yeshiva.org.il


הלכה הלכות פורים הלכות קריאת המגילה

מקורות ללימוד לפני המבחן:
סימנים: תר"צ, מקראי קודש ו'.
אין ללמוד מהמבחנים פסק הלכה למעשה.

א. כן
ב. לא
ג. נסתפקו בכך הפוסקים
ד. רק לפי השולחן ערוך

א. כן
ב. לא
ג. רק לפי השו"ע
ד. רק לפי הרמ"א

א. לא יצא, וחוזר וקורא מההתחלה.
ב. לא יצא, וחוזר וקורא ממקום שטעה.
ג. יצא.
ד. כמו ב', אך רק בתנאי שהשתנתה משמעות הקריאה.

א. לא יצא, וחוזר וקורא מההתחלה.
ב. לא יצא, וחוזר וקורא ממקום שטעה.
ג. יצא.
ד. כמו ב', אך רק בתנאי שהשתנתה משמעות הקריאה.

א. כדין אדם הקורא את המגילה ודילג.
ב. אם הקורא התכוון להוציאו ידי חובה - יצא.
ג. יצא.
ד. יצא רק לפי השו"ע.

א. כן
ב. כן, בתנאי שלא מדובר ברוב הקריאה.
ג. לא.
ד. לכתחילה ימתין לקריאה הבאה, אך בדיעבד יצא ידי חובה.

א. כן
ב. לא
ג. רק בתנאי שהיה יכול לשמוע גם בלי הרמקול
ד. רק בתנאי שרואה את הקורא

א. כן.
ב. רק בתנאי שלא שהה זמן שהיה אפשר לקרוא בו את המגילה כולה.
ג. לא.
ד. מחלוקת הפוסקים.

א. מחמת המיאוס.
ב. משום שהיו בעצה אחת עם אביהם.
ג. זהו סימן למהר את אבדן אויבי ישראל
ד. להודיע שכולם נהרגו ונתלו כאחד.

א. משום שהנס נעשה בחוץ לארץ.
ב. קריאת המגילה היא במקום ההלל.
ג. משום שגם לאחר הנס נותרנו בגלות.
ד. כל הטעמים נכתבו בגמרא.