פרשת פקודי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2,238 בתים ,  3 במרץ 2019
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 19: שורה 19:
# '''כבוד ה' הופיע''' - [[השכינה]] ירדה למשכן ואפילו משה לא יכל להכנס למשכןץ
# '''כבוד ה' הופיע''' - [[השכינה]] ירדה למשכן ואפילו משה לא יכל להכנס למשכןץ
# '''חזק חזק ונתחזק''' - סיום ספר שמות.
# '''חזק חזק ונתחזק''' - סיום ספר שמות.
==אל תביאנו לידי ניסיון==
פרשתנו מספרת על קיום הציווי של בניית המשכן בפועל. היא  נפתחת במילים "ויקהל משה את כל עדת בני־ישראל" . [[הזוהר]] מדייק במילות הפסוק: נאמר כאן "עדת בני־ישראל" ולא 'בני ישראל'. מכאן שמשה
רבנו כינס את הגברים בלבד. [[אור החיים]] מבהיר שאין הכוונה שמשה רבנו הקהיל רק את הגברים
ולא את הנשים, שהרי בהמשך התורה מדברת על חלקן של הנשים במלאכת המשכן. אלא "יכוון לומר כי הקהיל האנשים בפני עצמם והנשים בפני עצמן".
[[עלונים#שיחת השבוע|שיחת השבוע של צעירי חב"ד]] עוסקת בנושא '''שמירת הגבולות'''. הקהלת בני־ישראל כאן הייתה לצורך בניית המשכן, שתביא את השראת השכינה בעם־ישראל, 'ושכנתי בתוכם'. נוסף על כך הייתה
ההקהלה על־ידי משה רבנו. גם המועד היה בזמן נעלה, למחרת יום־הכיפורים, שבו בני־ישראל דומים למלאכים. ובכל־זאת דאג משה רבנו שלא להקהיל גברים ונשים יחד.
מכאן עלינו ללמוד הוראה לכל הזמנים ולכל המקומות: כאשר מתאספים יחד, לכל מטרה שתהיה, ואפילו למטרה הקדושה ביותר, יש להיזהר שלא להגיע לידי ניסיונות ופיתויים, אלא להבטיח שיישמרו גבולות בטוחים מפני פיתוי אפשרי. על־ידי גישה כזאת דווקא יכול להתקיים 'ושכנתי בתוכם'.
יש הטוענים שההפרדה בין גברים לנשים מבטאת פחיתות במעמד אחד מהם. אין הדבר כן. לגברים תפקיד חשוב וחיוני בבניית המשכן, וגם לנשים תפקיד חשוב וחיוני בהקמתו. ההפרדה נועדה למטרה אחת ויחידה – למנוע ניסיונות ופיתויים שעלולים להביא לידי מכשול.
==מניין התרומות==
==מניין התרומות==


בירוקרטים, בודקים, עורכי ממשק, מנטרים, supress, מפעילי מערכת, משתמשים עם גישה לאנציקלופדיה תלמודית
17,694

עריכות

תפריט ניווט