רבי שמחה בונים מפשיסחה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
 
שורה 5: שורה 5:


===ההתנגדות כלפיו===
===ההתנגדות כלפיו===
כרבו היהודי הקדוש, גם רש"ב נתק בהתנגדות עזה מצד ראשי החסידות. [[רבי אורי מסטרליסק]], מתלמידי "החוזה" אמר על דרך חסידות פשיסחא כי זו דרך חדשה שמעולם לא היתה בישראל. משהצטרף לבית פשיסחא אחד מעילויי פולין- [[רבי יצחק מאיר אלתר]] (לימים, האדמו"ר מ[[חסידות גור|גור]] בעל "חידושי הרי"מ") המחלוקת  החריפה. רבים מצדיקי הדור בהם [[רבי נפתלי צבי מרופשיץ]], [[רבי צבי הירש מזידיטשוב]], רבי מאיר מאפטא, רבי משה מקוז'ניץ, רבי שמעון מז'ליחוב, רבי יוסף מיאריטשוב, רבי ירחמיאל בן היהודי הקדוש, ה"שרף" ממוגלינצא ועוד התכנסו לכנס גדול בו הוחלט להחרים את בית פשיסחא. הוחלט כי הכרזת החרם הרשמית תעשה בחתונתו של ר' שמואל יחיאל מבוטשאן, נכדו של [[רבי אברהם יהושע העשל מאפטא]], בה היו אמורים להיות נוכחים כמאתיים אדמו"רים וצדיקים. הולט כי ר' שמחה בונים יוזמן לחתונה, ושם להזמינו לויכוח ולשכנעו לפרוש מן האדמו"רות או להחרימו. ר' שמחה בונים, שידע על התכנית, לא חחש מפני הויכוח והתכונן לנסוע לחתונה, אולם תלמידו [[רבי מנחם מנדל מקוצק]] מנע זאת ממנו מפני שחשש כי יתבזה. במקומו נשלחה משלחת של חמישה תלמידים: למדן, עשיר, חסיד, חכם ונואם. בויכוח, יצאו חסידי פשיסחא כשידם על העליונה.  
כרבו היהודי הקדוש, גם רש"ב נתקל בהתנגדות עזה מצד ראשי החסידות. [[רבי אורי מסטרליסק]], מתלמידי "החוזה" אמר על דרך חסידות פשיסחא כי זו דרך חדשה שמעולם לא היתה בישראל. משהצטרף לבית פשיסחא אחד מעילויי פולין- [[רבי יצחק מאיר אלתר]] (לימים, האדמו"ר מ[[חסידות גור|גור]] בעל "חידושי הרי"מ") המחלוקת  החריפה. רבים מצדיקי הדור בהם [[רבי נפתלי צבי מרופשיץ]], [[רבי צבי הירש מזידיטשוב]], רבי מאיר מאפטא, רבי משה מקוז'ניץ, רבי שמעון מז'ליחוב, רבי יוסף מיאריטשוב, רבי ירחמיאל בן היהודי הקדוש, ה"שרף" ממוגלינצא ועוד התכנסו לכנס גדול בו הוחלט להחרים את בית פשיסחא. הוחלט כי הכרזת החרם הרשמית תעשה בחתונתו של ר' שמואל יחיאל מבוטשאן, נכדו של [[רבי אברהם יהושע העשל מאפטא]], בה היו אמורים להיות נוכחים כמאתיים אדמו"רים וצדיקים. הולט כי ר' שמחה בונים יוזמן לחתונה, ושם להזמינו לויכוח ולשכנעו לפרוש מן האדמו"רות או להחרימו. ר' שמחה בונים, שידע על התכנית, לא חחש מפני הויכוח והתכונן לנסוע לחתונה, אולם תלמידו [[רבי מנחם מנדל מקוצק]] מנע זאת ממנו מפני שחשש כי יתבזה. במקומו נשלחה משלחת של חמישה תלמידים: למדן, עשיר, חסיד, חכם ונואם. בויכוח, יצאו חסידי פשיסחא כשידם על העליונה.  


חסידות פשיסחא גדלה והתפתחה, ונעשתה לאבן היסוד לחסידויות הגדולות בפולין- [[חסידות גור|גור]], [[חסידות קוצק|קוצק]], אלכסנדר, וורקא, איז'ביצא-ראדזין, אמשינוב, ראדזימין ועוד.   
חסידות פשיסחא גדלה והתפתחה, ונעשתה לאבן היסוד לחסידויות הגדולות בפולין- [[חסידות גור|גור]], [[חסידות קוצק|קוצק]], אלכסנדר, וורקא, איז'ביצא-ראדזין, אמשינוב, ראדזימין ועוד.   
משתמש אלמוני

תפריט ניווט