רבי שם טוב אבן שם טוב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(דף חדש: '''רבי שם טוב איבן שם טוב''' ההיה מקובל וראש ישיבה בספרד, בתחילת המאה ה-15. נודע בזכות ספרו "'''האמונות'''" בו ...)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
'''רבי שם טוב איבן שם טוב''' ההיה מקובל וראש ישיבה בספרד, בתחילת המאה ה-15. נודע בזכות ספרו "'''האמונות'''" בו הוא תוקף בחריפות את חכמי ישראל ה[[פילוסופיה|פילוסופים]] היהודים, ובראשם ה[[רמב"ם]], [[ראב"ע]] ו[[רלב"ג]], המתיימרים לבסס את אמונת ישראל על הפילוסופיה. לדעתו, האמונה צאיכה להיות אמונה תמימה ולהתבסס על ה[[קבלה]]. לדעתו, ההסחפות אחר האמנוה הפילוסופית השכלית היתה הגורם המרכזי להמרת הדת ההמונית של האנוסים בספרד בדורו, שכן אדם המאמין באמונה תמימה היה מוסר את נפשו על [[קידוש השם]], כפי שהיה לאורך כל הדורות.  
'''רבי שם טוב איבן שם טוב''' היה מקובל וראש ישיבה בספרד, בתחילת המאה ה-15. נודע בזכות ספרו "'''האמונות'''" בו הוא תוקף בחריפות את ה[[פילוסופיה|פילוסופים]] היהודים, ובראשם ה[[רמב"ם]], [[ראב"ע]] ו[[רלב"ג]], המתיימרים לבסס את אמונת ישראל על הפילוסופיה. לדעתו, האמונה צריכה להיות [[אמונה תמימה]] ולהתבסס על ה[[קבלה]]. לדעתו, ההיסחפות אחר האמונה הפילוסופית-שכלית היתה הגורם המרכזי להמרת הדת ההמונית של האנוסים בספרד בדורו, שכן אדם המאמין באמונה תמימה היה מוסר את נפשו על [[קידוש השם]], כפי שהיה לאורך כל הדורות.  


כמאה שנה לאחר מכן, השיב על טענותיו [[רבי משה אלשקר]] (מהר"ם אלשקר) בספר תשובותיו {{מקור|שו"ת מהר"ם אלשקר קיז|כן}}.  
כמאה שנה לאחר מכן, [[רבי משה אלשקר]] (מהר"ם אלשקר) הגן על הרמב"ם והשיב על טענותיו של ר' שם טוב בספר תשובותיו {{מקור|שו"ת מהר"ם אלשקר קיז|כן}}.  


רבי שם טוב כתב עוד מה כתבים קבליים, חלקם נשתמרו עד היום בכתב יד.  
רבי שם טוב כתב עוד כמה כתבים בקבלה, חלקם נשתמרו עד היום בכתב יד.  


{{מיון רגיל:שם טוב אבן שם טוב}}
{{מיון רגיל:שם טוב אבן שם טוב}}
15,330

עריכות

תפריט ניווט