משבדיה ומקנדה

בשבועות האחרונים קיבלנו פניות מעניינות, ואנו רוצים לספר על שתי פניות שמשכו את תשומת ליבנו באופן מיוחד.

2 דק' קריאה
yeshiva

בשבועות האחרונים קיבלנו דרך מערכת השאלות של שאל את הרב פניות מעניינות, ואנו רוצים לספר על שתי פניות שמשכו את תשומת ליבנו באופן מיוחד. כמובן, מפאת הנסיבות גם התשובות האלו כמו רבות אחרות לא מתפרסמות באתר בצורה הרגילה.


את השאלה הראשונה קיבל הרב עזריה אריאל. ליתר דיוק, זאת הייתה סדרת שאלות שהמכנה המשותף של כולם הוא עד כמה אפשר לקצר תפילות וברכות בשעת הדחק. הרב השיב על כמה מהשאלות, אך בשלב כלשהו הרב כתב לשואל שהוא ישמח לדעת על איזה שעת הדחק מדובר, שיש צורך בכל כך הרבה הקלות. השואל סיפר לרב עזריה שהוא רב קהילה בקנדה והקהילה שלו מגוונת מאוד, ברוך ה' השיעורים ולימוד התורה המשותף מושכים אליהם יהודים רבים, ביניהם גם כאלה שרחוקים מאוד ויש שאפילו עדיין מבקרים בכנסיות ומקיימים מנהגי עבודה זרה. בקהילה שלו יש גם זקנים וחולים, והמכנה המשותף של רוב אנשי הקהילה הוא שהם בתחילת דרכם ביהדות ואינם דוברים עברית... 

אלו לא השאלות הראשונות של רב הקהילה, ובמהלך השנים רבני האתר סייעו לו בעשרות תשובות בהלכה ובהנהגה, בהלכות עירובין, סת"ם, תרומות ומעשרות, בית כנסת, אבלות, גם בהתייחסות לנישואי יהודיה עם גוי, ועוד רבים.


את השאלה השניה קיבל הרב איתמר ליברמן. הרב איתמר לא משיב באופן קבוע באתר אלא יש לו סדרה בשם 'פרשה כפשוטה' בבית המדרש שבאתר. כל שבוע הרב מעביר לתלמידיו בישיבת בני צבי שיעור ובו הם עוברים על כל פרשת השבוע על פי פירוש רש"י. בעקבות אחד השיעורים הרב קיבל שאלה על כמה נקודות שהוא הזכיר בשיעור, ולאחר שהוא השיב לשואל על שאלותיו - השואל כתב לרב שהוא גר בשבדיה. בבית הכנסת שבעירו הוא זה שאומר את דבר התורה שאותו הוא לוקח מסדרת השיעורים שהוא צופה בה באופן קבוע כל שבוע. הוא אף סיפר על התגובות החיוביות של בני הקהילה לרעיונות האלו, לשמחת הרב שביקש לשמור על קשר.


לעמוד הסדרה לחצו כאן


מחמם את הלב לשמוע שבנוסף למאות אלפי הגולשים 'הרגילים', גם אנשים שנמצאים במקומות מרוחקים מסתייעים באתר על חלקיו השונים.

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il