רבי מנחם עזריה מפאנו: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 19: שורה 19:
==רבותיו==
==רבותיו==


את ראשית תורת הקבלה הוא קבל מרבו, רבי עזרא מפאנו ממנטובה. הוא היה מ"בני עליה" ממקובלי ארץ איטליא הוא "סלל דרך אמת לפני הרמ"ע בשדה חכמת האמת והכניסו לגינת ביתן החכמה" - כך הוא כתב בהקדמה לספר "פלח הרמון".  
את ראשית תורת הקבלה הוא קבל מרבו, רבי עזרא מפאנו ממנטובה. הוא היה מ"בני עליה" ממקובלי ארץ איטליא הוא "סלל דרך אמת לפני הרמ"ע בשדה חכמת האמת והכניסו לגינת ביתן החכמה" (הקדמה לספר "פלח הרמון").  


מר' משה מקורדובירו הוא קבל את גופי תורת הקבלה. הוא שלח לו למנחה, "בכבודו ובעצמו"את ספרו פרדס רימונים , ובמותו שילם הרמ"ע לאלמנתו  אלף זהובים זהב עבור הרשות להעתיק את כתב יד בעלה. בנוסף לסכום זה שלח 20 אדומים לר' יוסף קארו, 20 לרבי שלמה אלקבץ ו – 10 לאלשיך על מנת שימליצו בעדו בפני האלמנה.
מ[[רבי משה קורדובירו]] הוא קבל את גופי תורת הקבלה, אע"פ שלא ראהו מימיו, כפי שכותב: "שכל ימי הייתי מחבב דבריו בקהל רב בבתי כנסיות ובבתי מדרשות, באמת '''רב מבוהק הוא לי מתוך ספריו''', תהילה לה', וחייב אני לו מורא וכבוד בשני עולמות ככל שאר תלמידים" (הקדמה לפלח הרימון). רמ"ק שלח לו את ספרו פרדס רימונים, ובו עיקר שיטתו בקבלה. במותו שילם הרמ"ע לאלמנתו של הרמ"ק אלף זהובים זהב עבור הרשות להעתיק את כתב יד בעלה. בנוסף לסכום זה שלח 20 אדומים ל[[רבי יוסף קארו]], 20 ל[[רבי שלמה הלוי אלקבץ]] ו – 10 ל[[רבי משה אלשיך]] על מנת שימליצו בעדו בפני האלמנה. כתב קיצור "פלח הרימון" לספר פרדס רימונים. 


מרבי' ישראל סרוק מ[[צפת]] שלמד ממנו קבלת הארי ז"ל, וכתב: "כך הוא קבלת הארי ז"ל מפי מורי הה"ר ישראל נר"ו אחד מגדולי תלמידיו שזיכני להרבה גופי תורה" .
מרבי' ישראל סרוק מ[[צפת]] שלמד ממנו קבלת הארי ז"ל, וכתב: "כך הוא קבלת הארי ז"ל מפי מורי הה"ר ישראל נר"ו אחד מגדולי תלמידיו שזיכני להרבה גופי תורה" .
15,330

עריכות

תפריט ניווט