yeshiva.org.il


גמרא יומא מבחן דפים ב-טו

מקורות ללימוד לפני המבחן:
דפים ב-טו; כולל שאלות על תוס'

א. פרישה מעכבת ואינו יכול לעבוד ביום הכיפורים.
ב. במדבר אין מעכב ולדורות מעכב.
ג. יכול לעבוד ביום הכיפורים דפרישה אינה מעכבת.
ד. פרישה יום א' מעכבת עבודה לכן אם הופרש יום א' יכול לעבוד.

א. לר' יוחנן מן התורה דילפינן ממלואים - לריש לקיש מעלה בעלמא מדרבנן.
ב. לר' יוחנן מדרבנן מעלה בעלמא - לריש לקיש מן התורה דילפינן מסיני
ג. לא נחלקו לשניהם, מן התורה משום דילפינן מסיני.
ד. לא נחלקו לשניהם, מדרבנן משום מעלה.

א. שבעת ימים קודם יום הכיפורים.
ב. ביום השלישי וביום השביעי של ז' ימי ההפרשה קודם יום הכיפורים.
ג. בשעה שנתמנה להיות כהן גדול ז' ימים.
ד. ביום הכיפורים.

א. אינו יכול לעבוד עבודה אם לא נמשח ונתרבה ז' ימים.
ב. יכול לעבוד עבודה דאין מעכב.
ג. משיחה מעכבת עבודה, ריבוי בגדים אין מעכב עבודה.
ד. נתרבה ז' ימים ונמשח יום א', נתרבה יום א' ונמשח ז' כשר לעבודה.

א. בליל שמיני.
ב. ביום שביעי.
ג. מחלוקת אי בליל שמיני או ביום שביעי.
ד. מחלוקת אי ביום שביעי או ביום שמיני.

א. כל אוכלין ומשקין.
ב. קדשים בלבד.
ג. תרומה בלבד.
ד. אדם וכלים.

א. צריך להיות ז' ימים חוץ מיום שמפרישין אותו.
ב. יום הפרישה עולה לו למנין ז' ימים.
ג. מחלוקת, לחד צריך להיות ז' ימים חוץ מיום הפרישה ולחד יום הפרישה עולה לו לז' ימים.
ד. לכתחילה אין יום הפרישה עולה לו למנין ז' ימים.

א. כשיש שירים, לאכילה ובקרבנות שאין קבוע להם זמן.
ב. בפרים הנשרפים שמזים דמם באהל מודע.
ג. בעבודת יום הכיפורים בקדשי קדשים.
ד. כשנטמא כל הבית אב.

א. מחשבת פיגול.
ב. מחשבת נותר.
ג. להתיר לאכילה.
ד. שאין זמנם קבוע.

א. הזאה דוחה שבת בשניהם.
ב. על שניהם לא היזו בשבת.
ג. על הכהן השורף היזו בשבת - על הכהן העובד ביום הכיפורים לא היזו בשבת
ד. על הכהן העובד ביום הכיפורים היזו בשבת - על הכהן השורף לא היזו בשבת.

א. חילול שבת.
ב. שנאת חינם.
ג. שלא עלו כל ישראל לארץ ישראל.
ד. עבודה זרה.

א. שנבנה על ידי פרסיים.
ב. שנאת חנם.
ג. עבודה זרה, גילוי עריות, ושפיכות דמים.
ד. ביטול תורה.

א. כל השנה מן התורה קובעת ומדרבנן אינה קובעת וכן בחג הסוכות.
ב. כל השנה לכולי עלמא אינה קובעת, בחג נחלקו תנאים אי סוכה דירת קבע, קובעת ואי סוכה דירת ארעי אינה קובעת.
ג. כל השנה לכולי עלמא קובעת מדרבנן, בסוכות נחלקו תנאים אי קובעת מן התורה או מדרבנן.
ד. מחלוקת תנאים בין בחג הסוכות ובין כל השנה.

א. לא היה לו מזוזה כל השנה.
ב. היה לו מזוזה כל השנה.
ג. שבעת הימים קודם יום הכיפורים נחלקו תנאים, וכל השנה לכולי עלמא לא היה.
ד. נחלקו תנאים בין בשבעת ימים קודם יום הכיפורים, ובין לשאר ימות השנה.

א. כשגבהה י' טפחים ורגלה ג' טפחים ואין רוחב ד' בגובה י'.
ב. כשרחבה ד' טפחים בגובה י'.
ג. כשגבהה ג' טפחים ורחבה ד' טפחים.
ד. כשגבהה ד' טפחים ורחבה ד' טפחים.

א. בין בד' בגדים ובין בח' בגדים עבודתו פסולה.
ב. בין בד' בגדים בין בח' בגדים עבודתו כשרה.
ג. עבד בח' בגדים עבודתו כשרה' בד' בגדים עבודתו פסולה.
ד. עבד בח' בגדים עבודתו פסולה' בד' בגדים עבודתו כשרה.

א. נקראת ביתו בין לגבי יום הכיפורים ובין לגבי יבום.
ב. אין נקראת ביתו בין לגבי יום הכיפורים ובין לגבי יבום.
ג. אין נקראת ביתו לגבי יום הכיפורים, וליבום הוי בכלל ביתו.
ד. נקראת ביתו לגבי יום הכיפורים, וליבום לא הוי בכלל ביתו.

א. מותר לאכול בין באנינות יום ובין באנינות לילה.
ב. אסור לאכול מן התורה בין באנינות יום ובין באנינות לילה.
ג. אסור לאכול מדרבנן בין באנינות יום ובין ובאנינות לילה.
ד. אסור לאכול באנינות יום מן התורה ובאנינות לילה מדרבנן.

א. להזות על האדם נחלקו אי צריך שיעור, להטביל הגבעולין במי חטאת לכו"ע צריך שיעור.
ב. להזות על האדם לכו"ע צריך שיעור, להטביל הגבעולין נחלקו אי צריך שיעור.
ג. בין להזות על האדם בין להטביל הגבעולין לכולי עלמא אין צריך שיעור.
ד. בין להזות על האדם בין להטביל הגבעולין לכולי עלמא צריך שיעור.

א. לא נטמא מההזאה כי עבד עבודה כל שבעת ימים.
ב. לא נטמא דהיזו עליו בבית הסתרים.
ג. לא נטמא דהיזו עליו פחות מכשיעור.
ד. מחלוקת תנאים: למ"ד א' לא נטמא, ולמ"ד א ' נטמא והיזו עליו לפנות ערב.

שאלות על תוספות
א. זריקת דם הפרה.
ב. הזאה על טמא מת.
ג. הזאות על הכהן השורף.
ד. אסיפת אפרה.

א. מחויב מיתה ע"י בית דין.
ב. חייב מיתה בידי שמים.
ג. לוקה ארבעים.
ד. לוקה מכות מרדות.

א. נותנה לכהנים - דכיון דהוא דבר מועט.
ב. מוכרה לכהנים - דהמוציא מחבירו עליו הראיה.
ג. הכהנים באים וחוטפים - דאין להם בעלים.
ד. אין צריך להפריש - כתרומה גדולה.

א. מקורה חייב שאינו מקורה פטור.
ב. פטור מן המזוזה.
ג. חייב במזוזה.
ד. של אכסדרה פטור של בית חייב.

א. מלך ואחיו הכהנים יכולים לסלקו בפה.
ב. כשכל ישראל נמנו לסלקו אפשר לסלקו.
ג. אי אפשר לסלקו כלל משום דמעלין בקודש ולא מורידין.
ד. אי אפשר לסלקו, רק כשיש בו מום אפשר לסלקו בשעת מומו