yeshiva.org.il


הלכה הלכות כשרות שאלות כלליות

א. שגודלו ע"י יהודים.
ב. שהופרשו מהם תרומות ומעשרות, ואין בהם חשש ערלה או כלאים.
ג. שלא נגעו בנבילות או טריפות.
ד. תשובות א, ב נכונות.

א. כן
ב. לא
ג. לפי השו"ע - כן, לפי הרמ"א - לא.
ד. לפי השו"ע - לא, לפי הרמ"א - כן.

א. לאחר שניקוהו מלכלוך.
ב. אין צורך לנקותו, אך יש להכניס את כולו בבת אחת למי הטבילה.
ג. לאחר שניקוהו מלכלוך, וכן יש להכניס את כולו בבת אחת.
ד. לאחר שניקוהו מלכלוך, וכן יש להטביל כל כלי בנפרד.

א. כן
ב. לא
ג. רק לפי השו"ע
ד. מחלוקת הפוסקים.

א. כן
ב. לא
ג. רק לפי השו"ע
ד. רק לפי הרמ"א

א. לא, אלא אם יש לו צורה מיוחדת או שאופה בכמות מועטת.
ב. כן, אלא אם זהו לחם שמיועד לארוחה בשרית.
ג. לפי השו"ע - א, לפי הרמ"א - ב.
ד. לפי השו"ע - ב, לפי הרמ"א - א.

א. דם דגים, וביצי דגים - אפילו כשהדג עצמו טמא.
ב. דם דגים.
ג. ביצי דגים, אפילו כשהדג עצמו טמא.
ד. אף תשובה אינה נכונה.

א. לאחר שאופים חלה יש להפריש עשירית לכהן.
ב. מכל בצק יש להפריש תרומה לכהן.
ג. מפירות וירקות יש להפריש תרומות ומעשרות, ששמם הכולל הוא "חלה".
ד. אף תשובה אינה נכונה.

א. אם מוכרים את הפירות.
ב. אם מוכרים את הפירות לגוי.
ג. אם מוכרים את הקרקע שעליהם הם גדלים לגוי.
ד. אף תשובה אינה נכונה.

א. כן, אלא אם כן הגוי הזמין אותו במיוחד לסעודה.
ב. לא, אלא אם יהודי לש את הבצק.
ג. לא, אם יהודי הדליק את התנור
ד. לא, אלא אם יהודי לש את הבצק או הדליק את התנור.