ערב השקת הספר הסכמות הראי"ה

י"ג שבט תשע"ז

בית הרב קוק ערך ערב עיון והשקה של הספר 'הסכמות הראי"ה', ומזמין אתכם להשתתף.

2 דק' קריאה
בית הרב
הרב קוק שלא הכרתם...

מפעל ספרותי חדש, המוציא לאור מאות 'הסכמות' שנתן הראי"ה קוק זצ"ל למחברים שונים ומגוונים. 


מתוך מפעל זה מתגלה טפח מבקיאותו והיקף ידיעותיו של הרב בכל חלקי התורה ובחכמות הכלליות.

הרב היה מכותב עם מגוון עצום של מחברים מסוגים שונים: תלמידי חכמים, מקובלים, אדמו"רים, אנשי מחקר תורני, סופרים ועוד; ליטאים וחסידים, ספרדים ואשכנזים, מן "הישוב החדש" וה"ישוב הישן", מקייפטאון שבדרום אפריקה ועד דבלין בירת אירלנד, ועוד ועוד. 

מגוון הספרים המוסכמים נרחב ביותר: ספרי הלכה, פרשנות, למדנות, קבלה, פילוסופיה, מחקר תורני, מדע, אמנות ועוד.

המהדורה כוללת הערות ביוגרפיות נרחבות ומאירות עיניים על קורות חיי מכותבי הרב וקשריהם עמו, הערות ביבליוגרפיות מקיפות על הספרים המוסכמים, הערות מרחיבות לשאר כתבי מרן הרב וציוני מקורות, וכן מפתחות מקיפים. 

הספר יוצא לאור ע"י 'המרכז התיעודי' בבית הרב קוק.

צוות חוקרים, אוסף ומלקט את מאות ההסכמות שנתן הרב בימי חייו למאות הספרים. עד עתה הוכנו בלוויית הערות ומקורות למעלה מ-300 (!) 'הסכמות' ובהכנה - הכרך השני ובו עוד רבות כדוגמתן .

אנו מזמינים את הציבור הרחב, על כל גווניו, לקחת חלק במפעל חשוב ומיוחד זה, ולהיות שותפים באיסוף, עריכה והפצת הסכמות חשובות ונדירות אלו.

גיוס הכסף נועד למימון החוקרים, העורכים וכמובן להפקה ולהדפסה של הספר. בזכות התמיכה - ניתן יהיה להמשיך במחקר - ולהוציא לאור את כל ה'הסכמות'  שניתנו ופורסמו  לאורך שנות חייו של הרב עד  שנת תרצ"ה 1935.

תמיכות שיתקבלו מעבר ליעד הקמפיין יוקדשו להמשך המאבק המשפטי "מצילים את הבית" להצלת מעמדו המשפטי של 'בית הרב קוק' כבית מורשת להפצת משנתו ותורתו של הראי"ה קוק זצ"ל 


האירוע יועבר בשידור חי בערוץ ישיבה ביום ראשון, ט"ז שבט, החל מהשעה 20:00.


להשתתפות במפעל הגדול הזה ניתן לתרום דרך פרוייקט 'הדסטראט' שנפתח לשם כך.

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il