כל מה שצריך לדעת על יום ירושלים תשפ"ג (2023)

לקראת יום ירושלים אספנו לכם את כל מה שצריך לדעת על יום ירושלים, שידורים חיים, הלכות החג, סרטונים, תפילון ועוד..

3 דק' קריאה
"לפני מלחמת ששת הימים רצה הקב"ה להביא גאולה לישראל, אבל ישראל היו מחולקים. הייתה שנאה תהומית בין השמאל לימין. ראשי הממשלה אמרו שלעולם לא נכניס את חירות ואת מק"י לממשלה והפילוג היה מאוד גדול. אך הקב"ה רוצה להביא גאולה לישראל, אז הוא הכניס בלבו של נאצר להכניס את הצבא לסיני - 'הסרת הטבעת', ועמדה לפרוץ מלחמה. היה מתח גדול בישראל ופתאום נהייתה אחדות גדולה. כל המחלוקות והסכסוכים בין האנשים הפרטיים ובין השכנים נשכחו כלא היו. כל אחד עזר לשני, דתיים לחילונים וחילוניים לדתיים...יום ירושלים "ירושלים הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו" (תהילים קכב, ג). ירושלים היא עיר שמחברת את כל ישראל ועושה את כל ישראל חברים.... יהי רצון שנהיה מאוחדים ונזכה לבניין בית המקדש במהרה בימינו.  " (הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א, מתוך 
שיחתו בליל יום ירושלים
אחדות בעם ישראל - הדרך לגאולה
)

שידורים חיים

שידור חי של אירועי יום ירושלים תשפ"ג בישיבת בית אל תפילת יום ירושלים , שיעורים, ריקודים והרבה שמחה והודאה מישיבת בית אל ישר אליכם בשידור חי!
שידור חי תפילת שחרית של יום ירושלים מהכותל המערבי עם ישיבת בית אל:


שידור חי מחגיגות יום ירושלים בישיבת בית אל:

שידור יום של עצרת ההודיה המרכזית לציון 56 שנים לאיחוד ירושלים מישיבת מרכז הרב:

שיעורים מיוחדים ליום ירושלים:

אבנים עם לב אדם | הרב חיים אביהוא שוורץ

המתן לטעינת נגן הוידיאו

מהותה של ירושלים | הרב חגי לונדין

המתן לטעינת נגן הוידיאו


האווירה המיוחדת שהייתה בתקופת מלחמת ששת הימים - הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א


המתן לטעינת נגן הוידיאו

שאלות ממדור שאל את הרב ליום ירושלים

>>>האם יש קדושה בשער השלשלת?הרב עזריה אריאל.

>>> האם אומרים הלל בברכה ביום ירושלים? הרב יעקב אריאל שליט"א והרב דב ליאור שליט"א בתשובות בנושא

מדוע חוגגים את יום ירושלים? הרב דניאל קירש במקבץ מקרות  בנושא

סידור תפילת יום ירושלים מותאם לסלולר להורדה

 


הלכות יום ירושלים| הרב אליעזר מלמד שליט"א


במלחמת ששת הימים זכה עם ישראל בעזרת ה' לניצחון כביר על אויביו. המלחמה התנהלה בשלוש חזיתות, ובמשך ששת ימי המלחמה, נשבר מטה עוזם של אויבינו לרסיסים ונחלו תבוסה מוחלטת. באותם ימים שוחררו כל המקומות הקדושים ביהודה ושומרון ובראשם ירושלים ומקום המקדש, ועימם חצי האי סיני והגולן. כל מי שהביט נכוחה, אם רק היה ניצוץ של אמונה בליבו, ראה עין בעין את דברי תורתנו הקדושה (דברים כג, טו): "כִּי ה' אֱלֹוהֶיךָ מִתְהַלֵּךְ בְּקֶרֶב מַחֲנֶךָ לְהַצִּילְךָ וְלָתֵת אֹיְבֶיךָ לְפָנֶיךָ". הניצחון הגדול הזה היה ממש נס גלוי.
כדי להודות לה' ולפרסם את הנס, קבעה הרבנות הראשית, בראשות הרב איסר יהודה אונטרמן והרב יצחק ניסים, את יום כ"ח באייר שבו שוחררה ירושלים העתיקה ומקום המקדש, כיום הודאה ושמחה לכל ישראל. ותקנו לומר בו אחר תפילת שחרית הלל בברכה. השתתפו בהחלטה ותמכו בה גם הרב זווין והרב ישראלי.

גילוח, תספורת, נישואין ותחנון
ביום ירושלים, קבעה הרבנות הראשית, בנשיאותם של הרב אונטרמן והרב ניסים, שגם האשכנזים הנוהגים באותם ימים הגבלות של אבלות, ביום כ"ח באייר לא ינהגו בשום הגבלה, ויהיו רשאים לערוך נישואין. ראשית, מפני שבהרבה קהילות כל ההגבלות נפסקות אחר ל"ג בעומר (עי' לעיל ג, ב-ד). וכל שכן עתה שכ"ח באייר נקבע ליום הודאה ושמחה על הנס שעשה הקב"ה לעמו ישראל.
אין אומרים תחנון ביום העצמאות ויום ירושלים ובמנחה שלפניהם (פנה"ל תפילה כא, ז, ועי"ש כא, ב, 1).
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il