פרשת פקודי: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,562 בתים ,  20 במרץ 2009
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
הפרשה העשירית והאחרונה  ב[[ספר שמות]] היא '''פרשת פקודי'''. שמה של הפרשה מקורו בפסוק הפותח את הפרשה : ענינה של הפרשה השלמת בניית [[משכן אוהל מועד]] וחנוכתו.
הפרשה העשירית והאחרונה  ב[[ספר שמות]] היא '''פרשת פקודי'''. שמה של הפרשה מקורו בפסוק הפותח את הפרשה: "אֵלֶּה פְקוּדֵי הַמִּשְׁכָּן מִשְׁכַּן הָעֵדֻת אֲשֶׁר פֻּקַּד עַל-פִּי משֶׁה עֲבֹדַת הַלְוִיִּם בְּיַד אִיתָמָר בֶּן-אַהֲרֹן הַכֹּהֵן"{{מקור|תנ"ך:שמות ל"ח כ"א$שמות ל"ח, כ"א}}. ענינה של הפרשה השלמת בניית [[משכן אוהל מועד]] וחנוכתו.
 
הפסוק הפותח את הפרשה כולל מידע רב, לפי [[רש"י]]:
* '''המשכן משכן''' - שני פעמים, רמז למקדש שנתמשכן בשני חורבנין על עונותיהן של ישראל - דהיינו נבואה על שני חורבנות המשכן.
* '''משכן העדת''' -  עדות לישראל שויתר להם הקדוש ברוך הוא על מעשה העגל, שהרי השרה שכינתו ביניהם - סליחה על [[מעשה העגל]].
* '''עבדת הלוים''' - פקודי המשכן וכליו היא עבודה המסורה ללוים במדבר, לשאת ולהוריד להקים איש איש למשאו המופקד עליו, כמו שאמרו בפרשת נשא{{מקור|תנ"ך:במדבר ד א$במדבר ד, א}}  - נקבע מי יעבוד במשכן.
* '''ביד איתמר''' - הוא היה פקיד עליהם למסור לכל בית אב עבודה שעליו - נקבע מי ינהל את עבודת המשכן.
 
משך הפרשה הוא כחצי-שנה ממחרת [[יום הכיפורים]] - מועש קבלת [[לוחות הברית]] השניים עד הקמת המשכן בא' ניסן, אחרי שבעת ימי המילואים שהחלו בכ"ג אדר.
 
==נושאי הפרשה==
==נושאי הפרשה==


מבוקר
8,889

עריכות

תפריט ניווט