משתמש:אריאל ביגל נ"י/ארגז חול: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
==ניסוח ראשוני: כללי עריכה==
==ניסוח ראשוני: כללי עריכה==
 
@ '''תארים.'''
@אין להשתמש בתארי כבוד כלשהם, מלבד "הרב" או "רבי". התואר "גאון" יבוא רק אצל הגאונים ואצל הגר"א. האמור מתייחס הן לכותרת והן לפתיחת הערך.  
@@ אין להשתמש בתארי כבוד רבניים כלשהם בצמוד לשֶם המדובר, מלבד "הרב" או "רבי".
@מקורות תורניים "קלאסיים" יכתבו בתבנית <nowiki>{{מקור}}</nowiki> בגוף הערך. מקורות תורנים-מדעיים וכן מקורות המובאים בלשונם באריכות או שאינם נוגעים ישירות לנאמר בגוף הערך יובאו בהערת שוליים.  
@@ התואר "גאון" יבוא רק אצל ה[[גאונים]] ואצל [[הגר"א]].
@יש לשמור על אובייקטיביות (בתוך הגבולות התורניים, כמובן): א.לציין דעות יחיד (גם אם לא ידוע על חולק) בלשון "יש אומרים" או לציין את בעל הדעה בשמו או בשם ספרו (למשל: "אומר ה[[חתם סופר]]", "כתב [[הרב קוק]]" וכד'). ב. לא לנטות לדעה מסוימת בשום מחלוקת או ויכוח! ג. לתאר את גדולי ישראל בצורה אובייקטיבית- כלומר בצורה "יבשה" כביכול (בדומה למתואר בכל האנציקלופדיות, התורניות ואלו שלא, האינטרנטיות והמודפסות).  
@@ התואר "מרן" יבוא רק אצל [[רבי יוסף קארו]].
@@ האמור מתייחס הן לכותרת והן לגוף הערך ולפתיחתו.
@@ תארים אקדמיים (ד"ר, פרופ' וכד') וכן תפקידים (ראש ישיבת..., מחבר ספר...) ותיאורי כבוד (מגדולי חכמי ספרד) יובאו בפתיחת הערך העוסק באותה אישיות, אך לא בכותרת.
@ '''מקורות.'''
@@ ציוני מקורות תורניים "קלאסיים" הנוגעים לגוף הערך - יכתבו בתבנית <nowiki>{{מקור}}</nowiki> בגוף הערך.
@@ מקורות המובאים בלשונם באריכות או מקורות שאינם נוגעים ישירות לנאמר בגוף הערך יובאו בהערת שוליים.
@@ מקורות מדעיים, או תורניים-מדעיים (כדוגמת ספרי מחקר תורניים על [[:קטגוריה:גדולי ישראל|גדולי ישראל]]) יובאו בהערות שוליים.
@ '''אובייקטיביות.'''
@@ ויקישיבה היא אנציקלופדיה תורנית. דעות הנוגדות את התפיסה התורנית (האורתודוקסית) - אין מקומן בוויקישיבה.
@@ בוויכוחים ומחלוקות בתוך הגבולות התורניים, הן בנושאי [[הלכה]], הן בנושאי [[אמונה]] ו[[מחשבת ישראל]] והן בנושאים היסטוריים, יש לשמור על אובייקטיביות.{{ש}}צריכה להיות הקפדה יתירה על כלל זה בנושאים הנתונים במחלוקת או בוויכוח או בפולמוס ציבורי. יש להקפיד שהערך לא יהיה מוטה לשום צד.  
@@ לציין דעות יחיד (גם אם לא ידוע על חולק) בלשון "יש אומרים" או לציין את בעל הדעה בשמו או בשם ספרו (למשל: "אומר ה[[חתם סופר]]", "כתב [[הרב קוק]]" וכד').{{ש}}ואף במקום שיש דעת יחיד, וכתב חכם מאוחר שאין חולק בין חכמי ישראל על אותה דעה, יש להוסיף "ויש מי שכתב שאין חולק בין חכמי ישראל על דעה זו".
@@ אין לכתוב: "רוב הפוסקים סוברים..." ולשונות דומים. ניתן לכתוב: "יש מי שכתב שזו דעת רוב הפוסקים" בתוספת מקור לאומר כן.
@@ יש להקפיד לתאר את גדולי ישראל בצורה אובייקטיבית, כלומר בצורה 'יבשה' כביכול (בדומה למתואר בכל האנציקלופדיות, התורניות ואלו שלא, האינטרנטיות והמודפסות). {{מקור|[- דרוש נוסח משופר!]}}


;המשך....
;המשך....
supress
6,435

עריכות

תפריט ניווט