החסידות: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 99 בתים ,  8 בפברואר 2011
שורה 90: שורה 90:


===ברסלב===
===ברסלב===
[[רבי נחמן מברסלב]] הוא יוצר חסידות רגשית של [[שמחה]] ודבקות. בשל גודל אישיותו לא העמידה החסידות רבי אחר אחריו (למרות שהיו חלק מתלמידיו שהנהיגו את החצר, כדוגמת [[רבי נתן מברסלב]], אך לא בדרך של אדמו"רות), והיא ממשיכה להתקיים עד היום בלא רבי, וחסידיה קשורים מאד לרבי נחמן. החסידות כיום כוללת ענפים וזרמים רבים מאד, בתוכם גם חוגים רבים של בעלי תשובה, אשר תורת רבי נחמן החודרת אל המקומות הרחוקים שבתה את לבבם. הפלגים בחלקם שונים בתכלית זה מזה (למשל, חסידי [[הרב אליעזר ברלנד]], תלמידי [[רבי ישראל בער אודסר]] ועוד).  
[[רבי נחמן מברסלב]] הוא יוצר חסידות רגשית של [[שמחה]] ודבקות. בשל גודל אישיותו לא העמידה החסידות רבי אחר אחריו (למרות שהיו חלק מתלמידיו שהנהיגו את החצר, כדוגמת [[רבי נתן מברסלב]], אך לא בדרך של אדמו"רות), והיא ממשיכה להתקיים עד היום בלא רבי, וחסידיה קשורים מאד לרבי נחמן. החסידות כיום כוללת ענפים וזרמים רבים מאד, בתוכם גם חוגים רבים של בעלי תשובה, אשר תורת רבי נחמן החודרת אל המקומות הרחוקים שובה את לבבם. בין הישיבות הידועות 'שובו בנים' ו'חוט של חסד'. הפלגים בחלקם שונים בתכלית זה מזה (למשל, חסידי [[הרב אליעזר ברלנד]], תלמידי [[רבי ישראל בער אודסר]] תלמידי הרב שיק ועוד).  


חסידי ברסלב כפי החסידות המקורית, עוסקים כיום הרבה בהפצת תורות החסידות, בספרים ושיעורים, ורואים בדברי תורתו של רבי נחמן מזור ורפואה לבעיות הדור.
חסידי ברסלב כפי החסידות המקורית, עוסקים הרבה בהפצת תורות החסידות, בספרים ושיעורים, ורואים בדברי תורתו של רבי נחמן מזור ורפואה לבעיות הדור.


=== חב"ד===
=== חב"ד===
משתמש אלמוני

תפריט ניווט