yeshiva.org.il


גמרא סוכה מבחנים מסכת סוכה, דפים כט:-לו

א. כן, מדין 'מצווה הבאה בעבירה'
ב. אינו פסול, כי פסול "לכם" הוא רק ביום טוב ראשון.
ג. פסול מדין 'לכם - משלכם', והוקשו כל הימים ליום טוב ראשון
ד. מחלוקת א' או ב'.

א. חייב להחזיר את העצים ולקנות סכך אחר, ואין בזה משום 'תקנת השבים' כי עצים שכיחים ויוכל בקלות להשיג סכך אחר
ב. אינו חייב להחזיר את העצים מפני 'תקנת השבים' שהקלו עליהם שלא יצטרכו לסתור בניינם
ג. אינו חייב להחזיר את העצים כי חשיבות מצוות סוכה מחשיבה אותם כבניין קבע שאין חובה לפרקו כדי להחזיר גזלה
ד. ב' ו-ג' נכונים

א. כשר למרות שעבודה זרה אסורה בהנאה, משום שמצוות לאו ליהנות נתנו
ב. פסול, כי נחשב כאילו שרפו אותו ואין כאן שיעור לולב
ג. מחלוקת א' ו-ב'
ד. א' נכון לסתם עבודה זרה ו-ב' נכון לאשרה שהייתה בשעת כיבוש הארץ

א. צריך שיהיה דבר שאפשר לכופתו
ב. שכתוב 'כפת' חסר, ולא נכתב 'כפות' מלא או לחילופין 'כף'
ג. 'דרכיה דרכי נועם' וסוף הפירות להסריח במהלך החג
ד. פירות כפותים ועומדים כבר.

א. 3.6 טפחים שלנו
ב. 2.5 טפחים שלנו
ג. 3 טפחים שלנו
ד. מחלוקת א' ו-ב'

א. לא צריך לכסות, כי הרוח כבר כסתה והמצווה נדחתה מן המציאות לעולם
ב. צריך לכסות כי אין דיחוי אצל מצוות
ג. צריך לכסות מספק
ד. ספק בגמרא אם ב' או ג'

א. דחוי מעיקרא אינו דחוי
ב. נראה, נדחה וחזר ונראה אינו דחוי
ג. הגמרא מתלבטת בין א' ל-ב' ומכריעה כ-א' כי הוא החידוש הקטן יותר
ד. ענבי הדס שחורים פוסלים אותו כשהם מרובים מהענבים הירוקים

א. צבע הקנה – אדום או לבן
ב. צבע העלה – ירוק או לבן
ג. צורת העלה – משוך או עגול
ד. צורת פי העלים – חלק או כמגל

א. לפי שאין בו היתר אכילה
ב. לפי שאין בו דין ממון
ג. מדין 'הקריבהו נא לפחתך'
ד. מחשש שמא יאכלוהו לאחר החג כי ישכחו את טומאתו