נביא שקר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 4 בתים ,  16 בפברואר 2009
מ
הורדת סוגריים מתבנית:מקור
מ (שינוי שם הקטגוריה מ:"תורנית מרוכזת" ל"אנציקלופדיה תורנית מרוכזת")
מ (הורדת סוגריים מתבנית:מקור)
שורה 1: שורה 1:
נביא שבדה דברי נבואה מלבו, או נביא שמתנבא דבר שלא נאמר לו אלא לחברו {{מקור|(והוא שמע את הנבואה מפי חברו)}}, שהוא נידון בסנהדרין הגדולה, ומיתתו בחנק.
נביא שבדה דברי נבואה מלבו, או נביא שמתנבא דבר שלא נאמר לו אלא לחברו {{מקור|והוא שמע את הנבואה מפי חברו}}, שהוא נידון בסנהדרין הגדולה, ומיתתו בחנק.






נאמר בתורה {{מקור|(דברים יח, כ)}}: "אך הנביא אשר יזיד לדבר דבר בשמי אשר לא צויתיו לדבר... ומת הנביא ההוא", ודרשו: "אשר יזיד לדבר דבר בשמי" - זה המתנבא על מה שלא שמע, כלומר: על דבר שלא נאמר לשום נביא, אלא שהוא בדה דברי נבואה מלבו; "אשר לא צויתיו לדבר", אבל לאחר צויתי - זה המתנבא דבר שלא נאמר לו; "ומת הנביא ההוא" - בחנק, שכל מיתה האמורה בתורה סתם, אינה אלא חנק.
נאמר בתורה {{מקור|דברים יח, כ}}: "אך הנביא אשר יזיד לדבר דבר בשמי אשר לא צויתיו לדבר... ומת הנביא ההוא", ודרשו: "אשר יזיד לדבר דבר בשמי" - זה המתנבא על מה שלא שמע, כלומר: על דבר שלא נאמר לשום נביא, אלא שהוא בדה דברי נבואה מלבו; "אשר לא צויתיו לדבר", אבל לאחר צויתי - זה המתנבא דבר שלא נאמר לו; "ומת הנביא ההוא" - בחנק, שכל מיתה האמורה בתורה סתם, אינה אלא חנק.




16,530

עריכות

תפריט ניווט