רבי משה מרגלית: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוסף בית אחד ,  20 בספטמבר 2015
הוספת רווח בין שתי מילים דבוקות
(תיקון טעות: השתלם (בחכמות חול) במקום השתם בחכמות חול)
(הוספת רווח בין שתי מילים דבוקות)
שורה 8: שורה 8:


==ספרו==
==ספרו==
פירושו על הירושלמי "פני משה" נחשב לאחד משני הפירושים החשובים ביותר על הירושלמי, ונדפס בכל המהדורות על הדף, לצד פירוש [[קרבן העדה]]. הספר מבוסס על בקיאותו העצומה של המחבר בשני התלמודים, משניות, ברייתות ומדרשים, ועל חריפותו וכושר האבחנה הדקה שלו. הוא השתמש בכתבי יד עתיקים, והוא מעיד כי מצא כת"י עתיק של ה[[תוספתא] בן יותר מאלף שנה. הוא גם השתלם בחכמות חול שנצרכו לצורך כתיבת פירושו, ושמו מופיע ברשימת מחלקת הבוטניקה של אוניברסיטת פרנקפורט דאדור. הוא מעיד: "הפירושעל ש"ס הזה שפירשתי הוא חארי החקירה והעיון והשקידה והיגיעה כי רבה, בערב היא באה ובבוקר היא שבה,  לחקור ולעיין ולחפש בכל חדרי הש"ס הזה ובכל התוספתא ובכל חדרי הש"ס הבבלי עם שיטות הגאונים ז"ל ופירושיהן כפי אשר השיגה ידי וכחי...".  
פירושו על הירושלמי "פני משה" נחשב לאחד משני הפירושים החשובים ביותר על הירושלמי, ונדפס בכל המהדורות על הדף, לצד פירוש [[קרבן העדה]]. הספר מבוסס על בקיאותו העצומה של המחבר בשני התלמודים, משניות, ברייתות ומדרשים, ועל חריפותו וכושר האבחנה הדקה שלו. הוא השתמש בכתבי יד עתיקים, והוא מעיד כי מצא כת"י עתיק של ה[[תוספתא] בן יותר מאלף שנה. הוא גם השתלם בחכמות חול שנצרכו לצורך כתיבת פירושו, ושמו מופיע ברשימת מחלקת הבוטניקה של אוניברסיטת פרנקפורט דאדור. הוא מעיד: "הפירוש על ש"ס הזה שפירשתי הוא חארי החקירה והעיון והשקידה והיגיעה כי רבה, בערב היא באה ובבוקר היא שבה,  לחקור ולעיין ולחפש בכל חדרי הש"ס הזה ובכל התוספתא ובכל חדרי הש"ס הבבלי עם שיטות הגאונים ז"ל ופירושיהן כפי אשר השיגה ידי וכחי...".  


פירושו מחולק לשני חלקים: "פני משה"- פירוש על הדף המפרש את פשט הירושלמי (בדומה לפירוש [[רש"י]] על הבבלי), ו"מראה הפנים"- הרחבות ועיונים, כעין [[תוספות]].  
פירושו מחולק לשני חלקים: "פני משה"- פירוש על הדף המפרש את פשט הירושלמי (בדומה לפירוש [[רש"י]] על הבבלי), ו"מראה הפנים"- הרחבות ועיונים, כעין [[תוספות]].  
משתמש אלמוני

תפריט ניווט