yeshiva.org.il


משנה מסכת בכורים פרק ב'

מקורות ללימוד לפני המבחן:
משנה מסכת בכורים פרק ב'

פרק ב
א. כן, לאחר שהובאו לבית המקדש ונאמרה פרשת ביכורים.
ב. לא, הם קדשי קדשים ונשרפים על המזבח כליל.
ג. לא, הם שייכים לכהן.
ד. כן, תמיד.

א. באחד ומאה.
ב. באחד בששים.
ג. לעולם לא.
ד. בכל שהוא.

א. טעונים קרבן ושיר.
ב. טעונים הבאת מקום (לירושלים) וטעונים וידוי.
ג. טעונים סעודה של מצווה.
ד. בארץ ישראל - ב'; בחוץ לארץ - ג'.

א. לא, שלא כמו תרומה ומעשר.
ב. כן, כתרומה ומעשר.
ג. מחלוקת.
ד. רק כשעם ישראל שרויים על אדמתן.

א. לא, כביכורים.
ב. כן, כביכורים.
ג. מחלוקת.
ד. כן.

א. לא.
ב. רק בשנה מעוברת.
ג. כן.
ד. רק בתאנים ורימונים.

א. אין חיובים מיוחדים.
ב. שמחה, ברכה, תנופה וסמיכה.
ג. קרבן, שיר, תנופה ולינה.
ד. שמחה, שיר וקרבן.

א. לפי רבן גמליאל – בכל דבר; לרבי אליעזר – בערלה, ברבעי ובשביעית.
ב. לפי רבן גמליאל – במעשר, בברכה ובשביעית; לרבי אליעזר – בכל דבר חוץ מהשביעית.
ג. בערלה, ברבעי ובשביעית.
ד. לפי רבן גמליאל – בערלה, ברבעי ובשביעית; לרבי אליעזר – בכל דבר.

א. דם אדם ודם בהמה – מכשיר; דם שרצים – לא מכשיר.
ב. דם אדם ודם בהמה – לא מכשיר; דם שרצים – מכשיר.
ג. דם אדם - מכשיר; דם שרצים ודם בהמה - לא מכשיר.
ד. דם אדם - לא מכשיר; דם בהמה ודם שרצים – מכשיר.

א. חייב מלקות.
ב. לא אמר כלום, כי כוי זה דג.
ג. נזיר.
ד. חייב בתענית כי עבר על "שפתיך תשמר ועשית".

א. לא.
ב. רק כוי מבן שלש ויום אחד.
ג. לא, כי דגים לא מטמאים.
ד. כן, ככל בהמה וחיה.