yeshiva.org.il


גמרא חגיגה מבחנים דפים ב-יג

מקורות ללימוד לפני המבחן:
מסכת חגיגה דפים ב-יג;כולל שאלות על תוס'

א. לבית הלל חייב ולבית שמאי פטור.
ב. למשנה ראשונה לב"ה פטור למשנה אחרונה חייב.
ג. לכו"ע פטור.
ד. לכו"ע חייב.

א. פטור מן הראייה וחייב בשמחה.
ב. פטור מן השמחה וחייב בראייה.
ג. פטור מן הראייה והשמחה.
ד. חייב בראייה ושמחה.

א. בימי ר' יוסי בן דורמסקית.
ב. הלכה למשה מסיני.
ג. בימי אנשי כנסת הגדולה.
ד. בימי יהושע בן נון.

א. לאתויי מפונק שאינו יכול ללכת בלי מנעלים.
ב. לאתויי חולה שנפל למשכב.
ג. לאתויי חיגר בשני רגלים.
ד. לאתויי חיגר ברגל אחת.

א. אין לו חלק לעולם הבא.
ב. חייב מיתה.
ג. כאילו מטה דינו של מעלה.
ד. אין מכניסים אותו במחיצתו של הקב"ה.

א. חייב, כיון דיהיה מחוייב כשיגדיל חייב מדרבנן כשהוא קטן.
ב. חייב אף אם לא יבריא משיגדיל, דכל קטן פטור הוא מה"ת ואפ"ה חייבוהו חכמים.
ג. אם יש לו אב, חייב משום אביו, אם אין לו אב, פטור.
ד. פטור, דכל היכא דגדול חייב מה"ת, מחנכינן לקטן מדרבנן, וכאן גם גדול פטור, לכן פטור הקטן.

א. זבחים היו פרים, עולות ספק אי כבשים או פרים.
ב. זבחים היו פרים ועולות היו כבשים.
ג. ספק אי הקריבו עולות וזבחים פרים או כבשים.
ד. זבחים היו כבשים ועולות היו פרים.

א. באה אף מן המעשר.
ב. לב"ש מן החולין לב"ה מן המעשר בטופל, וחגיגת י"ד מן המעשר דס"ל לאו דאורייתא.
ג. לב"ש מן המעשר ולב"ה מן החולין וחגיגת י"ד לכו"ע רק מן החולין, דחובה היא.
ד. אינה באה אלא מן החולין.

א. חייב.
ב. פטור.
ג. פטור מה"ת וחייב מדרבנן.
ד. לר' יוחנן פטור לר' אושעיא חייב.

א. פטור.
ב. חייב.
ג. למ"ד לילה אינו מחוסר זמן מביא, ולמ"ד לילה הוי מחוסר זמן אינו מביא.
ד. למ"ד לילה אינו מחוסר זמן אינו מביא, ולמ"ד לילה הוי מחוסר זמן מביא.

א. דדבר שאינו מתכוין לה פטור.
ב. שמלאכת כלאחר יד אין חייבין עליה.
ג. לר' שמעון, מלאכה שאין צריכין לגופה, ולר' יהודה שכל המקלקלין פטורין.
ד. שאין חייבין על תולדה במקום אב.

א. נזכר בעה"ב ולא נזכר שליח, שליח מעל, אע"ג דלא ידע שיש בידו מעות הקדש.
ב. השליח שעשה שליחותו בעה"ב מעל, אע"פ שאין שליח לדבר עבירה.
ג. הזיד במעילה פטור מן הקרבן.
ד. בנה אבן הקדש בתוך ביתו אינו מועל עד שידור תחתיה בשוה פרוטה.

א. קבלת הדם.
ב. הולכת הדם.
ג. הולכת אברים לכבש.
ד. הגשת המנחה לקרן המזבח.

א. אחות אמו מן האב.
ב. בת אנוסתו.
ג. כלתו.
ד. בתו מאנוסתו.

א. מה שנברא תחילה במעשה בראשית ומה נברא בסוף מעשה בראשית.
ב. מה לפנים, קודם שנברא העולם, מה לאחור, מה יהיה אחרי העולם. א"נ מה יש אחורי כיפת הרקיע.
ג. מה לפנים, בקדשי קדשים, ומה לאחור, אחורי בית קדשי קדשים.
ד. מה לפנים, מעשה בראשית, ומה לאחור, מעשה המרכבה.

א. ביום הראשון.
ב. עלה במחשבה ליבראות ביום ראשון אך נברא בפועל ביום רביעי.
ג. י"א אור הגנוז ביום א', ואור סתם ביום ד' וי"א נבראו ביום א' ונתלו ביום ד'.
ד. ביום רביעי.

א. אוצרות מים המוכנים לפורעניות, בתחלה היו במכון, ובקש דוד והורידן לארץ.
ב. אוצרות שלג וקיטור, ומקומם בזבול.
ג. אוצרות רוח סערה, ומקומם במעון.
ד. אוצרות שלג, ומקומם ברקיע השמים.

א. נהורא.
ב. חשוכא.
ג. נהורא לצדיקים וחשוכא לרשעים.
ד. נהורא בבתי גואי וחשוכא בבתי בראי.

א. לנקי כפים ובר לבב.
ב. לנשיא ואב ב"ד.
ג. לאב בית דין או למי שלבו דואג בקרבו וי"א דדוקא אב בי"ד שלבו דואג בקרבו.
ד. למי שלבו דואג בקרבו.

א. אדם, שור, כרוב, נשר.
ב. אדם, אריה, נשר, והרביעי בתחלה היה שור, ואח"כ נהפך לכרוב.
ג. אדם, אריה, נשר, והרביעי בתחלה היה כרוב ובשעת החורבן נהפך לשור.
ד. אדם, אריה, שור וכרוב.

שאלות על תוס'
א. דאין עשה דוחה ל"ת ועשה.
ב. מדרבנן דגזרינן ביאה ראשונה אטו ביאה שניה.
ג. כיון דאינו מקיים מצות פרו ורבו כשנושא שפחה.
ד. כיון דאפשר לקיים שניהם ע"י כפייה א"נ כיון דאינו בעידנא דמקיים לשבת רק בגמר ביאה.

א. עולת ראיה וקרבן מצורע מצרעתו אם חזר ונצטרע בשעה שחייב להביא קרבנות.
ב. נדרים ונדבות וחובות הקבוע להם זמן.
ג. קדשי קדשים אין יכולים להביא, קדשים קלים משלחין קרבנותיהם.
ד. קרבנות שצריכים סמיכה לא, ושאר קרבנות משלחים כיון שאין צורך להיות נוכח בעזרה.

א. דאין מקדישין ביו"ט.
ב. משום סקרתא, אבל אין איסור "מקדישין" כיון דקדוש ועומד, ולר"י אסור מדרבנן.
ג. חכמים גזרו משום "מנין".
ד. גזירה שמא יעבירנו ד' אמות ברה"ר.

א. ד' אמות.
ב. ג' אמות.
ג. בלי הראש ג' אמות ועם הראש ועובי דפנות הארון ד' אמות.
ד. בלי הראש ד' אמות, ועם הראש ה' אמות.

א. מותר משום איבה.
ב. אסור משום איסור לפני עור לא תתן מכשול.
ג. בז' מצות שלהם מצוה ללמדם, ובכל התורה אסור משום לפני עור, ומשום "לא עשה כן וכו'".
ד. בפרהסיא אסור משום חילול ה', ובצינעה מותר.