ג' אלול- אזכרת הראי"ה קוק

יום הזיכרון למרן הראי"ה קוק זצ"ל התקיים ב'בית הרב' - ביום שלישי ג' אלול לאורך כל היום - סדרה מרתקת של שיעורים והרצאות במשנתו. הכנס הועבר בשידור חי באתר ישיבה.

2 דק' קריאה
בית הרב וזאת לראיה
זה כמאה שנה ניצב במרכז ירושלים , בית גדל-מידות המבטא נוכחות ברורה והידוע בשם: "בית הרב" . "הרב" – הוא כידוע הוא מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל – רבה של ירושלים והרב הראשי הראשון לארץ ישראל. ו"הבית" – הוא הקומה השנייה של 'בית דוד' - 'השכונה' השלישית או הרביעית מאז  היציאה מן החומות.
בחיי הרב זצ"ל, הייתה זו דירתו , והיה זה מרכז לפעילותו הציבורית המגוונת.  ישיבתו - ישיבת "מרכז הרב" - אף היא התחילה ב"בית" זה והתפתחה וגדלה לתנועה רוחנית-חברתית סוחפת ופעילה בכל רחבי הארץ. 
דא עקא , שבשנים האחרונות ניצבת בעיה קשה לפני אותם הפועלים בה להנחלת מורשת הראי"ה לציבור הרחב : 
'התנועה הנדלני"ת' – לא פסחה גם על הרחובות הייחודיים  והפסטוראליים הבתים הנבנים – מגרדי שחקים בגובהם, מצטופפים זה ליד זה ומגמדים את הבית הפיסי ואופיים של דייריהם מנסים למעט את דמות הענקים של מרן הראי"ה זצ"ל. הדיונים בבתי הדין והמשפט – מחייבים התגייסות כספית גדולה ביותר ואף תזרים התמיכות הממשלתי – איננו בקו עלייה...
עשרות אלפי בני כל הגילים המבקרים במשך השנה בבית , הלומדים בימי העיון ובשיעורים הקבועים , אינם משערים כלל את גודלה ועוצמתה של 'הסערה' הזו אשר מאיימת מכל הכוונים על ייחודו של הבית ועל קיומו.  
כמידי שנה בשנה  תתקיים באולם בית המדרש במשך כל היום- סדרת שיעורים והרצאות של טובי  הרבנים ומגידי השיעורים  במשנת הרב. הכנס יועבר בשידור חי באתר ישיבה.
כמו כן, תהיה  בשעה 10:30 בבוקר האזכרה הקבועה במתחם הקבר בהר הזיתים. 
הנהלת 'הבית' קיימה השנה ביום הזיכרון ג' באלול – אירוע (קמפיין) של גיוס כספים מאסיבי והמוני, ופנתה אל ציבור מעריציו של מרן הרב זצ"ל  להתגייס כספית בלב טוב ובעין טובה.
למעוניניים בהשתתפות ובסיוע  כספי -  דרכי ההתקשרות הם בטלפונים : 02-6232560  או :02-6242908 
 
ללו"ז כנס ג' אלול.

צפו בהקלטה מהשידור החי

הקלטת השידור המלאה תעלה בזמן הקרוב לאתר.

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il