yeshiva.org.il


הלכה הלכות כשרות תערובות - לח

א. מותר.
ב. מותר רק אם ידוע שהיה לפחות רוב כנגד הבשר.
ג. מותר רק אם היה ידוע שהיה רוב כנגד הבשר, רק לפי הרמ"א.
ד. אסור.

א. מותר
ב. מותר רק אם ידוע שהיה לפחות רוב כנגד חלב הטריפה.
ג. מותר רק אם ידוע שהיה לפחות רוב כנגד חלב הטריפה, רק לפי השו"ע.
ד. אסור.

א. אם גוי טעם אותו ואמר שאין בו טעם חלב, בתנאי שאינו יודע שסומכים עליו.
ב. אם יש 60 כנגדו.
ג. אם גוי טעם אותו ואמר שאין בו טעם חלב, וגם יש 60 כנגדו.
ד. לפי השו"ע - א', ולפי הרמ"א - ב'.

א. אם יש פי 60 מהחתיכה.
ב. אם יש יותר מפי 2 כנגד החתיכה.
ג. אם יש פי 60 מהחלק החיצון של החתיכה (כדי קליפה).
ד. אם יש רוב כנגד החלק החיצון של החתיכה (כדי קליפה).

א. באיסור דרבנן.
ב. בדבר שנחלקו בו הפוסקים אם מותר או אסור.
ג. אם ה10 סמ"ק אינם ממין שווה, אלא 5 ממין אחד ו5 ממין אחר.
ד. בדבר שיש לו מתירים.

א. כן
ב. כן, אך ראוי להחמיר.
ג. לא
ד. אם יש רק רוב - אסור, אך אם יש 60 - מותר.

א. מותר להוסיף על התבשיל כך שיהיה פי 60 מהחלב.
ב. מותר כנ"ל, רק לפי השו"ע.
ג. מותר כנ"ל, רק אם התבשיל עדיין לא התקרר.
ד. אין שום אפשרות להתיר, משום שאין מבטלים איסור לכתחילה.

א. מותר, מפני שהדם שנפל בתחילה כבר התבטל.
ב. מותר, מפני שלא אומרים 'חתיכה נעשית נבילה' בתערובת לח בלח.
ג. מותר, רק לפי השו"ע.
ד. אסור, מפני שכאשר יש נתינת טעם כולם מסכימים שאומרים 'חוזר וניעור'.

א. מלח, ביצה שנולדה בשבת, גיד הנשה, מנת שניצל.
ב. מלח, ביצה שנולדה בשבת, כלאים.
ג. גיד הנשה, מנת שניצל, כלאים.
ד. מלח, מנת שניצל, דבר שבלוע בו בשר וחלב.