תל אביב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,967 בתים ,  27 בינואר 2009
אין תקציר עריכה
שורה 85: שורה 85:
==החיים הדתיים==
==החיים הדתיים==


בשנים שבין שתי מלחמות העולם  ישבו בתל אביב עשרות אדמו"רים. המרכז הישן של תל-אביב, בין הרחובות מלצ"ט אחד-העם ושינקין היו בתי כנסת רבים. גם בדרומה של העיר הייתה שוקקת בתי כנסת, מכל עדות ישראל. לאחר קום המדינה, עברו בני העיר שומרי המסורת לערים אחרות עם אוכלוסיה דתית והיום מעטים הם בתי הכנסת שניתן למצוא בהם מניין מיידי יום ביומו. יש נסיון של גרעינים תורניים לחזור ולהקים קהילות דתיות בעיר.
על שלושה בתי כנסת הפועלים עדיין במרכז העיר מספר ראובן גפני <ref>'''מעשה בקוויטל ובעיר הגדולה''' -  מקור ראשון - כ"ז טבת תשס"ט</ref>:
* '''בית החסידות הוסיאטין''' -  נמצא ברחוב ביאליק. נבנה בשנת 1931 בתור וילה פרטית וסנטוריום. האדמו"ר שעלה ארצה בשנת תרצ"ז (1937) שכר את הבית ומאז הוא משמש בית כנסת. המקום נראה מפואר וציורי קיר מרהיבים מצויים באולם המרכזי. בבית הכנסת מתנהלות התפילות כסדרן וכן שיעורי תורה.
* '''בית המדרש של חסידי גור''' - נוסד בשנת תשל"ד (1974). הוא אינו נראה לעוברים ושבים. מתפלליו הם בעיקר חסידי גור היוצאים לעבודתם בתל אביב. מספרם בתל אביב מועט. חסידי גור מפעילים צרכניה עבור ציבור החרדים בעיר ובסביבה.
* '''מרכז חסידות באלז''' - ברחוב אחד העם הוא המבנה המרשים שנותר במרכז העיר. הוא מרכז מוסדות חינוך לציבור החרדי בעיר.


== הערות שוליים ==
== הערות שוליים ==
מבוקר
8,889

עריכות

תפריט ניווט