yeshiva.org.il


גמרא פסחים מבחן דפים ל"ב - מ"ז

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת פסחים, דפים ל"ב- מ"ז

א. לפי מדה.
ב. לפי דמים.
ג. מחלוקת: לרבי עקיבא לפי דמים ולר"י בן נורי לפי מדה.
ד. תלוי: מדאורייתא לפי דמים ומדרבנן לפי מדה.

א. לכו"ע אפי' כשהחמיץ לאחר שנתלש.
ב. לכו"ע בהחמיץ עדיין במחובר.
ג. מחלוקת: לרב נחמן ב"י כשהחמיץ במחובר ולרב הונא ברי' דר"י דוקא בהחמיץ לאחר שנתלש.
ד. מחלוקת: לרב נחמן ב"י כשהחמיץ במחובר ולרב הונא ברי' דר"י אף בהחמיץ אחר שנתלש.

א. לכו"ע משום דמשקין מיפקד פקידי.
ב. לכו"ע משום דאיירי בענבים שלא הוכשרו.
ג. לר' יוחנן משום דמשקין מיפקד פקידי ולרב חסדא איירי בענבים שלא הוכשרו.
ד. איירי הכא שלא נגע הטמא כלל בזיתים ובענבים אלא סחטן ע"י מקל.

א. שהיסח הדעת הוא פסול מצד עצמו אפי' אם יתברר לנו שלא הי' כאן טומאה.
ב. שהאוכל תרומה שהי' בה היסח הדעת הרי הוא טמא.
ג. שהנוגע בתרומה שהי' בה היסח הדעת הרי הוא טמא.
ד. שתרומה שהי' בה היסח הדעת טעונה שריפה כנותר.

א. לכו"ע בהיסח הדעת.
ב. לכו"ע בטבול יום.
ג. למ"ד היסח הדעת פסול טומאה הוי נפסל בהסח הדעת ולמ"ד פסול הגוף הוי נפסל בטבול יום.
ד. לכו"ע שיצא חוץ לקלעים.

א. שאפי' הקדימו בכרי נמי יוצא בו.
ב. שאפי' הקדימו בשבלים נמי יוצא בו
ג. איידי דתני מעשר שני והקדש תני נמי הא.
ד. שאפי' ששייך ללויים מ"מ כיון שמותר לישראל לאכול יוצא בו.

א. בכל גווני פטור.
ב. בכל גווני חייב.
ג. תלוי: נתנבלה קודם יוהכ"פ פטור, נתנבלה ביוהכ"פ חייב.
ד. תלוי: אם הי' מזיד על הנבילה חייב, ואם הי' שוגג אף על הנבילה פטור.

א. לכו"ע ילפי' בהיקשא ממרור שלא שייך לצאת בו בביכורים.
ב. לכו"ע ילפי' מדכ' בכל מושבותיכם להוציא מצת ביכורים שאינה נאכלת בכל מקום.
ג. מחלוקת: לר"י הגלילי ילפי' מבכל מושבותיכם ולרבי עקיבא ילפי' בהיקשא ממרור.
ד. מחלוקת: לר"י הגלילי ילפי' מלחם עוני דבעי' נאכל באנינות ולר"ע ילפי' מבכל מושבותיכם.

א. לכו"ע פטורין.
ב. לכו"ע חייבין.
ג. מחלוקת: לר"ל פטורין ולרבי יוחנן חייבין.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. לכו"ע יוצא.
ב. לכו"ע אינו יוצא.
ג. מחלוקת: לרבה יוצא ולרב יוסף אינו יוצא.
ד. תלוי: מדאורייתא יוצא ומדרבנן אינו יוצא.

א. מחלוקת: לרבי עקיבא יוצא ולרבי יוסי הגלילי אינו יוצא.
ב. לכו"ע אינו יוצא.
ג. לכו"ע יוצא.
ד. תלוי: מדאורייתא יוצא ומדרבנן אינו יוצא.

א. שלא ילתות חיטין בפסח לעשות מהן מצה.
ב. שלא ילתות שעורין בפסח לעשות מהן מצה
ג. שלא ילתות חיטין של מנחות.
ד. שלא ילתות חיטין ושעורין ביחד לעשות מהן מצה.

א. לרב כהנא: לרב יוסי חייב ולרבי מאיר פטור, ולעולא לכו"ע חייב.
ב. לכו"ע מחלוקת: לרבי יוסי חייב ולרבי מאיר פטור.
ג. מחלוקת: לרב כהנא פטור ולעולא חייב.
ד. לכו"ע חייב.

א. פת נקי' ובשר תרנגול ויין בן ב' שנים.
ב. פת נקי' ובשר עז שעדיין לא ילדה ויין בן ג' שנים.
ג. פת נקי' ובשר עז שהיא ראשונה לאמה ויין בן ג' שנים.
ד. פת נקי' ובשר תרנגולת שעדיין לא ילדה ויין בן ג' שנים.

א. מדכ' כל מחמצת לא תאכלו וכל ריבויא הוא.
ב. מדכ' כל מחמצת לא תאכלו דאפקי' רחמנא בלשון מחמצת.
ג. מדכ' כי כל אוכל חמץ ונכרתה וכל ריבויא הוא.
ד. הלכה למשה מסיני.

א. השוה הכתוב אשה לאיש לכל עונשין שבתורה.
ב. מחלוקת: לר' אליעזר מדכ' "כל" אוכל חמץ ונכרתה ולרבנן מדכ' "כי" כל אוכל חמץ וכו'.
ג. כיון דישנן בקום אכול מצה ממילא איתנהו באיסור חמץ.
ד. דכ' כל מחמצת לא תאכלו וכל ריבויא הוא.

א. מחלוקת: לרבנן מנזיר ולרבי עקיבא מבשר בחלב.
ב. מחלוקת: לרבנן מנזיר ולרבי עקיבא מבשר בחלב.
ג. מחלוקת: לרבנן מנזיר ולרבי עקיבא מגיעולי נכרים.
ד. מחלוקת: לרבנן מחטאת ולרבי עקיבא מגיעולי נכרים.

א. מדכ' משרת.
ב. מדכ' מכל אשר יעשה מגפן היין וכו' לימד על איסורי נזיר שמצטרפין זה עם זה.
ג. מחטאת.
ד. מחמץ וס"ל כר' אליעזר.

א. לכו"ע מטמאה.
ב. לכו"ע אינה מטמאה.
ג. לכו"ע מדאורייתא אינה מטמאה ומדרבנן מטמאה.
ד. מחלוקת: לת"ק מטמאה ולרבי נתן אינה מטמאה.

א. על תפילה ועל טבילת כלי בעה"ב בגבל.
ב. על תפילה ונטילת ידים.
ג. על תפילה בלבד.
ד. על נטילת ידים בלבד.