yeshiva.org.il


הלכה הלכות תפילה הקדיש

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פניני הלכה הלכות תפילה פרק כ"ג:
סיום תפילת שחרית
דיני הקדיש שבסיום התפילה

א. א. 'תהילה לדוד' וקדושה דסדרא ב. תחנון ג. פיטום הקטורת ועלינו לשבח.
ב. א. תחנון ב. 'קדושה דסדרא' ג. פיטום הקטורת ו'תהילה לדוד'.
ג. א. תחנון ב. 'קדושה דסדרא' ג. פיטום הקטורת ד. 'תהילה לדוד'.
ד. א. תחנון ב. 'קדושה דסדרא', פיטום הקטורת ו'תהלה לדוד' ג. שיר של יום.

א. כן.
ב. כן, אבל טוב להתרכז בהקשבה לחזן.
ג. לא.
ד. מחלוקת הפוסקים.

א. כשאין זמן ואומרים רק את חלקו הראשון של הקדיש.
ב. עיקר הקדיש, כשאין עליו תוספות.
ג. מתחילת הקדיש עד "עושה שלום".
ד. אף תשובה אינה נכונה.

א. ברצון.
ב. במהרה.
ג. בברכה.
ד. כל הפירושים נכונים.

א. קדיש שנאמר על ידי תלמיד חכם.
ב. קדיש שנאמר על ידי גדול הדור.
ג. תשובות א' וב' נכונות.
ד. קדיש שנאמר אחרי לימוד, ובו תוספת תפילה על לומדי התורה.

א. כן.
ב. לא.
ג. מחלוקת הפוסקים.
ד. ביום חול - כן, בשבת - מחלוקת הפוסקים.

א. 5
ב. 6
ג. 7
ד. 8

א. כן.
ב. כן, וראוי להחמיר.
ג. לא.
ד. מחלוקת הפוסקים.

א. כן.
ב. לא, ומי שהיה עומד בתחילתו לא ישב.
ג. לא, וטוב לעמוד.
ד. יש אומרים א' ויש אומרים ב'.

א. קדיש יהא שלמא.
ב. קדיש דרבנן.
ג. אם למדו פסוקים - קדיש יהא שלמא, ואם למדו בדברי חכמים - קדיש דרבנן.
ד. כל התשובות הן דעות בפוסקים.