yeshiva.org.il


גמרא זבחים מבחן דפים ע"ז-צ"א

מקורות ללימוד לפני המבחן:
גמרא ורש"י על מסכת זבחים, דפים ע"ז-צ"א

א. לכו"ע תעובר צורתן ויצאו לבית השריפה.
ב. לכו"ע יתן למעלה.
ג. לכו"ע מחלוקת: לר' אליעזדר יתן למעלה ולרבנן טעונים שריפה.
ד. לתנא דמתני' : מחלוקת ר' אליעזר ורבנן ולר' יהודה לכו"ע יתן למעלה.

א. אם לא ידע המתרה בשעת ההתראה מה הוא העונש של עבירה שהתרה.
ב. אם לא היה ברור בשעת ההתראה על איזה עבירה עובר המותר.
ג. אם התרה בשעת העבירה ולא קודם לכן.
ד. אם התרה לב' אנשים כאחד ואין ידוע למי כוונתו.

א. שאם עוסק במצוה אחת פטור מלעסוק במצוה אחרת.
ב. שאין עשה דוחה עשה.
ג. שאין טעם מצוה אחת מבטלת טעם מצוה אחרת באוכל ב' מצוות ביחד.
ד. שאם נתערב דם פסח בדם עולה לא בטל.

א. לכו"ע מחלוקת: לת"ק גוזרין ולר' אליעזר אין גוזרין.
ב. לרב זביד מחלוקת ת"ק ור' אליעזר ולרב פפא לכו"ע גוזרין.
ג. לכו"ע גוזרין.
ד. לכו"ע אין גוזרין.

א. איסור בל תוסיף לא נאמר בכה"ג שהדם אינו לבד אלא בתערובת.
ב. איסור בל תוסיף נאמר רק כשנעשה במזיד.
ג. איסור בל תוסיף נמר רק במצוות שאין הזמן גרמא.
ד. איסור בל תוסיף נאמר רק בהדיוט ולא בהקדש.

א. לכו"ע פליגי נמי בהא.
ב. לכו"ע לא פליגי ויתנו למטה.
ג. איבעיא דלא איפשטא.
ד. מחלוקת: לאביי ולר"ש לכו"ע יתנו למטה ולר' יהודה פליגי.

א. לכו"ע מדכתיב קודש הם - הם קריבין ואין תמורתן קריבין.
ב. לכו"ע מדכתיב אם שור אם שה לה' הוא - הוא קרב ואין תמורתו קריבה.
ג. מחלוקת: לחד מ"ד מדכתיב קודש "הם" ולחד מ"ד מדכתיב "הוא".
ד. מסברא דבכור קדושתו מרחם וזה לא שייך בתמורתו.

א. מחלוקת: לרבנן מכל חטאת אשר יובא מדמה ולר' יוסי מהן לא הובא את דמה.
ב. לכו"ע מקרא דכל חטאת אשר יובא מדמה.
ג. לכו"ע מקרא דהן לא הובא את דמה.
ד. לכו"ע מקרא דכתיב ואת פר החטאת ואת שעיר החטאת אשר הובא את דמם.

א. בכל גווני כשר.
ב. בכל גווני פסול.
ג. איבעיא דלא איפשטא.
ד. הכניסו בשוגג כשר במזיד פסול.

א. מסברא דכיון דצריכים הקרבה צריך להחזירם.
ב. לרבן גמליאל מהיא העולה על מוקדה ולר' יהושע מאשר תאכל האש.
ג. לכו"ע מקרא דהיא העולה על מוקדה.
ד. הלכה למשה מסיני.

א. לכו"ע מורידין.
ב. לכו"ע אין מורידין.
ג. אם העלוה בלילה מורידין ואם העלוה למחרת ביום אין מורידין.
ד. מחלוקת : לר' שמעון אין מורידין ולר' יהודה מורידין.

א. בין בקדם הקדשן למומן בין בקדם מומן להקדשן ואפילו במחוסר אבר.
ב. בדוקין שבעין - ובקדם הקדשן את מומן.
ג. בדוקין שבעין - ואפילו קדם מומן להקדשן.
ד. במחוסר אבר - ובקדם הקדשן את מומן.

א. לתנא דמתני' ולרבי אין חייב להעלותם ולתנא דברייתא חייב להעלותם.
ב. לכו"ע חייב להעלותם.
ג. לכו"ע אין חייב להעלותם.
ד. לכו"ע אינו חייב להעלותם מדאורייתא, ומדרבנן צריך להעלותם.

א. האם היתה הזריקה בכשרים יעלו לכתחילה.
ב. בכל גווני מקדשים הפסול ליקרב לכתחילה.
ג. לכתחילה לא יעלו ואם עלו לא ירדו.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. אם דעתו להוסיף ולהשלימו לכשיעור מקדש ואם לאו אין מקדש.
ב. בכל גווני מקדש.
ג. בכל גווני אינו מקדש.
ד. תלוי: מלא רובו מקדש דרובו ככולו, מלא מקצתו אין מקדש.

א. על ידי אבנט.
ב. על ידי מכנסים.
ג. תלוי: לשון הרע בצינעא על ידי קטורת - בפרהסיא על ידי מעיל.
ד. על ידי מצנפת.

א. מדכתיב כאלה תעשו ליום שבעת ימים.
ב. מדכתיב אשר לעולת התמיד.
ג. מסברא דתדיר ושאינו תדיר תדיר קודם.
ד. מדכתיב מלבד עולת הבוקר דמשמע העשויה כבר.

א. לכו"ע פסולין.
ב. לכו"ע כשרין.
ג. מחלוקת: לר' אליעזר פסולין ולר' עקיבא כשרין.
ד. מדאורייתא כשרים ומדרבנן פסולים שמא יכשירו אף בחזרו אחר זריקה.

א. תדיר קודם.
ב. מקודש קודם.
ג. תלוי: בקדשים תדיר קודם, ובכל התורה מקודש קודם.
ד. איבעיא דלא איפשטא.

א. דכתיב אש תמיד תוקד על המזבח לא תכבה.
ב. הלכה למשה מסיני.
ג. מדרבנן - גזירה שמא יאואו לזלזל בקדשים.
ד. מסברא.