פריצת דרך בלימוד התורה!

המיקרופדיה התלמודית עולה לאתר ישיבה ולומדי התורה נהנים חינם!

photogl/shutterstock.com
את פרויקט האנציקלופדיה התלמודית מבית "יד הרב הרצוג" כל חובשי ספסלי בית המדרש ודאי מכירים. האנציקלופדיה מרכזת ומתמצתת את כל הדיונים התלמודיים וההלכתיים, וכן את עיקרי השיטות של הראשונים והאחרונים בערכים אנציקלופדיים בסדר האלף-בית.

האנציקלופדיה יצאה לדרך ביוזמת הרב מאיר בר אילן והכרך הראשון של האנציקלופדיה יצא לאור בשנת תש"ז ומאז ראו אור עד היום 31 כרכים. את הכרכים הראשונים וכן רשימה של כל שאר הערכים המתוכננים הכין הרב שלמה יוסף זוין זצ"ל.

כיום, העורך הראשי של האנציקלופדיה הוא הגאון הרב זלמן נחמיה גולדברג, ומנהל מפעל האנציקלופדיה הוא הרב פרופ' אברהם שטיינברג.

בימים אלו עובדים חברי המערכת בסיוע מפעל הפיס על הוצאתה של "מיקרופדיה תלמודית". המיקרופדיה מכילה את כל ערכי האנציקלופדיה הגדולה, אלא שהערכים מתומצתים יותר ומביאים את "לב העניין". לשם המחשה, מחלוקת ראשונים המסתעפת בדין צדדי הקשור לערך, לא תובא במיקרופדיה. יתכן אף שהערך במיקרופדיה יכיל מידע נוסף הקשור ללב העניין שלא הוכנס לערך המקורי.

החידוש הגדול ופריצת הדרך היא בכך שהמיקרופדיה נגישה לציבור הרחב באמצעות ויקישיבה באתר ישיבה. הגולשים אף יכולים להוסיף את הערותיהם על תוכן הערך באמצעות דף השיחה של הערך. ההערות יועברו אל עורכי האנציקלופדיה, וכך גם "חכמת ההמונים" תוכל לסייע למיזם חשוב זה. אין ספק שהמיזם כולו הינו אוצר בלום והיסטורי לארון הספרים היהודי, והזכות של כל אחד להיות שותף בו, הינה זכות שאינה נקרית בדרכנו בכל יום.

לחצו לכניסה למיקרופדיה התלמודית.
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il