yeshiva.org.il


גמרא סנהדרין תוס' - מבחן תוס' דפים ס"ו - פ"א

מקורות ללימוד לפני המבחן:
תוספות על מסכת סנהדרין, דפים ס"ו-פ"א

א. חליצת תפילין אבל אם איחר להדליק יש להקדים הדלקת הנר שהוא איסור סקילה.
ב. חליצת תפילין מקדימים תמיד דהוי תדיר.
ג. הדלקת הנר מקדימים תמיד, אפי' יש עוד זמן, כיון דהוי איסור סקילה.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. ילפינן חילול חילול מתרומה.
ב. במכנסיים כתיב להדיא ובשאר בגדים ילפינן דאין בגדיהם עליהם דינם כזר.
ג. מדכ' וקדושים יהיו ולא יחללו, ומדאין בגדיהם עליהם אין קדושתן עליהם ודינם כטמא.
ד. מדכ' וינזרו מקדשי בנ"י ולא חללו, וילפינן חילול חילול מתרומה.

א. ניתן להציל את הנרדף בנפשו של המציל.
ב. ניתן להציל את המציל בנפשו של הרודף.
ג. ניתן להציל את הנרדף בנפשו של הרודף, א"נ להציל את הרודף מעבירה בנפשו של הרודף.
ד. ניתן להציל את הנרדף בנפשו של הנרדף עצמו.

א. כיון דאסתר לא עשתה אלא לשם הצלת כלל ישראל גדול עבירה לשמה כו'.
ב. לר"ת על ביאת גוי לא נאמר כלל זה, ולתוס' משום דקרקע עולם היתה.
ג. כיון דלא הי' בפרהסיא.
ד. כיון דנלקחה בעל כורחה ואנוס רחמנא פטריה.

א. אדם מועד לעולם וחייב אפי' באונס גמור.
ב. אונס הדומה לאבידה חייב והדומה לגניבה פטור.
ג. באונס הדומה לאבידה פטור והדומה לגניבה חייב.
ד. באונס הדומה לגניבה ואבידה פטור.

א. דס"ל שריפה חמורה ולכן ידונו סקילה ולא בשריפה.
ב. דס"ל חיישינן למיעוטא.
ג. דלא אזלינן בתר רובא לחייב מי שהוא זכאי מכל וכל, א"נ דכל קבוע כמחצה על מחצה דמי.
ד. דלא אזלינן בדיני נפשות בתר רוב.