yeshiva.org.il


גמרא יומא מבחן דפים ס-עה

מקורות ללימוד לפני המבחן:
דפים ס-עה; כולל שאלות על תוס'

א. אין מעכב בין במתן דמים בין בהקטרה.
ב. מעכב בין במתן דמים בין בהקטרה.
ג. במתן דמים אין מעכב, בהקטרה מעכב.
ד. במתן דמים מעכב, בהקטרה אין מעכב.

א. הסדר מעכב, דחוקה כתיב בה.
ב. אין הסדר מעכב, דהוי הקדים לדברים הנעשים בחוץ.
ג. נחלקו, חד ס"ל דהוצאת כף ומחתה הוי עבודה ומעכב וחד ס"ל דלא הוי עבודה ולא מעכב.
ד. מעכב מטעם דחסר לו טבילות, ולכן יטבול, כדי שיהיו לו חמש טבילות.

א. אין צריך כיוון שהקטירו לפני שחיטת הפר הראשון.
ב. מחלוקת למ"ד דברים הנעשים בבגדי לבן בחוץ מעכב צריך לחזור ולהקטיר, ולמ"ד דאין מעכב אין צריך.
ג. נשפך הדם לפני שהתחיל לתת מתנות בפנים צריך לחזור ולהקטיר, נשפך באמצע נתינת המתנות אין צריך.
ד. צריך לחזור ולהקטיר דהסדר מעכב לכולי עלמא.

א. אין טעון כלי בין למתן בהונות, בין למזבח.
ב. טעון כלי בין למתן בהונות בין למזבח.
ג. למתן בהונות קבלו דמה בכלי, למתנות המזבח קבלו דמה ביד.
ד. למתן בהונות קבלו דמה ביד, למתנות המזבח קבלו דמה בכלי.

א. מחלוקת, לחד מ"ד כולם נשרפים ולחד מ"ד אחרון נשרף.
ב. ב.. מחלוקת, לחד מ"ד הראשון נשרף ולחד מ"ד אחרון נשרף.
ג. שורפים רק ממה שהיזו מהם בקדש הקדשים.
ד. שורפים רק ממה שהיזו מהם בהיכל.

א. פטור על שניהם דהגורל מקדשו.
ב. חייב על שניהם, דראויים לשעיר הנעשה בחוץ.
ג. לאחר וידוי הפר חייב על שניהם, לפני הוידוי פטור על שניהם.
ד. לפני שהכניסו לעזרה לגורל חייב על שניהם, לאחר שהכניסו לעזרה לגורל פטור.

א. דהשני הוי חטאת שכיפרו בעליה ובציבור לרעיא אזלא.
ב. דבראשון זכה ההקדש ואי אפשר להפריעו.
ג. דבעלי חיים אינם נדחים ומצווה בראשון.
ד. דהגורל עשו לזווג לראשון זוג.

א. כדי שלא תחלש דעתו כשיזכיר הכהנים על השעיר.
ב. כי אין קטיגור נעשה סניגור.
ג. כי הם נכללים בכלל בית ישראל שמזכיר.
ד. כי מה שהמשתלח מכפר על בני ישראל, מכפר השעיר הפנימי על הכהנים.

א. משלחים ביד איש טהור.
ב. הכהן גדול מוציא השעיר להר הבית ומסרו למשלח, אפילו כשנטמא.
ג. מותר לו להכנס לעזרה ליטול השעיר מדי הכהן גדול, דשילוח השעיר דוחה את הטומאה.
ד. נכנס אדם טהור ולקחו מיד הכהן גדול, ובחוץ מסרו לאיש עיתי הטמא.

א. הוצאה מרשות לרשות כשחלה השעיר.
ב. הליכה חוץ לתחום.
ג. מחמר, דלשון זהורית היה קשור בראש השעיר.
ד. קשירה, דקשר לשון של זהורית.

א. כשקיבל מידיו של הכהן גדול בעזרה.
ב. לאחר שיצא מירושלים.
ג. כשהגיע לסוכה אחרונה.
ד. כשהגיע לצוק.

א. קשר בין קרניו.
ב. קשר בסלע.
ג. קשר תחילה חציו בסלע ואחר כך חציו בקרניו.
ד. קשר תחילה חציו בין קרניו ואחר כך חציו בסלע.

א. דאין דומה מי שיש לו פת בסלו למי שאין לו פת בסלו.
ב. דירא לעמוד יחידי במדבר משתחשך.
ג. דצריך להודיע שהלבין לשון של זהורית.
ד. מכיוון שלא היתה כאן שביתתו בערב יום כיפורים.

א. אין מטמאים בגדים.
ב. מטמאים בגדים.
ג. המלווים חוץ לירושלים אין מטמאים, ושאר המלווים מטמאים.
ד. המלווים לסוכה אחרונה מטמאים ושאר המלווים אין מטמאים.

א. לא היו צריכים הפשט וניתוח.
ב. היו צריכים הפשט וניתוח.
ג. הפשט לא צריכים, ניתוח צריכים.
ד. הפשט צריכים, וניתוח לא צריכים.

א. נחלקו בזה, לחד מ"ד עד שנעשה אפר, ולחד מ"ד עד שיותך הבשר.
ב. נחלקו בזה, לחד מ"ד עד שיוצת בהן האור, ולחד מ"ד עד שיוצת האור ברובו.
ג. עד שישליך לתוך האור.
ד. עד שישפך הדשן במדרון למקום אחר.

א. בשני עניינים עד כדי שלא יפסיק המתורגמן.
ב. בשני עניינים אפילו יותר מכדי שלא יפסיק המתורגמן.
ג. בעניין אחד עד כדי שלא יפסיק המתורגמן.
ד. בעניין אחד אפילו יותר מכדי שלא יפסיק המתורגמן.

א. בשני עניינים עד כדי שלא יפסיק המתורגמן.
ב. בשני עניינים אפילו יותר מכדי שלא יפסיק המתורגמן.
ג. בעניין אחד עד כדי שלא יפסיק המתורגמן
ד. בעניין אחד אפילו יותר מכדי שלא יפסיק המתורגמן.

א. אחר שילוח השעיר בבגדי לבן.
ב. אחר קריאת הפרשה בבגדים שלבש לקריאה.
ג. כשהקריב אילו ואיל העם בטבילה שלישית.
ד. בשעת שריפת הפר והשעיר.

א. נתונים בתוך הטבעות שלא יכלו להזיזם ממקומם.
ב. נתונים בתוך הטבעות רפוי שיכלו להוציאם.
ג. נתונים בתוך הטבעות והטבעות יכלו להורידם מהארון עם הבדים.
ד. בתוך הטבעות והיו עבים בראשם ודקים באמצע ומתפרקים ואינם נשמטים.

שאלות על תוספות
א. בשחוטי חוץ פטור, במנחות חייב, בהעלאת קטורת פטור.
ב. בשחוטי חוץ חייב, במנחות פטור, בהעלאת קטורת חייב.
ג. בכולם חייב.
ד. בכולם פטור.

א. יקריב הראשון. דהוא עלה ראשון בגורל.
ב. יקריב הראשון, דאין דיחוי מחשיב לראשון ואין המובחר יכול לדחותן.
ג. יקריב הראשון דבנשרפים לא שייך מובחר.
ד. יקריב איזה מהן שירצה, כי לשניהם יש מעלה.

א. אין נותנים לשובתי שבת אלכסון.
ב. נותנים לשובתי שבת אלכסון.
ג. נחלקו אי נותנים להם אלכסון.
ד. אם הולך בין מזרח למערב אין נותנים, הולך לאלכסון נותנים.

א. בגדים רכים וקשים אסור להציע תחתיו מן התורה.
ב. בגדים רכים וקשים אסור להציע תחתיו מדרבנן.
ג. בגדים רכים אסור מדרבנן, בגדים קשים אסור מן התורה.
ד. בגדים רכים אסור מדרבנן, בגדים קשים מותר מדרבנן.

א. שני בדים קבועים היו לארון.
ב. ארבעה בדים קבועים היו לארון.
ג. שני בדים קבועים היו ועוד שני בדים ששמו רק בשעת מסעות.
ד. ארבע בדים, שנים מהם היו נתונים על הכפורת.