב' הדינים הם דעת רבי יוסי.

א. ביש לו כמה סלעים בכיסו.
ב. באין לו אלא סלע אחת בכיסו.
ג. ביש לו בכיסו חדשות וישנות ואמר שאם תעלה החדשה ראשון יהא מחולל עלי'.
ד. ביש לו ב' כיסים ובכל אחד יש סלע חדשה.

א. לכו"ע משום דקדושה אחת היא.
ב. לכו"ע משום הכנה.
ג. מחלוקת: לרבנן גזירה שמא יבואו לערב בשבת עצמה ולרבי אליעזר משום הכנה.
ד. מחלוקת: לרבנן משום דדילמא קדושה אחת היא ולרבי אליעזר משום הכנה.

א. מחלוקת: לר' יהודה ולרבי אליעזר יכול לערב ולחכמים ולרבי יוסי אינו יכול לערב.
ב. מחלוקת: לר' יהודה ולרבי אליעזר ולחכמים יכול לערב ולרבי יוסי אינו יכול לערב.
ג. לכו"ע יכול לערב.
ד. לכו"ע אינו יכול לערב.

א. משום דלא איקרו רגלים.
ב. משום דאין ראוי לומר זמן בשעה שספרי חיים וספרי מתים פתוחים.
ג. משום דאין אומרים בהם את ההלל.
ד. משום דאין בהם קרבן חגיגה.

א. לכו"ע אינו מפסיק.
ב. לכו"ע מפסיק.
ג. מחלוקת: לרבי יוסי מפסיק ולרבן גמליאל אינו מפסיק.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. שאם חזר לדעת אין לו אלא ד"א.
ב. שאף אם יצא לדבר מצוה אין לו אלא ד"א.
ג. שאם יצא לדעת והחזירוהו נכרים אין לו אלא ד"א.
ד. שאם אנסוהו הנכרים לצאת מעצמו ויצא, לא הוה כאנסוהו נכרים אלא כיצא מעצמו.

א. לכו"ע מותר לאוכלן.
ב. לכו"ע אסור.
ג. מחלוקת: לרב נחמן מותר ולרב הונא אסור.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. לכו"ע מותר.
ב. לכו"ע אסור.
ג. מחלוקת: לרב נחמן מותר ולרב הונא אסור.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. מחלוקת: לרבה אסור ולרבי זירא מותר.
ב. לכו"ע מותר לטלטל בכל הספינה.
ג. לכו"ע אסור לטלטל אפי' בתוך ד"א.
ד. לכו"ע תלוי: בתוך ד' אמות מותר, מחוץ לד"א אסור.

א. לכו"ע מותר.
ב. לכו"ע אסור.
ג. מחלוקת: לרבנן מותר ולר"א אסור.
ד. מחלוקת: לרבי מאיר מותר ולרבי יהודה אסור.

א. שלא מדעתו ובדופן שלישי.
ב. שלא מדעתו ובדופן רביעי.
ג. מדעתו ובדופן שלישי.
ד. מדעתו ובדופן רביעי.

א. מחלוקת: לרב יהודה אמר רב עד אלפים אמה ממקום שהלכו ולרבנ"י אפי' יותר מאלפיים אמה.
ב. לכו"ע עד אלפים אמה ממקום שהלכו.
ג. לכו"ע עד אלפים אמה ועוד ד"א.
ד. לכו"ע אפי' יותר מאלפים אמה.

א. לכו"ע אין קונין שביתה.
ב. לכו"ע קונין שביתה.
ג. מחלוקת: לר' יוחנן בן נורי קונין שביתה ולרבנן אין קונין שביתה.
ד. מחלוקת: לרב יוסף קונין שביתה ולרב ספרא אין קונין שביתה.

א. לכו"ע נוהגין בה שבעה ושלושים.
ב. לכו"ע נוהגין בה שבעה ואין נוהגין בה שלושים.
ג. מחלוקת: לרבי עקיבא אין נוהגין בה שבעה ונוהגין בה שלושים ולחכמים נוהגין בה שבעה ושלושים.
ד. מחלוקת: לרבי עקיבא אין נוהגין בה שבעה ושלושים ולרבנן נוהגין בה שבעה ושלושים.

א. לכו"ע אסורה.
ב. לכו"ע מותרת.
ג. מחלוקת: לת"ק אסורה ולרבי יוסי ולרבי יהודה מותרת.
ד. תלוי: גרושת כהן לכו"ע מותרת, גרושת ישראל לת"ק אסורה ולרבי יוסי ולרבי יהודה מותרת.

א. לכו"ע קונין שביתה.
ב. לכו"ע אין קונין שביתה.
ג. מחלוקת: לשמואל אין קונין שביתה ולרב חייא בר אבין קונין.
ד. איבעיא דלא איפשטא.