חסידות חב"ד: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 327 בתים ,  1 באוגוסט 2020
שורה 91: שורה 91:
=== תקופת מחלת הרבי ===
=== תקופת מחלת הרבי ===


בערוב ימי הרבי, בכ"ז באדר ה'תשנ"ב נפל הרבי באהל קברו של חמיו ולקה בשבץ מוחי, מאז ועד פטירתו בג' בתמוז ה'תשנ"ד, הפכה האמונה במשיחיותו, לאמונה דומיננטית ברוב חלקי החסידות.הרבי יצא מדי פעם לחסידיו במרפסת שבנו במיוחד בגלל מחלתו ב770 היוצאת מחדרו לכיוון בית המדרש הגדול. חסידיו שרו אז את השיר "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" והוא עודד את השירה.  
בערוב ימי הרבי, בכ"ז באדר ה'תשנ"ב נפל הרבי באהל קברו של חמיו ולקה בשבץ מוחי, מאז ועד פטירתו בג' בתמוז ה'תשנ"ד, הפכה האמונה במשיחיותו, לאמונה דומיננטית ברוב חלקי החסידות. הרבי יצא מדי פעם לחסידיו במרפסת שבנו במיוחד בגלל מחלתו ב770 היוצאת מחדרו לכיוון בית המדרש הגדול. חסידיו שרו אז את השיר "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" והוא עודד את השירה.  
הרבי עצמו בהיותו בריא, התבטא פעמים רבות בחריפות כנגד עיסוק במשיחיותו, וטען גם שבכלל אין עניין לחפש מיהו המשיח, וגרס שעניין זה מרבה מחלוקת שלא לצורך ושאין שום עניין לעסוק בזה . את עצם היותו משיח הוא לא אישר ולא שלל.
אמנם בשנים הראשונות לנשיאותו, הרבי במקביל לעיסוקו הלוהט בנושא ביאת המשיח הקרבה, שלל פרסום זהות המשיח והתבטא בחריפות כנגד עיסוק במשיחיותו, אך בשנים המאוחרות לנשיאותו, עוד קודם לשבץ, ובפרט לאחר מלחמת המפרץ שקרא עליה את המדרש "שנה שמלך המשיח נגלה בה וכו'" {{מקור|ילקוט שמועני ישעיה רמז תצט.}} רמז על היותו משיח, ואף אישר ועודד פסקי דין הלכתיים המצביעים על משיחיותו {{מקור|ספר השיחות תשנ"ב ש"פ משפטים}}.


=== לאחר פטירת הרבי ===
=== לאחר פטירת הרבי ===
משתמש אלמוני

תפריט ניווט